Papa's die niet met kinderen om kunnen gaan

Het verversen/pis/kak/was gaat nu eenmaal normaal gepaard met huid op huid contacten die je niet zomaar al spelende/knuffelende hebt (of toch te weinig). Wassen gaat gepaard met een stuk meer liefdevolle aanrakingen dan het besteden van tijd aan administratie, dus die taken delen is wel degelijk waardevol ;)
2 minuten googlen maakt jou zoals gewoonlijk opnieuw een expert ter zake...

In dat artikel gaat het voornamelijk over skin to skin vlak na de geboorte, waar de voordelen in verschillende studies aangetoond zijn.

En als het over latere leeftijd gaat, gaat het vooral over "verminderen van symptomen van postnatale stress, depressie en angst bij moeders en vaders".
Daarnaast hebben ze het over knuffels, waar ik het volledig mee eens ben.

Jouw stelling was ook helemaal niet dat aanrakingen positief zijn voor het kind, daar ben ik het uiteraard mee eens.
Maar wel of de verdeling van die aanrakingen (buiten knuffels) op jonge leeftijd een invloed heeft op de affectie van het kind op latere leeftijd, wat je illustreerde met het feit dat uw dochter nog steeds uw hand wil vasthouden. Blijkbaar denk je dat dat iets te maken heeft met het feit dat je veel pampers ververste op jonge leeftijd.
Dat staat helemaal niet in uw artikel.

Laatst bewerkt:
Dat vind ik zo triest, eigenlijk. Kinderen hebben hun vader zo hard nodig, al is het alleen al om te weten dat je de moeite waard bent om van gehouden te worden. Jammer dat er mannen zijn die hun eigen vaderrol zo uithollen.

Jammer dat er vrouwen zijn die uw kinderen willen zien zo  weaponizen en voor niets terugdeinzen om er toch maar voor te zorgen dat een kind zijn of haar vader niet mag zien uit een soort van sadistische powerplay om de vent te kloten.

Jammer dat er vrouwen zijn die uw kinderen willen zien zo  weaponizen en voor niets terugdeinzen om er toch maar voor te zorgen dat een kind zijn of haar vader niet mag zien uit een soort van sadistische powerplay om de vent te kloten.
Ja, die zijn er vast ook.. maar het ging over de vader(s). Ik zeg dat niet omdat ik de vaders wil beschuldigen en de moeders niet oid..

Ja, die zijn er vast ook.. maar het ging over de vader(s). Ik zeg dat niet omdat ik de vaders wil beschuldigen en de moeders niet oid..

Je kan bij die post niet enkel een waardeoordeel vellen over (sommige) mannen. Er staat duidelijk in dat de vrouw verregaande legale stappen wou zetten om het de man onmogelijk te maken zijn kind te zien.
Wij kunnen niet oordelen of dat terecht was, hoeveel inspanning de man gedaan heeft om toch zijn kind te kunnen zien, of de gedane uitleg aan @Horse oprecht was of uit een soort van defaitisme, en of de interpretatie van de man's levenshouding door @Horse representatief is voor diens leven. Er zijn maar weinig mannen die open en bloot over hun gevoelens praten tegen een kennis, zeker als het zo'n mogelijks zeer negatieve en impactvolle ervaring betreft.

Maar goed, als in al die opmerkingen we kiezen voor de meest negatieve optie, dan inderdaad, awoert en boe naar de man toe.

Je doet uw reputatie van 5 minuten google expert weer alle eer aan.

In dat artikel gaat het voornamelijk over skin to skin vlak na de geboorte, waar de voordelen in verschillende studies aangetoond zijn.

En als het over latere leeftijd gaat, gaat het vooral over "verminderen van symptomen van postnatale stress, depressie en angst bij moeders en vaders".
Daarnaast hebben ze het over knuffels, waar ik het volledig mee eens ben.

Hierbij laat ik het alvast aangezien je in een discussie over covid zelfs over de definitie van de datum van kerstmis discussieerde om toch maar de ander geen duimbreed toe te geven.
Dus ik verwacht ik verder nog weinig rationele discussie tussen ons over dit veel subjectievere onderwerp, maar de standpunten zijn duidelijk 😊
Dus ze hebben het én over baby's én over kinderen én over ouders, en omdat ze het over baby's en volwassenen hebben, is het niet van toepassing? Ze hebben het over lichaamscontact, o.a. door knuffelen, maar niet enkel het knuffelen.

"Dit onderzoek toont de voordelen van aanraking bij baby’s aan, maar wat bij kinderen? Onderzoeken bij jonge kinderen en adolescenten tonen aan dat fysiek contact, in het bijzonder liefdevolle aanrakingen zoals een knuffel van een ouder of andere zorgverleners zoals leerkrachten, de psychologische ontwikkeling en welzijn kan ondersteunen. Aanraking kan kinderen bijvoorbeeld helpen om een gevoel van emotionele veiligheid, verbondenheid en steun te ontwikkelen, vooral in stressvolle situaties."

Een kind kost 150 000 euro? En hoeveel van dit bedrag draag de overheid bij? Bij sommige koppels zal dit bedrag wel zeer hoog zijn

Dat is ook gewoon weaponized incompetence, denk ik. De enige reden dat die man de hele tijd belt naar de vrouw is omdat het KAN en het gemakkelijker is dan zelf iets proberen uit te vogelen. Haal die vrouw weg uit het verhaal en ineens gaat het wel lukken omdat het moet.
Ja inderdaad, maar anderzijds toch ook wel erg dat de man in kwestie dan eens niet effe denkt "ik laat mijn vrouwke even gerust".

De collega bleef ook elke keer uiterst kalm. Ik zou het echt op mijn heupen gekregen hebben denk'k.

In mijn vriendenkring loopt het precies toch wel wat anders. De vrouwen gunnen de mannen eens hun weekendje weg, maar andersom ook en die trekken dan gewoon hun plan.

Het is, heb ik de indruk, ook helemaal niet hip om te zeggen "ik blijf thuis met/voor mijn kind". Jonge ouders moeten steeds maar actief blijven en sociaal blijven en mogen vooral niks laten vallen. Zal inderdaad deels wel ingefluisterd worden door sociale media.
Ai ai, dan ben ik toen mijn kinderen klein waren totaal niet hip geweest. Met een vrouw als verpleegkundige, die in posten werkte, inclusief ieder ander weekend, heb ik vaak alleen voor de kinderen gezorgd. Dus ook vaak afgemeld voor verenigingsactiviteiten of drinks met de vrienden in de avonduren. Ik denk dat dit wel bekend in de oren klinkt bij veel mannen (of vrouwen) wiens partner in posten werkt ... of bij alleenstaande ouders.

Maar ik vond dat zelf ook helemaal niet erg. Tijd doorbrengen met je eigen kinderen, hoe vermoeiend het soms ook is, is achteraf gezien toch het mooiste aan het vaderschap. En de verenigingen? Die hadden daar altijd veel begrip voor. Zeker ook omdat kinderen van leden later vaak ook lid worden van diezelfde vereniging, zoals bij mij het geval is.

Maar als een vader het 'opgeeft' wil dat zeggen dat het hem door de moeder moeilijk gemaakt wordt. Ik ken ook een vader die zijn kind al jaren niet meer ziet omdat hij er moedeloos van werd. Advocaatkosten die door het dak gaan, de moeder die overeenkomst of vonnis niet respecteert,... Ik zou zelf nooit opgeven denk ik, maar ik kan het wel plaatsen dat dit voor iemand teveel kan worden.

Maar als een vader het 'opgeeft' wil dat zeggen dat het hem door de moeder moeilijk gemaakt wordt. Ik ken ook een vader die zijn kind al jaren niet meer ziet omdat hij er moedeloos van werd. Advocaatkosten die door het dak gaan, de moeder die overeenkomst of vonnis niet respecteert,... Ik zou zelf nooit opgeven denk ik, maar ik kan het wel plaatsen dat dit voor iemand teveel kan worden.

Mijn vader zei altijd “wie het kindje krijgt mag het houden” en hij doelde daarmee op de vrouw.
Toen hij vertrok, uit eigen wil, mijn moeder achterlatend met alle (geld)zorgen, is hij opgehouden vader te zijn.. Dat soort vaders heb je ook.

Even voor de goede orde: ik als moeder moet er niet aan denken mijn kind op te geven (althand het contact). Dat zal nooit, nooit gebeuren.. Dat er vaders zijn die dat wel doen, moeten zij weten, maar ik als moeder zal blijven vechten voor mijn kind.. Er is geen enkele rotsmoes die ik daarvoor gebruiken zal. Zo zijn er heel veel ouders, ook vaders die nooit zullen opgeven en moeders ook.

Mijn vader zei altijd “wie het kindje krijgt mag het houden” en hij doelde daarmee op de vrouw.
Toen hij vertrok, uit eigen wil, mijn moeder achterlatend met alle (geld)zorgen, is hij opgehouden vader te zijn.. Dat soort vaders heb je ook.

Even voor de goede orde: ik als moeder moet er niet aan denken mijn kind op te geven (althand het contact). Dat zal nooit, nooit gebeuren.. Dat er vaders zijn die dat wel doen, moeten zij weten, maar ik als moeder zal blijven vechten voor mijn kind.. Er is geen enkele rotsmoes die ik daarvoor gebruiken zal. Zo zijn er heel veel ouders, ook vaders die nooit zullen opgeven en moeders ook.
Ok maar stel je hebt een vonnis of overeenkomst waarin staat dat je je kind op vrijdag mag ophalen. Vrijdag sta je daar maar wordt de deur niet geopend/is er niemand thuis/is het kind niet thuis. En dit on repeat. Wat doe je dan? De politie komt hiervoor niet langs.

Melden aan advocaat (die daar elke keer voor aanrekent), nieuwe zitting x-aantal maanden later, vonnis wordt weer niet nageleefd, enzoverder enzoverder.

Het is makkelijk gezegd dat je niet opgeeft, en opnieuw ik zou het ook niet doen denk ik, maar je kan ook niet zomaar een deur intrappen of geweld gebruiken om je kind te zien. Je kan het wel bij die vader leggen die uiteindelijk opgeeft, maar als de moeder normaal doet en de vader zijn kind laat zien dan gebeurt dat opgeven ook niet.

Ok maar stel je hebt een vonnis of overeenkomst waarin staat dat je je kind op vrijdag mag ophalen. Vrijdag sta je daar maar wordt de deur niet geopend/is er niemand thuis/is het kind niet thuis. En dit on repeat. Wat doe je dan? De politie komt hiervoor niet langs.

Melden aan advocaat (die daar elke keer voor aanrekent), nieuwe zitting x-aantal maanden later, vonnis wordt weer niet nageleefd, enzoverder enzoverder.

Het is makkelijk gezegd dat je niet opgeeft, en opnieuw ik zou het ook niet doen denk ik, maar je kan ook niet zomaar een deur intrappen of geweld gebruiken om je kind te zien. Je kan het wel bij die vader leggen die uiteindelijk opgeeft, maar als de moeder normaal doet en de vader zijn kind laat zien dan gebeurt dat opgeven ook niet.

Ik moet er niet aan denken dat ik me daardoor laat ontmoedigen.. Natuurlijk dit soort moeders zoals jij beschrijft, heb je ook vast.. maar daar ga je toch niet makkelijk naar wijzen zo van … jaaaa zij is gemeen… door haar geef ik op.. Nouja.. misschien komt dat ook zo uit..

Kijk, er zijn ook vaders die hun kinderen misbruiken, die scheiden van hun vrouw, eisen dat zij hun kinderen zien en de vrouw moet de kinderen het weekend mee geven.. Je haren gaan rechtovereind staan.. van ellende… En die vrouwen lukt het niet bij dit soort mannen..

Ik moet er niet aan denken dat ik me daardoor laat ontmoedigen.. Natuurlijk dit soort moeders zoals jij beschrijft, heb je ook vast.. maar daar ga je toch niet makkelijk naar wijzen zo van … jaaaa zij is gemeen… door haar geef ik op.. Nouja.. misschien komt dat ook zo uit..

Kijk, er zijn ook vaders die hun kinderen misbruiken, die scheiden van hun vrouw, eisen dat zij hun kinderen zien en de vrouw moet de kinderen het weekend mee geven.. Je haren gaan rechtovereind staan.. van ellende… En die vrouwen lukt het niet bij dit soort mannen..
Je praat in algemeenheden, maar ik vroeg wat jij zou doen in dat geval als je je niet zou laten ontmoedigen?

Je blijft het toch altijd proberen.. ? Van mediation tot een rechtzaak tot.. online contact met je kind, brieven fotos etc..
Als de akkoorden of vonnissen niet nageleefd worden dan sta je daar als vader. Online contact met een kind van 5 ook niet simpel.

Ach Hou Toch Op, sorry.. Je kan je ex verlaten maar je kind niet..

Wederom, je praat in absoluten terwijl je van toeten noch blazen van de zaak afweet. Je hebt blijkbaar een serieus trauma meegemaakt dat niemand zou mogen meemaken, maar daarom hoef je niet gelijk mannen te veroordelen op basis van wat geruchten, want dat zijn het in deze gewoon. Denk je dat er veel mannen zijn die hun hart luchten en zich kwetsbaar gaan opstellen tegenover een kennis?

Als de akkoorden of vonnissen niet nageleefd worden dan sta je daar als vader. Online contact met een kind van 5 ook niet simpel.
Als vonnissen niet nageleefd worden, zal het uiteindelijk eindigen met de opsluiting van de mama. Een rechter heeft geen eeuwig geduld.

Terug
Bovenaan