pc start zo maar uit zichzelf op

kiss1

Active member
heb hier een pc staat die zo maar uit zichzelf op willekeurige momenten opstart zonder tussenkomst van iemand

als ik de pc afsluit via start/aan uit/afsluiten (dus GEEN slaapstand) kan het zijn dat deze soms na 5 minuten, soms is het na een half uur, soms nog langer, terug aan gaat
enige wat er is aangesloten is een muis en toetsenbord, dus geen netwerkkabel of wifi antenne
deze pc draaide altijd op windwos 7 zonder problemen, nu met windows 10 is dit pas begonnen
geen idee of het hardware probleem is of software maar heb alle instellingen al afgelopen van energie beheer
standaard staat windwos ingesteld om elke nacht om 02.00u te kijken voor update te doen maar dit heb ik ook al uitgeschakeld

moederbord is een ASUS P8Z77-V met Intel Core I7 2600K @ 3,40Ghz

 
BIOS instellingen heb ik ook al eens doorlopen maar vind daar niets wat er voor zo kunnen zorgen dat de pc zomaar opstart
 
ik heb dit ook soms, maar enkel als in stand by staat, slaapstand.

dus niet aan of uit
 
Schakel eens Wake On Lan uit in de bios. 9/10 is er een device in jou netwerk dat WOL triggerd.
 
Ik had dit ook af en toe en door het commando "powercfg/lastwake" ben ik te weten gekomen wat de dader was...Bluestacks android emulator. Als ik die volledig uitschakel heb ik geen wake ups meer.
 
Terug
Bovenaan