PC blauw scherm na enkele minuten stand-by

Brick Top

Active member
Hey iedereen,

Ik heb een vervelend probleem met mijn HTPC. Dit is een Deskmini A300 die jarenlang perfect heeft gewerkt als desk-pc maar die ik nu aan de TV heb gehangen als HTPC (er zit ook nog een AV receiver tussen).

Als ik youtube kijk of Netflix is er geen enkel probleem, htpc werkt perfect. Maar van zodra ik bv Youtube op pauze zet en ongeveer vijf minuten lang muis/toetsenbord niet aanraak, krijg ik een blauw scherm. Geen blue screen of death - gewoon volledig blauw beeld. Als ik dan met mijn muis beweeg, krijg ik mijn gewoon scherm terug. Precies alsof ik uit een screensaver kom. Probleem stelt zich ook wanneer ik spotify afspeel op de htpc en ondertussen aan het koken ben.

Iemand een idee hoe ik kan achterhalen wat het probleem juist is? Heb voorlopig enkel nog maar de AMD drivers opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft het probleem dus niet verholpen.

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden!

Groet,
B.T.

Screensaver staat niet aan? Het is ook niet dat het uw TV zelf is die dit doet? (statisch beeld voor x-tijd bv)

Klinkt als de pc die het scherm na x-aantal tijd 'uitschakelt' = geen signaal meer zendt. AV-receiver detecteert geen input meer -> default naar blauw scherm?

Probeer eens de settings voor het uitschakelen van het scherm te wijzigen en kijk of dat helpt.

Terug
Bovenaan