P&R parking voor euro 3 auto, bij vorst nationaal (Non-LEZ )

Messiah

Banned
Gegroet,

ik zou graag naar een concert gaan in vorst nationaal,
maar zit met een euro 3 auto.

bedoeling is om zo dicht mogelijk als toegelaten, te rijden naar daar, en dan mijn plooifiets uithalen op een P&R parking,
en tot aan vorst nationaal te rijden.

Ik kan gerust op google P&R parkingen zoeken, maar ik wil echt zeker zijn dat die dan niet gelegen zijn in een LEZ zone...

Vandaar doe ik hier even navraag.

thx
 
Kan je heel simpel terugvinden op deze kaart.

Alle P&R’s liggen net buiten de LEZ.
Super, als ik het zo zie zijn er voor VORST , 2 mogelijkheden:

parking Ceria/COOVI
parking Stalle

Al vind ik het wel wat riskant, bij de minste weg omlegging of werken,
of dat uw gps om één of andere reden ook maar lichtjes afwijkt van standaard route, zit je al meteen in de LEZ en riskeer je boete.

die parkingen liggen wel hééél dicht bij LEZ.
 
Parking Ceria is betalend dacht ik,
dus parking Stalle lijkt me eerder aangeraden, aangezien die even ver ligt?
 
Super, als ik het zo zie zijn er voor VORST , 2 mogelijkheden:

parking Ceria/COOVI
parking Stalle

Al vind ik het wel wat riskant, bij de minste weg omlegging of werken,
of dat uw gps om één of andere reden ook maar lichtjes afwijkt van standaard route, zit je al meteen in de LEZ en riskeer je boete.

die parkingen liggen wel hééél dicht bij LEZ.
Je kan voor zover ik weet, in alle LEZ in belgie een dagpas kopen tot 1 dag later.
Dus stel dat je per ongeluk toch lez brussel binnen rijdt, kan je dag nadien nog een dagpas kopen voor 35€ en heb je geen boete van 300? .

En dat die parkingen heel dicht bij de LEZ liggen, vind ik toch net een pluspunt.

topicstarter is blijkbaar al gebanned :laugh:
 
Gegroet,

ik zou graag naar een concert gaan in vorst nationaal,
maar zit met een euro 3 auto.

bedoeling is om zo dicht mogelijk als toegelaten, te rijden naar daar, en dan mijn plooifiets uithalen op een P&R parking,
en tot aan vorst nationaal te rijden.

Ik kan gerust op google P&R parkingen zoeken, maar ik wil echt zeker zijn dat die dan niet gelegen zijn in een LEZ zone...

Vandaar doe ik hier even navraag.

thx
Ik heb al altijd gewoon in de buurt geparkeerd. Zelfs bij een uitverkocht concert van System of a Down.
 
Ik heb al altijd gewoon in de buurt geparkeerd. Zelfs bij een uitverkocht concert van System of a Down.
oh really....

dat is dan geen bewoners zone of wat dan ook?

of is het betaald parkeren dat je dan neemt?

en is het op wandel afstand?

want ja, nu is het idee om fietsen in de laadbak te doen, en van die P+R parkings te fietsen, maar uiteraard, als je zegt dat je op wandel afstand probleemloos kan parkeren....


Maar ja, VORST zelf ligt toch in LEZ dacht ik? ik ga hier geen 30 euro voor neerleggen voor een dagpas LEZ hoor, als ik gewoon paar minuutjes kan fietsen vanuit P+R
 
oh really....

dat is dan geen bewoners zone of wat dan ook?

of is het betaald parkeren dat je dan neemt?

en is het op wandel afstand?

want ja, nu is het idee om fietsen in de laadbak te doen, en van die P+R parkings te fietsen, maar uiteraard, als je zegt dat je op wandel afstand probleemloos kan parkeren....


Maar ja, VORST zelf ligt toch in LEZ dacht ik? ik ga hier geen 30 euro voor neerleggen voor een dagpas LEZ hoor, als ik gewoon paar minuutjes kan fietsen vanuit P+R
Ligt inderdaad wel binnen de LEZ. Maar was voor ons nooit geen probleem.

Was telkens max 15 min wandelen en is daar allemaal groene zone en is maar betalen tot 18u dacht ik.
 
Ik heb ook es een vraagje:

Wij zouden naar een concert willen in AB (hartje brussel - anspachlaan).

Onze auto is ook euro 3, dus, ons eerste gedacht was gewoon met de auto naar zo'n P + R parking gaan, wij kunnen toch makkelijk fietsen achteraan meenemen.

De dichtsbijzijnde is wel 7 kilometer verwijderd ( DELTA PARKING)
  • Jules Cockxstraat 224, 1160 Oudergem
Wat denken jullie, doenbaar?


OF toch die COOVI parking nemen?

maar is deze niet betalend?
deze is ook 7 km zie ik. maar meer plaatsen, en dichter bij van waar wij komen (west vlaanderen)





Ander alternatief is natuurlijk de trein, maar dan ben je weer afhankelijk van die uren, en wij wonen ook niet dichtbij een station....
 
@TRUMP ik zou u toch ook ten zeerste aanbevelen om gewoon de metro te nemen. Veel makkelijker kan niet. Als je een AB ticket hebt, is O.V. sowieso gratis.

(Trein is dus ook gratis hé, dus je zou ook gewoon naar dichtbij zijnde treinstation kunnen rijden en dan trein nemen. Afhankelijk van hoe laat uw concert is, moet je dus inderdaad wel tijd in de gaten houden dan)
 
@TRUMP ik zou u toch ook ten zeerste aanbevelen om gewoon de metro te nemen. Veel makkelijker kan niet. Als je een AB ticket hebt, is O.V. sowieso gratis.

(Trein is dus ook gratis hé, dus je zou ook gewoon naar dichtbij zijnde treinstation kunnen rijden en dan trein nemen. Afhankelijk van hoe laat uw concert is, moet je dus inderdaad wel tijd in de gaten houden dan)
Dus vanuit brugge naar brussel gratis trein? Allee gij wtf is dit serieus?

Ik ga al 15 jaar naar concerten en heb al iedere keer trein moeten betalen hoor. Enkel metro is gratis dacht ik?
 
En een van die parking en dan de metro nemen? Delta ligt bij mijn weten aan een metrostation net als Herman Debroux
Heb al over hele wereld gezeten maar in België nog nooit metro genomen 😁.
Brussel is me zo vreemd.
Misschien toch maar es proberen? Je hebt wellicht maar 2 richtingen zeker? Van en naar brussel centrum?
 
Dus vanuit brugge naar brussel gratis trein? Allee gij wtf is dit serieus?

Ik ga al 15 jaar naar concerten en heb al iedere keer trein moeten betalen hoor. Enkel metro is gratis dacht ik?


MIVB gratis

NMBS 50% (vroeger was dat gratis, meen ik mij te herinneren).
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Die coovi parking is wel deftig. Laatst ook geparkeerd om bij een vriendin te geraken die 2-3km verder woonde. Die bus stopt daar om de paar minuten echt vlak voor de deur.

Uiteindelijk ni men meest favoriete manier om tot op de plek te geraken maar al bij al viel da allemaal best mee en was da verbazend goed geregeld 😅
 
(Trein is dus ook gratis hé, dus je zou ook gewoon naar dichtbij zijnde treinstation kunnen rijden en dan trein nemen. Afhankelijk van hoe laat uw concert is, moet je dus inderdaad wel tijd in de gaten houden dan)
Vroeger hield de AB ook rekening met de vertrektijden van de laatste ritten naar grotere steden (Antwerpen/Gent/..). Nooit problemen mee gehad, shows altijd netjes op tijd gedaan en op tijd aan het station.
 
Die coovi parking is wel deftig. Laatst ook geparkeerd om bij een vriendin te geraken die 2-3km verder woonde. Die bus stopt daar om de paar minuten echt vlak voor de deur.

Uiteindelijk ni men meest favoriete manier om tot op de plek te geraken maar al bij al viel da allemaal best mee en was da verbazend goed geregeld 😅
Is die parking gratis?
 
Google "coovi parking"
Eerste hit: "Parkeer vanaf nu gratis aan de ingang van de stad" (https://ceria-coovi-parking.brussels/nl/)

edit: Oké, excuses, verre van duidelijk, op zijn Brussels dus. Wat doorgeklikt:
P+R TARIEF
Voordeeltarief voor occasionele klanten gekoppeld aan het
gebruik van het openbaar vervoer (MIVB)
Voorwaarden
; In het bezit zijn van een MoBIB-kaart of een geldig MIVB-
vervoersbewijs
; Aantonen dat je deze MoBIB-kaart of dit vervoersbewijs
voor een heen- en terugrit hebt gebruikt op de dag dat je
de parking bent binnengereden.
; Deze rit met het openbaar vervoer moet minstens twee
haltes verder gaan dan het metrostation Coovi-Ceria.
Tarief
3 € per dag
Een parkeerbeurt begint bij het binnerijden van de parking en
eindigt bij het betalen aan de automatische kassa. Na de beta-
ling krijg je 30 minuten om de parking buiten te rijden

STANDAARDTARIEF
Klassieke tarieven voor occasionele klanten
Tarieven
Eerste 15 minuten gratis*
1 € per uur
Maximum 15 € per 24 uur
Avondforfait: 3 € tussen 19u en 1u
* Gratis als je de parking binnen de 15 minuten verlaat. Daarna
betaal je voor het eerste uur.


En er is ook een evenemententarief als ze samenwerken met de zaal.
 
nope. Vind men betaling nu niet meer terug maar gok een 7-8€ uiteindelijk wel een volledig afgesloten parking met poort :)

Heb daar van 18u tot iets voor 23u gestaan toen.
Ik ga er niet voor betalen, als ik dan ook nog es een half uur met de fiets moet rijden, of met de metro hoor...

Mja voor de AB zal het best zijn dat we de trein blijven nemen denk ik dan....
(vorige maand Vorst nationaal met de STALLE parking was heel leuk en vlot te doen, maar voor AB is het blijkbaar een hoop gedoe)
 
Terug
Bovenaan