Ik zie een ongelofelijk spreidstand van de NVA en Bart De Wever. Dwz zij werpen zich op als de redder van de democratie enerzijds, maar anderzijds wordt de democratie systematisch de kop ingedrukt. Dit klopt niet meer. Dit is mijn visie/conclusie.Uhu, maar je vindt dus dat protesteren enkel op een respectvolle manier mag en luisterend naar de politie.
Maar je gaat op van alles in, maar niet op het voornaamste punt. Je had het over gevoelens en het hellende vlak dat je alle vlaggen moet verwijderen. Alleen is dat niet het geval als je het houdt bij de criteria van (mogelijke) genocide, hangende rechtszaak en huidig conflict.
Je doet alsof het eigen is aan de N-VA. Je hebt nu eenmaal goedgekeurde begotingen, en niet-goedgekeurde. Dat is altijd door het stadsbestuur, en deze was niet goedgekeurd. En klopt voor mij ook: dat moet je niet altijd tegenhouden om toch te betogen, maar dan hangen daar ook soms gevolgen aan.
Gevolgen die hier voor mij een beetje overdreven waren, het was allemaal wel veel hardhandiger dan nodig was. Zoals de (Antwerpse) politie al wel vaker aan de hand heeft. Dat kon heel anders worden gedaan. Moest dat? Nee. Was dat volgens mij beter? Ja.
Cfr de recente betoging in Antwerpen. Er lopen daar 50 zgn betogers vredelievend rond en de vermeende aanvoerder wordt met een nekgreep overmeesterd en afgevoerd in combi.
Cfr zijn openingsspeech aan de RUG in oktober. De Wever debiteerde daar zijn "geproclameerde ondergang van de welvaartstaat" aan groene schachten die geen weerwoord hadden en profs die moesten zwijgen. Hij vergat te vermelden dat BE en VL ovv chipsdesign en biotech met IMEC en VIB aan de wereldtop staan. De Wever is ofwel een doemdenker pur sang of een manipulator pur sang. Ofwel weet hij niet dat VL wereldtop zijn. Wat mij niet zou verbazen want ik heb de indruk dat hij als (vermeend) historicus geen kaas heeft gegeten van economie en innovatie.
Ik geloof die man dus al lang niet meer.