packet loss

Kamperske

Well-known member
Iemand een idee hoe je uw packetloss kunt vebeteren?
Ik krijg regelmatig in game (FIFA) de melding dat ik te maken heb met packet loss.
Ik zit bij Telenet stream ook regelmatig als ik game. (4500/6000 bitrate). Op de Site van EA kan je ook zien hoe je connectie is. en hier geven ze ook aan dat mijn Packet loss niet goed is. (Jitter en Ping zijn wel goed volgens EA)

Ik heb vrijwel altijd een Cat5 of cat5e kabel gebruikt.
Heb ook een VPN (nordvpn) geprobeerd, aangesloren via de PC naar de Playstation 5.
Heb nu net een Cat6 kabel getrokken. zou dit een verschil kunnen maken?
De witte modem van telenet eens regelmatig van de stroom afhalen? (CH8568LG)
Misschien iets in de instellingen van de modem?
Playstation regelmatig van de stroom afhalen?

En wat zijn nog andere zaken die dit probleem kunnen verhelpen?
 
Normaal moet je uw apparatuur niet even af-aanleggen hoor.
Ofwel slechte kabel, ofwel slechte verbinding in een toestel.

op PC zou je kunnen testen met 'Ping <routeradres> -t -l 1500'
daar zou je geen enkele timeout mogen krijgen + time zou altijd <1ms moeten zijn (tenzij ge ergens aan het downloaden/uploaden zijt)
routeradres bij telenet is vaak 192.168.0.1 of 192.168.1.1
 
Normaal moet je uw apparatuur niet even af-aanleggen hoor.
Ofwel slechte kabel, ofwel slechte verbinding in een toestel.

op PC zou je kunnen testen met 'Ping <routeradres> -t -l 1500'
daar zou je geen enkele timeout mogen krijgen + time zou altijd <1ms moeten zijn (tenzij ge ergens aan het downloaden/uploaden zijt)
routeradres bij telenet is vaak 192.168.0.1 of 192.168.1.1
dacht dat het voor de playstation mss kon helpen om de cache te clearen ofzo.

dit is chinees voor mij :D
'Ping <routeradres> -t -l 1500'
 
Normaal moet je uw apparatuur niet even af-aanleggen hoor.
Ofwel slechte kabel, ofwel slechte verbinding in een toestel.

op PC zou je kunnen testen met 'Ping <routeradres> -t -l 1500'
daar zou je geen enkele timeout mogen krijgen + time zou altijd <1ms moeten zijn (tenzij ge ergens aan het downloaden/uploaden zijt)
routeradres bij telenet is vaak 192.168.0.1 of 192.168.1.1
en is het normaal dat er voor mijn default geteway en helehoop meuk cijfers en letters staan? fe80:......%... en dan daaronder mijn 192.186.0.1
 
ja, dat is IPv6 die "fe80: ..." maar is geen probleem.
192.168.0.1 is IPv4
oke, ik heb trouwens gevonden wat ik moet doen om dat te testen.
in cmd, dat intypen veronderstel ik?
Ik zie heel vaak gewoon 1ms staan af en toe <1ms de hoogste die ik zag 6ms en regelmatig 2 en 3ms (op mijn cat5 kabel)
zal mijn nieuwe kabel eens proberen.
 
oke, ik heb trouwens gevonden wat ik moet doen om dat te testen.
in cmd, dat intypen veronderstel ik?
Ik zie heel vaak gewoon 1ms staan af en toe <1ms de hoogste die ik zag 6ms en regelmatig 2 en 3ms (op mijn cat5 kabel)
zal mijn nieuwe kabel eens proberen.
de resultaten zijn het zelfde met de cat6 kabel
 
Doe eens hetzelfde maar met bv. ip 1.1.1.1 en 8.8.8.8.
1.1.1.1 tussen de 17 en 25ms
8.8.8.8 timed out
Ook een speedtest op deze site: https://proof.ovh.net/
3465273862459549-tirqhTfU.png
 
Speedtest ziet er nochtans ferm goed uit, behalve dat je timeouts krijgt op 8.8.8.8... Dat is een publieke DNS server van Google en zou bereikbaar moeten zijn. Zeker dat er geen foutje werd gemaakt?

Doe eens een "ping 8.8.8.8 -t", of op 1.1.1.1, en laat het een minuut of 2 draaien, heb je dan nog veel timeouts - onderbrekingen?
 
Speedtest ziet er nochtans ferm goed uit, behalve dat je timeouts krijgt op 8.8.8.8... Dat is een publieke DNS server van Google en zou bereikbaar moeten zijn. Zeker dat er geen foutje werd gemaakt?

Doe eens een "ping 8.8.8.8 -t", of op 1.1.1.1, en laat het een minuut of 2 draaien, heb je dan nog veel timeouts - onderbrekingen?
8.8.8.8 tussen de 10 en 15ms (32 bytes)
1.1.1.1 tussen de 7 en de 14ms (32 bytes)

"ping 8.8.8.8 -t -l 1500" meteen timed out en blijft zo
 
Ah die support inderdaad geen 1500 bytes precies. doe maar ping 8.8.8.8 -t dan zonder -l 1500.

Als je nergens geen packet loss hebt op dit moment, doe dan nog eens hetzelfde op het moment dat je packet loss meldingen krijgt. Dan ligt het misschien bij EA zelf, of elders, who knows...
Kan die EA test niet eens doen omdat ik geen Fifa heb lol.
 
Ah die support inderdaad geen 1500 bytes precies. doe maar ping 8.8.8.8 -t dan zonder -l 1500.

Als je nergens geen packet loss hebt op dit moment, doe dan nog eens hetzelfde op het moment dat je packet loss meldingen krijgt. Dan ligt het misschien bij EA zelf, of elders, who knows...
Kan die EA test niet eens doen omdat ik geen Fifa heb lol.
het ding is ook, ik speel fifa op de PlayStation. daar kan ik dat niet echt op testen dan he.
ik gebruik andere kabel (rechtstreeks van de modem naar de PS nu een cat6 en PC cat5)
 
Focussen jullie niet te veel op de snelheid? Packet loss betekent toch dat er data verloren gaat? Dat staat toch los van de snelheid?
 
Zou het uitmaken wat de "drukte" bij telenet naar de ea server is?
Als ik bv naar Orange zou gaan waar maar 4% van de spelers in Be zijn zou dat ook helpen?
Mijn persoonlijke connectie score is momenteel "hoog" vergeleken met van de week. 87 (van de week 47)
en Packet loss 6% wat volgens EA niet goed is (oranje connectie. Ping 21.61ms (groen) en jitter 1.48ms (groen)

None Selected

ISP

Connection Score

% of players

Ping

Packet Loss

Jitter


Orange Belgium
934.35 %26.9 ms0.02 %2.6 ms
Your ISP
Telenet
9293.89 %24.81 ms0.03 %2.47 ms

Proximus
721.76 %43.87 ms0.13 %7.95 ms
 
Focussen jullie niet te veel op de snelheid? Packet loss betekent toch dat er data verloren gaat? Dat staat toch los van de snelheid?
denk niet dat we echt met snelheid bezig zijn toch? we zijn pakket aan sturen naar servers om te kijken of wel loss hebben.
maar ik ken er ni zoveel van, vandaar dat ik hier ben :D
 
het ding is ook, ik speel fifa op de PlayStation. daar kan ik dat niet echt op testen dan he.
ik gebruik andere kabel (rechtstreeks van de modem naar de PS nu een cat6 en PC cat5)
Als er vanaf die locatie met diezelfde kabel(s) vanaf je pc geen packet loss is naar die Google & Cloudfare dns noch naar je eigen router, dan lijkt het me dat er weinig aan de hand is met je verbinding behalve misschien problemen bij EA zelf. Om daarvoor naar Orange te verhuizen lijkt er me wat over als je verder tevreden bent.

Want je best eens doet is op je PC die ping test laten lopen met de -t optie en wanneer je packet loss melding krijgt op je PS, je dan ook eens op je PC kijkt of er daar ook packetloss is. Dan kan het inderdaad aan Telenet liggen.

Zo heb ik een maat die bij regen of vochtig weer telkens disconnecties had omdat er vocht op z'n kabel was buiten. Dit gaf even packetloss of zelfs uren aan een stuk disconnecties... Het kan dus heel wat oorzaken hebben, je kan ze maar één voor één tacklen.
 
Als er vanaf die locatie met diezelfde kabel(s) vanaf je pc geen packet loss is naar die Google & Cloudfare dns noch naar je eigen router, dan lijkt het me dat er weinig aan de hand is met je verbinding behalve misschien problemen bij EA zelf. Om daarvoor naar Orange te verhuizen lijkt er me wat over als je verder tevreden bent.

Want je best eens doet is op je PC die ping test laten lopen met de -t optie en wanneer je packet loss melding krijgt op je PS, je dan ook eens op je PC kijkt of er daar ook packetloss is. Dan kan het inderdaad aan Telenet liggen.

Zo heb ik een maat die bij regen of vochtig weer telkens disconnecties had omdat er vocht op z'n kabel was buiten. Dit gaf even packetloss of zelfs uren aan een stuk disconnecties... Het kan dus heel wat oorzaken hebben, je kan ze maar één voor één tacklen.
Dus ik heb nu een cat6 kabel van de Telenet modem naar de PlayStation lopen.
En een cat5 kabel van de Telenet modem naar de pc.
Dus als ik melding krijg van packet loss op de PlayStation, eens een test toen op de PC (andere kabel enz) om te kijken of ik daar ook PL heb?

En ik heb alleen maar internet van Telenet, dus een verhuis naar een andere provider is niet een big deal ofzo 🙂 en de andere zijn nog goedkoper ook waarschijnlijk 😂
 
Ja, maar laat de test op de PC dan maar al lopen terwijl je aan het gamen bent, kan geen kwaad en zo die je het daar meteen ook. Of niet natuurlijk. Als het enkel maar in-game is zal het eerder aan EA liggen.
 
Ik had ook losses dat vooral in Teams videocalls voor issues zorgde.
Bleek uiteindelijk aan mijn nieuwe managed switch met PoE te liggen die foutief geconfigureerd was. Telenet heeft mij toen geholpen, als je dit ook hebt kan ik wel even zoeken wat ze toen aangepast hebben.
 
Terug
Bovenaan