Ja dat kan perfect om te evolueren naar een ander takenpakket.Je gaat je afvragen waarom zoveel bedrijven succesvol geleid worden door een CEO die al 60 is...
We hebben dit soort discussie hier al eens eerder gehad, wat je hier neerpent zijn voor een groot stuk gewoon banale vooroordelen. Mensen kunnen perfect gedurende hun carrière evolueren naar andere taken en processen. Ik denk wel dat het voor iemand van boven de 50 moeilijker wordt om nog in een andere organisatie te gaan werken, maar iemand die al 20 jaar ergens werkt? Ik denk dat veel mensen de waarde van ervaring onderschatten.
En ik heb hier al eerder gezegd, ik heb een aantal maanden iemand van 60 jaar aangeworven, eigenlijk geen moment aan getwijfeld. Die heeft een wat langere leercurve, maar in dat team was hij een goede aanvulling volgens mij.
En mentale degratie? Op 50 jaar?
Ik denk dat je vooral met mensen spreekt die al 20 jaar uitkijken naar hun pensioen, die durven wel eens uitgeblust geraken.
En dat zal vaak ook nodig zijn om tot 67+ te kunnen werken.
Niks mis met 60'ers, ik zou ze ook aannemen als ze best passen bij het takenpakket. En als de toegevoegde waarde hoog is en het aanbod beperkt, zal ik ze ook goed verlonen.
Sommige 60'ers zijn inderdaad CEO, wat niet specifiek een leeftijdsgebonden functie is. Maar in een groot beursgenoteerde vaste waarde ga je zelden een 20'er of 30'er aan het roer zien...
Die 60'ers hebben de evolutie goed doorstaan en hebben de nodige ervaring en netwerk als bonus.
Maar dan spreek ik niet over elke 60'er. --> iedereen haalt graag zijn pensioen
En degradatie op 50?
Het lijkt logisch te stellen dat 50 jarige Secj trager kan lopen als 25 jarige Secj indien Secj als 25 jarige geen tamme papzak was en dus even 'fit' per leeftijd. Hetzelfde dat onze top atleten ook geen 50'ers zijn. Waarom zou dat met een ander deel van het lichaam dan andersom of niet zijn? Een gepensioneerde voetballer is ook niet ineens onkundig. Maar meedoen in de champignons league zal er niet meer inzitten... Die ene die evolueert wordt dan trainer. De rest opent een B&B :')
Een 50'er komt vaak wijzer en kalmer over, maar dat is iets anders.
Anyway google staat er vol van : https://www.google.com/search?q=deg...-oneplus-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Spoiler: ik ben nu sneller dan dat ik als 20'er was. Niet dat ik een papzak was maar hecht met het ouder worden meer zorg voor mijn lichaam omdat het besef komt dat je ouder wordt. Als 40'er misschien nog sneller omdat ik merk wat meer aerodynamischer te worden :'). Wil daarom niet zeggen dat ik fysiek nog dezelfde capaciteiten heb of zou gehad hebben.
Laatst bewerkt:
.