Path of Exile

RPG PC PS4 XBOX Path of Exile

Hier ook sinds vorige week met de Affliction league begonnen.
Ik volg de Maxroll guide van Subtractem voor de SRS Guardian.

Campaign ging wel vlot. Nu de eerste low levels maps gedaan.

Merk wel dat ik opnieuw tegen dezelfde muur bots, namelijk switchen van leveling naar mapping gear. Heb ook maar 6 chaos om te spenderen en zelfs nog geen 6L, dus dat zal prio worden.

Hoe pak ik het best aan? Gewoon de low level tier maps blijven runnen en hopen op currency? Moet ook nog eens een beginner friendly Atlas pad opzoeken…
 
Hier ook sinds vorige week met de Affliction league begonnen.
Ik volg de Maxroll guide van Subtractem voor de SRS Guardian.

Campaign ging wel vlot. Nu de eerste low levels maps gedaan.

Merk wel dat ik opnieuw tegen dezelfde muur bots, namelijk switchen van leveling naar mapping gear. Heb ook maar 6 chaos om te spenderen en zelfs nog geen 6L, dus dat zal prio worden.

Hoe pak ik het best aan? Gewoon de low level tier maps blijven runnen en hopen op currency? Moet ook nog eens een beginner friendly Atlas pad opzoeken…

Een 5 link kan je ook wel ver brengen en die heb je al voor een chaos. Een simpele ring met wat life en resistances heb je ook al voor 1 chaos. Met 6 chaos kun je dus wel wat basis gear bij een rapen.

Voor progress inderdaad gewoon door doen elke map die je compleet krijg je een punt voor je atlas. Gele maps moet je wel rare maken en rode maps moet je rare en corrupten om te completen. Voor je atlas pad is in het begin meestal aanbevolen om te focussen op nodes die je meer kans geven om een hogere tier map te krijgen en op Kirac missies. Met Kirac kan je ook maps completen handig voor maps die je niet hebt.

Je maps rare maken doe je best met orbs of binding. Voor gele maps is het eigenlijk verplicht om te doen voor die completion maar zelfs voor witte maps is het eigenlijk al aangeraden omdat te doen. Het maakt je maps wat moeilijker maar de loot is ook beter.
 
Crap, heb mijn nieuwe build precies vern**kt. Wordt zelfs soms one-shot in tier 1 maps, maar zelfs te weinig chaos om deftig basic gear te kopen 😵. Is blood aquaducts farmer nog een ding? 😅😁
 
alle atlas mappen gedaan :)
ben ik wel blij gezien mijn build nog altijd niet top is..
Nice! Welke build speelt ge?

Ik geraak deze league eigenlijk niet deftig vertrokken. En heb op de 300u totale speeltijd over verschillende leagues zelfs nog nooit atlas vervolledigd.

Ben dus van plan om mijn huidige character verder te levelen (zit in Act 4, maar gear suckt enorm dus sterf vaak) en dan op standard league eens voor te doen.
 
Ondertussen bijna 93 op HC, tijd om gear eens goed op punt te zetten en eens wat bosses te gaan doen. Atlas is ook bijna volledig completed.
 
Nice! Welke build speelt ge?

Ik geraak deze league eigenlijk niet deftig vertrokken. En heb op de 300u totale speeltijd over verschillende leagues zelfs nog nooit atlas vervolledigd.

Ben dus van plan om mijn huidige character verder te levelen (zit in Act 4, maar gear suckt enorm dus sterf vaak) en dan op standard league eens voor te doen.
Join een leuke guild, dikwijls wel wat gear in Guild Stash.

En Act 4? Wanneer ben je begonnen? Normaal gezien mag de storyline toch niet langer duren dan 12 uur. Sidequests niet doen, doe die passive skills later dat gaat letterlijk 10x sneller.
En wat gear craften? De crafting bench is tegenwoordig handig en chromatic en jew orbs vallen toch regelmatig zelfs al in de eerste acts.
Gebruik je een té strenge lootfilter misschien? 4 links zouden toch al mogelijk moeten zijn. Welke build volg je?
 
Join een leuke guild, dikwijls wel wat gear in Guild Stash.

En Act 4? Wanneer ben je begonnen? Normaal gezien mag de storyline toch niet langer duren dan 12 uur. Sidequests niet doen, doe die passive skills later dat gaat letterlijk 10x sneller.
En wat gear craften? De crafting bench is tegenwoordig handig en chromatic en jew orbs vallen toch regelmatig zelfs al in de eerste acts.
Gebruik je een té strenge lootfilter misschien? 4 links zouden toch al mogelijk moeten zijn. Welke build volg je?
Ah, ik wist niet dat guild play iets was in PoE 😁.
Geen idee wanneer ik ben begonnen, is mijn 4de char deze league.
Begonnen als SRS Guardian, maar vond de speelstijl uiteindelijk maar niets. Dan DD Elementalist en even terug naar RF gegrepen en dan nu een Frost Blade Trickster.
Maar dus geen idee hoeveel /played ik op deze heb.

Waar ik wel altijd tegenaan loop is dus slecht gear. Er dropt met moeite iets rare, laat staan met de juiste sockets. Ik gebruik trouwens een van de Neversink loot filters. Mss eens kijken of er een specifieke voor de FB bestaat. Resistances cappen is dus al vaak een hele opgave, ookal kan je via de bench wat craften.
Weet ook niet altijd goed welke stats te prioritiseren tijdens het levellen. Misschien gewoon eens proberen life te stacken ofzo
 
ik speel met een lightning arrow build.
tijdens het lvlen is er wel een wildwood tree die kan helpen met resistance.
ene geeft 40% extra resistance als je geen mods in je helm steekt en ook 40% extra movement speeld als je geen mods in je boots steekt.
op die manier kan je redelijk rap lvlen, pas in endgame ben ik begonnen met in helm en boots mods te steken.

sockets en kleur van sockets kan je trouwens ook aanpassen via craften
 
Waar ik wel altijd tegenaan loop is dus slecht gear. Er dropt met moeite iets rare, laat staan met de juiste sockets. Ik gebruik trouwens een van de Neversink loot filters. Mss eens kijken of er een specifieke voor de FB bestaat. Resistances cappen is dus al vaak een hele opgave, ookal kan je via de bench wat craften.
Weet ook niet altijd goed welke stats te prioritiseren tijdens het levellen. Misschien gewoon eens proberen life te stacken ofzo

Ik reken quasi nooit op drops. En links kan je gemakkelijk genoeg craften met jew orbs. Dus tegen bijvoorbeeld ACT 4 zouden 4 armour met wat life/armour/evasion of shield erop en 3 tot 4 links geen probleem mogen zijn. Dan heb je 4 skills die al minstens ge3-linked zijn en dat zou toch veel gemak moeten opleveren.
Resistances bekijk is zelfs niet voor Act 6 eigenlijk. Dash of een andere movement skill geeft ook veel defence trouwens als je al niet OP bent qua dmg.
En begin enkel te craften met iets wat richting de gems gaat die je wil hé. Heb je een awesome armour helmet maar je wil daar 3 of 4 x groen op krijgen smijt die weg. Zorg dan voor een full evasion helmet etc...

Ja je moet wel je build kennen hé. :) Als je niet weet wat voor type dmg je doet kan je moeilijk weten wat een upgradeis en wat niet. Daar heeft de God van RNG weinig mee te maken.
 
al een tijdje overgeschakeld naar tornado shot, maar heb mijn build sinds gisteren serieus kunnen verbeteren (enkel de 40d + stukken heb ik nog niet :p)
maar omg, wat een immense lag op de ps5, als ik bv achter een abbys spurt en ik beginnen tornado te spammen dan zakt de fps tot net boven de 0..
is eigenlijk onspeelbaar geworden :')

(i know dat dit spel niet is gemaakt voor ps5)
 
Hier eindelijk het gevoel deftig vertrokken te zijn. Wat geluk gehad met gear, drops en crafts en build serieus stuk kunnen upgraden :clap:
 
iemand die me wat kan helpen met tornado shot build? Eerste seizoen ooit dat ik poe speel, al redelijk content met de build maar oneshots beginnen op mijn zenuwen te werken :p

mijn char is momenteel deze : https://www.pathofexile.com/account/sony/view-profile/jersyi/characters
redelijk mid build denk ik zo, dps is geen probleem, alles geraakt vlotjes neer maar grootste probleem is dat ik altijd wel ergens wordt geoneshotted door een of andere mob. in rank 16 mappen met beetje wisps op is het echt een ramp, meeste bosses kan ik bv. niet doen.

volgende op mijn lijstje om aan te kopen is die progenisis flask, maar 80d zal nog ffkes duren :)
iemand nog andere tips? Zou een granite flask helpen om wat meer armour te hebben?
 
Laatst bewerkt:
iemand die me wat kan helpen met tornado shot build? Eerste seizoen ooit dat ik poe speel, al redelijk content met de build maar oneshots beginnen op mijn zenuwen te werken :p

mijn char is momenteel deze : https://www.pathofexile.com/account/sony/view-profile/jersyi/characters
redelijk mid build denk ik zo, dps is geen probleem, alles geraakt vlotjes neer maar grootste probleem is dat ik altijd wel ergens wordt geoneshotted door een of andere mob. in rank 16 mappen met beetje wisps op is het echt een ramp, meeste bosses kan ik bv. niet doen.

volgende op mijn lijstje om aan te kopen is die progenisis flask, maar 80d zal nog ffkes duren :)
iemand nog andere tips? Zou een granite flask helpen om wat meer armour te hebben?
Zelf een noob hier, maar zou eens op r/pathofexilebuilds je pobb posten. Daar zie je dagelijks meerdere posts van mensen die advies vragen.
 
iemand die me wat kan helpen met tornado shot build? Eerste seizoen ooit dat ik poe speel, al redelijk content met de build maar oneshots beginnen op mijn zenuwen te werken :p

mijn char is momenteel deze : https://www.pathofexile.com/account/sony/view-profile/jersyi/characters
redelijk mid build denk ik zo, dps is geen probleem, alles geraakt vlotjes neer maar grootste probleem is dat ik altijd wel ergens wordt geoneshotted door een of andere mob. in rank 16 mappen met beetje wisps op is het echt een ramp, meeste bosses kan ik bv. niet doen.

volgende op mijn lijstje om aan te kopen is die progenisis flask, maar 80d zal nog ffkes duren :)
iemand nog andere tips? Zou een granite flask helpen om wat meer armour te hebben?

Uw profile staat private...
 
Terug
Bovenaan