Paspoort controle/self check binnen Shengen

D

Deleted member 451

Guest
Hoi Hoi,

we zitten wat in de knel, onze vliegtuig terug van vakantie (oostenrijk) land om 23.25.
onze laatste trein naar brugge vertrekt dan in brussel airport om 23.52 ... dus 27 minuten.

ok enkel handbagage, en in principe moeten wij niet meer door poortjes, of wel?
(paspoort controle binnen in shengen is afgeschaft dacht ik?)

Is nogal van belang.... ik denk , zonder poortjes, halen we die trein nog wel met gemak zelfs, want normaal land je steeds wat vroeger dan gepland...

ook zou het niet mogen uitmaken dat mijn vrouw Thaise nationaliteit heeft, ze heeft een F kaart, waardoor ze vrij mag verplaatsen binnen shengen, en bovendien is dat ook een "europese ID kaart".





Nuja, is toch wel belangrijk. als we door poortjes/paspoort controle moeten, dan vrees ik dat we ons beter de stress besparen, en een nachtje in brussel hotel boeken.
Maar wil na een weekje vakantie toch liefst naar huis :)



als ik google:


maar dat is allemaal bedoeld voor buiten shengen dacht ik want daar spreken ze van EU paspoort.
mijn "paspoort" is verlopen, voorlopig heb ik gewoon mijn nationale ID .
dat volstaat binnen de eu....
zolang covid er is heb ik nog achter geen nieuw 7jarig paspoort geweest...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet haalbaar zijn zo laat op de avond.
Maar alles tot 7 dagen reizen vind ik parkeren met eigen wagen aan luchthaven toch meer dan ideaal.
Kostprijs nooit echt meer dan 100 euro denk ik...
 
Terugkomen van Oostenrijk is inderdaad gewoon stevig doorwandelen. Enkel uw PLF wordt nog gecontroleerd door agenten die daar staan (althans, zo was dat bij mij 2 maand geleden), maar dat is maar uw PLF klaar houden op uw telefoon en bij het wandelen even laten zien.

Je hebt wel geen marge als er iet of wat vertraging op uw vlucht zit, ik vind het best risky.
 
Moet haalbaar zijn zo laat op de avond.
Maar alles tot 7 dagen reizen vind ik parkeren met eigen wagen aan luchthaven toch meer dan ideaal.
Kostprijs nooit echt meer dan 100 euro denk ik...
DIe optie wil ik ook wel nog overwegen.
want nu hebben we dus 4 keer een ticketje nodig op rail pass 8.7 euro X 4 , en ook 4 keer een diablo toeslag van een 6 euro? dus komt dat neer op 60 euro samen.

edit: net wat gegoogled. idd die prijzen van rand parkings vallen nog best mee 65 euro per weekje.
dat is dan met een busje die je van en naar luchthaven brengt 24/24 ?


ook best te overwegen dus. geen stress.
 
Terugkomen van Oostenrijk is inderdaad gewoon stevig doorwandelen. Enkel uw PLF wordt nog gecontroleerd door agenten die daar staan (althans, zo was dat bij mij 2 maand geleden), maar dat is maar uw PLF klaar houden op uw telefoon en bij het wandelen even laten zien.

Je hebt wel geen marge als er iet of wat vertraging op uw vlucht zit, ik vind het best risky.
PLF tonen, bij reizen in EU, nog zoiets belachelijk in tijden dat ELK land in europa bloodrood is.
in als je in BE in contact komt met een hoog risico moet je toch niet meer in quarantaine, dus waarom zou er dan iets moeten opgevolgd worden als je in EU met iemand in contact komt.

maar bedankt voor je input, ik ga het overwegen.... es bespreken met de wederhelft. die park & ride lijkt ook nog wel een optie.
 
Moet haalbaar zijn zo laat op de avond.
Maar alles tot 7 dagen reizen vind ik parkeren met eigen wagen aan luchthaven toch meer dan ideaal.
Kostprijs nooit echt meer dan 100 euro denk ik...
100€ voor parking, en dat dan nog niet veel vinden :p.
Het goedkoopste zijn trouwens deelwagens, dan trein en dan pas eigen wagen (op budgetparking op Brucargo).
Taxi is (van hieruit) meestal goedkoper dan er te parkeren (moest ik er niet gratis kunnen parkeren...)
 
denk toch dat we voor zo'n rand parking gaan gaan....
gewoon om praktische redens eigenlijk.

als we voor NMBS gaan, moeten we al onze tickets op voorhand kopen (rail pass) en zeker die diablo toeslag, omdat we geen tijd gaan hebben om die terplaatse nog te kopen..... en als we hem dan toch zouden missen, dan staan we daar dan met onze diablo tickets. (rail pass valt wel nog andere keer te gebruiken)



welke is de beste carpool parking, alléja de goedkoopste, want basicly doen die toch allemaal hetzelfde neem ik aan (24/24 u van en naar de luchthaven-auto brengen) .

en als laatste , stomme vraag misschien maar: omdat we om 23.25 aankomen, gaan we kantje boord middernacht niet halen zeker eer we aan onze auto zijn, met het shuttle busje, dus gaan we nog een extra dag moeten kopen wellicht, aangezien de bar code per dag zal werken zeker?

ter info we komen aan op 10 april rond 18 uur, en vertrekken op de nacht van 16 op 17 . dus ideaal zou een berekening zijn die per 24 uur werkt.
maar heb es simulatie gedaan op die "quick parking" en daar werken ze gewoon per dag. dus zijn we verplicht om voor 8 dagen te betalen, terwijl we er eigenlijk nog geen 6.5 dagen gaan staan? :p
 
100€ voor parking, en dat dan nog niet veel vinden :p.
Het goedkoopste zijn trouwens deelwagens, dan trein en dan pas eigen wagen (op budgetparking op Brucargo).
Taxi is (van hieruit) meestal goedkoper dan er te parkeren (moest ik er niet gratis kunnen parkeren...)

Voor 7 dagen betaalde ik al 61 euro, parking binnen zaventem zelf (dus geen shuttle)
Voor die prijs geen taxi.
En op de uren van vertrek en aankomst ook meestal geen treinen.
En het is een professionele kost dan ook...

Langer dan een week is een ander verhaal.
 
Hoi Hoi,

we zitten wat in de knel, onze vliegtuig terug van vakantie (oostenrijk) land om 23.25.
onze laatste trein naar brugge vertrekt dan in brussel airport om 23.52 ... dus 27 minuten.

ok enkel handbagage, en in principe moeten wij niet meer door poortjes, of wel?
(paspoort controle binnen in shengen is afgeschaft dacht ik?)
nee, als je geland bent, heb je geen controle meer. heel misschien nog bij douane, maar kans is klein.
maar: als de crew van het vliegtuig gaat zeggen dat je handbagage in de cargo ruimte moet (wat vaker gebeurt dan je vermoed) ga je dààr wel op mogen wachten aan de bagageband.
Is nogal van belang.... ik denk , zonder poortjes, halen we die trein nog wel met gemak zelfs, want normaal land je steeds wat vroeger dan gepland...
je gaat daar nu van uit, maar als dat zo was zouden er zo veel klachten niet zijn over vertragingen, natuurlijk.
en hangt ook af van welke gate je vliegtuig staat: reken maar een 10-tal minuten extra als je op A70 staat of zo.
ook zou het niet mogen uitmaken dat mijn vrouw Thaise nationaliteit heeft, ze heeft een F kaart, waardoor ze vrij mag verplaatsen binnen shengen, en bovendien is dat ook een "europese ID kaart".
normaal wordt dat niet meer gecontroleerd als je geland bent uit Schengen.
Nuja, is toch wel belangrijk. als we door poortjes/paspoort controle moeten, dan vrees ik dat we ons beter de stress besparen, en een nachtje in brussel hotel boeken.
Maar wil na een weekje vakantie toch liefst naar huis :)
volgens mij is 27 minuten om je trein te halen sowieso stress.
maar dat is allemaal bedoeld voor buiten shengen dacht ik want daar spreken ze van EU paspoort.
mijn "paspoort" is verlopen, voorlopig heb ik gewoon mijn nationale ID .
dat volstaat binnen de eu....
als uw ID geldig is, is er geen probleem he. hou er wél rekening mee dat de maatschappij je zelfs op een Schengen vlucht kan weigeren als dat niet in orde is. kans is alweer klein, maar niet onbestaande.


je hebt al besloten om het anders aan te pakken, dus al het bovenstaande is louter informatief.
 
Voor 7 dagen betaalde ik al 61 euro, parking binnen zaventem zelf (dus geen shuttle)
Voor die prijs geen taxi.
En op de uren van vertrek en aankomst ook meestal geen treinen.
En het is een professionele kost dan ook...

Langer dan een week is een ander verhaal.
61 euro voor 7 dagen kan toch haast niet?
Dat is goedkoper dan die randparkings....

Dan zouden die randparkings toch helemaak niet bestaan als ze duurder zijn?

Edit: net opgezocht en 7 dagen op de p2 is 107 euro...
 
Laatst bewerkt door een moderator:


aeroparking 55 eur per week. das de helft van wat ze dus nu vragen voor op de P2 van de airport zelf.

ik denk dat ik voor deze zal gaan.
voor die prijs kunnen we zelfs de trein niet nemen.
 
61 euro voor 7 dagen kan toch haast niet?
Dat is goedkoper dan die randparkings....

Dan zouden die randparkings toch helemaak niet bestaan als ze duurder zijn?

Edit: net opgezocht en 7 dagen op de p2 is 107 euro...

Ik heb het net even opgezocht en van 7/07 tem 14/07/2021 heb ik op P3 holiday Discount Parking 61 euro betaald.
Ik heb het voorbije jaar wel vaak gevlogen op momenten dat er maar een paar vliegtuigen vertrokken en toen was alles enorm goedkoop. Maar in juli 2021 zal dit niet geweest zijn denk ik...

Voorheen heb ik randparkings ook gedaan, maar het laatste jaar en half nooit meer omdat ik altijd wel goedkoop in die andere kon...
 
Ik heb het net even opgezocht en van 7/07 tem 14/07/2021 heb ik op P3 holiday Discount Parking 61 euro betaald.
Ik heb het voorbije jaar wel vaak gevlogen op momenten dat er maar een paar vliegtuigen vertrokken en toen was alles enorm goedkoop. Maar in juli 2021 zal dit niet geweest zijn denk ik...

Voorheen heb ik randparkings ook gedaan, maar het laatste jaar en half nooit meer omdat ik altijd wel goedkoop in die andere kon...
En wat is die p3 holliday discount dan?

Kan je ook te voet naar de vertrek hal of is dit ook met busjes te doen?
Die zOu ik es moeten opzoeken dan de prijzen ervan
 
En wat is die p3 holliday discount dan?

Kan je ook te voet naar de vertrek hal of is dit ook met busjes te doen?
Die zOu ik es moeten opzoeken dan de prijzen ervan
Dit is aan de luchthaven zelf. Voordat je binnen rijdt aan de parking gebouwen moet je links houden en “reservation zone” volgen. 5’ te voet tot ingang luchthaven.

 
weet iemand of je al terug kan ONLINE INCHECKEN voor reizen binnen shengen? want door heel die covid was dit toch een tijd niet mogelijk, moest je je PCR en of CST laten zien bij de in check balie en dan pas kreeg je je boarding pass

ik moet binnenkort mijn randparking boeken, maar daarvoor moet ik eerst weten of ik kan online inchecken ja of neen, want dat scheelt toch ook weer een uurtje (wij hebben enkel handbagage).
we vliegen met Brussels Airlines trouwens

want ik vermoed dat in paasvakantie die randparkings goed uitverkocht gaan zijn, en prijzen nog duurder als je de dag voordien nog moet boeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand onlangs gereisd binnen EU?

Er is door die corona een heel eind geweest dat je niet kon online inchecken, dat je moest via de balie gaan om je boarding pass te krijgen, na tonen van je QR of PCR ...

is nogal belangrijk voor me, omdat ik moet mijn randparking boeken om volgende maand te vertrekken , en als je naar de balie moet, moet je toch rekenen om een uurtje vroeger er te zijn; en dus een uur vroeger op te geven aan die randparking.

thx
 
Iemand onlangs gereisd binnen EU?

Er is door die corona een heel eind geweest dat je niet kon online inchecken, dat je moest via de balie gaan om je boarding pass te krijgen, na tonen van je QR of PCR ...

is nogal belangrijk voor me, omdat ik moet mijn randparking boeken om volgende maand te vertrekken , en als je naar de balie moet, moet je toch rekenen om een uurtje vroeger er te zijn; en dus een uur vroeger op te geven aan die randparking.

thx
Je kan dat nu niet voorspelen. Hangt af van de situatie in het land van bestemming.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Iemand onlangs gereisd binnen EU?

Er is door die corona een heel eind geweest dat je niet kon online inchecken, dat je moest via de balie gaan om je boarding pass te krijgen, na tonen van je QR of PCR ...

is nogal belangrijk voor me, omdat ik moet mijn randparking boeken om volgende maand te vertrekken , en als je naar de balie moet, moet je toch rekenen om een uurtje vroeger er te zijn; en dus een uur vroeger op te geven aan die randparking.

thx
Ik ben onlangs naar Polen geweest via Duitsland en kreeg mijn boarding pass gewoon online.
 
Terug
Bovenaan