Pc freezes (werk pc's)

Flitser

New member
Wij hebben al enkele weken last van PC freezes op het werk (verschillende desktops). Het is zo frustrerend en onze IT dienst is niet echt behulpzaam en traag dat ik hier eens kom luisteren of iemand raad weet.

Wij werken met desktops waar eigenlijk enkel de standaard dingen op gebruikt worden. Verschillende browsers open, excel, outlook.
Nu soms freezen deze PC's gewoon random. Kan zijn dat we niks aan het doen zijn of juist wel.

Kunt even niks doen => krijgt zo dat windows spinny icoontje op cursor => 1-2 min niks kunnen doen. Je kan het ook merken als je aan het browsen bent en ineens wil de webpagina niet laden en dan enkele seconden later blijft de boel hangen.

Iemand enige tips hoe ik dit kan trouble shooten?

freezes die blijven? dus je moet de PC heropstarten?

of bedoel je voor 1-2 minuten dat die freezes?

Zie je niks staan in uw event log van windows rond de tijd dat hij vastloopt?

Pc die even freezed na inactiviteit kan de hdd zijn die terug uit slaapstand komt.
Maar het is ook de vraag hoe ge werkt he. Is software lokaal of is het ne remote desktop. Wifi of kabel?
Nu, als alle pc`s tegelijk freezen lijkt het me eerder dat ge allen werkt op een server. Dat is dan aan de IT om te gaan checken of die niet aan zijn limieten zit qua gebruikers. (misschien recent een aantal extra werknemers bijgekomen?) Of dat er problemen zijn met de verbinding of hardware.

Pc die even freezed na inactiviteit kan de hdd zijn die terug uit slaapstand komt.
Maar het is ook de vraag hoe ge werkt he. Is software lokaal of is het ne remote desktop. Wifi of kabel?
Nu, als alle pc`s tegelijk freezen lijkt het me eerder dat ge allen werkt op een server. Dat is dan aan de IT om te gaan checken of die niet aan zijn limieten zit qua gebruikers. (misschien recent een aantal extra werknemers bijgekomen?) Of dat er problemen zijn met de verbinding of hardware.
Eventjes? Ja. Een harddisk duurt echter geen 2 minuten om op te starten, noch gaat Windows daar zo lang over doen.

Soms kan dit probleem wel voorkomen als Windows ineens heel wat moet gaan rondklooien met geheugen rondsmijten. Zoals wanneer je Chrome gebruiker bent en 4GiB RAM hebt.

OP, kan je wat meer specificaties geven van deze computers; als die te veralgemenen vallen? Misschien zou er iets echt duidelijk uit komen.

Server verbinding kan ook een freeze veroorzaken maar dan zou het me verbazen dat er apparte PC's zijn. Als er apparte PC's zijn is de verbinding met de server meestal relatief simpel, omdat er geen desktop emulatie of zo zou moeten gebeuren. En dan is de PC ook gewoon een drone tot de server terug beschikbaar is.

Klinkt misschien stom, maar worden die pc's regelmatig eens herstart? Bv eenmaal per week?

Kom het ook vaak tegen op het werk, pc's die de raarste kuren vertonen, terwijl de gebruikers dagelijks shut down uitvoeren.
In Windows 10 is de shut down een veredelde slaapstand, een restart kan wonderen doen aangezien alle processen dan afgesloten en herstart worden ipv dat de active processen gepauzeerd worden en het geheugen naar de hd wordt gesaved.

Terug
Bovenaan