PC sluit zichzelf telkens af

TRUMP

Active member
mijn werk computer, een I3 pc, van een 6 jaar oud, windows 11, heeft rare kuren vandaag.

Windows sluit zichzelf af, en ik krijg hem soms niet aan, door op de power button te duwen.
eventjes wachten, dan gaat het wel.

maar is nu al 5 keer gebeurd vandaag.... wat zou er juist zijn?
Hardwarematig defect zou hij toch gewoon meteen uitvallen, zonder dat windows correct zichzelf afsluit (zoals nu het geval is)?

Dus hij sluit gewoon af alsof je zelf W11 zou afsluiten? Geen melding vooraf?
Eens kijken bij uw taakbeheer of bij programma's die automatisch mee opstarten. Misschien heeft een grapjas daar een script opgezet om die automatisch af te sluiten.

Lijkt mij eerder dat de powerbutton deels ingedrukt blijft door één of andere reden? Misschien eens enkele keren op hameren zodat die terug los schiet?

Dus hij sluit gewoon af alsof je zelf W11 zou afsluiten? Geen melding vooraf?

klopt..

Eens kijken bij uw taakbeheer of bij programma's die automatisch mee opstarten. Misschien heeft een grapjas daar een script opgezet om die automatisch af te sluiten.
onmogelijk eigenlijk, ik ben de enige persoon die deze pc gebruikt hier op het werk. niemand anders heeft er toegang toe.

EDIT: lijkt nu wel te zijn opgelost, ik heb een systeemherstel gedaan naar een herstelpunt van eergisteren, en nu loopt hij toch al een uur stabiel.
lijkt voorlopig te zijn opgelost.

Maar wel bang dat het dus door een automatische windows update van gisteren of vandaag is dan, en de vrees dat hij bij de volgende update hetzelfde zal doen.

bij het vanzelf afsluiten zou ik eerder denken aan te warm worden, hier hadden we dat bij laptops, dat indien cpu te warm werd, sloot hij windows af.
PC al eens volledig ontstoft?

bij het vanzelf afsluiten zou ik eerder denken aan te warm worden, hier hadden we dat bij laptops, dat indien cpu te warm werd, sloot hij windows af.
PC al eens volledig ontstoft?
daar kan het niet aan liggen, want toen ik een herstel punt van 2 dagen voordien van windows restorede, was er geen probleem meer, de ganse dag!

en kijk nu eens, we zijn een 10 tal minuten bezig vandaag, het is weer gang.

Dus ik vermoed dat het iets van een windows update is die ik binnen krijg? als ik een restore doe naar eerder punt, heb ik geen probleem....

Er is in windows ergens een optie om de "actie" die gebeurd als de fysieke power knop ingedrukt wordt aan te passen.
Ik vermoed als je die actie op "geen actie" zet ipv "shutdown", je probleem van de baan zal zijn.

Er is in windows ergens een optie om de "actie" die gebeurd als de fysieke power knop ingedrukt wordt aan te passen.
Ik vermoed als je die actie op "geen actie" zet ipv "shutdown", je probleem van de baan zal zijn.
Ok ik heb dat gevonden bij "energie beheer". en eens toegepast.

Ik zal es afwachten nu. thanks.

Terug
Bovenaan