Je moet zelfs niet bellen naar je bank, gewoon aanloggen op je bankapp en je zal ook wel zien of er iets moet uitgevoerd worden.
Zelfs toen er in het verleden een andere kaartlezer kon opgehaald word stond dat bij mijn berichten in mijn kbc app.
Bij iemand op leeftijd snap ik het wel, mijn vader van 75 kon zijn plan ook niet meer trekken sinds de komst van online bankieren.
En die kreeg dan natuurlijk ook zo berichten binnen waar hij op klikte.
Maar als ik dan zo een zelf verklaarde ICT'r van 40 jaar jong zijn relaas lees in de media dat ook hij op zo een link geklikt heeft.. en dan nog eens met nadruk zegt "Zelfs een ICT'r zoals mij komt dat tegen"... tja dan weet ik niet welke tak van ICT hij doet maar ik zou niet veel vertrouwen hebben in zijn expertise
Ik ben ook werkzaam als ICT medewerker, maar zelfs zonder mijn functie weet ik dat er GEEN ENKELE reden is om op een link te klikken van een bank, noch in je email noch in je sms berichten.
Bij mij op het werk zijn ze al voor de derde keer op 12 maand tijd een phishing campagne aan doen, vanuit ICT security, en moet wel zeggen de mensen beginnen getrained te geraken.
Bij de eerste campagne stond de telefoon niet stil van mensen die erop geklikt hadden, nu viel het best al goed mee qua meldingen op een paar duizenden werknemers .
(waren fake phishing mails, maar wel met een redirect naar security zodat men weet wie erop klikt)