Auto P card+

D

Deleted member 451

Guest
Gegroet,

Voor ons weekendje Keulen zie ik dat veel parkings veel goedkopere tarieven geven (van 28 euro naar 12 euro per dag), als je een P CARD bezit.

1e vraag) Geld een Belgische P card dan?

2) Is zo'n P card dan gelinkt aan een nummerplaat? Want iemand dat ik ken heeft zo'n P card, en zou deze kunnen lenen, als die niet is gelinkt aan een nummerplaat.

3) is deze in België ook werkelijk zo interessant om goedkoper te parkeren?

thx
 
Na Googelen op "pcard buitenland" vind je al heel snel dit: https://pcardmeerweten.be/je-pcard-volgt-je-over-heel-europa/

Die kaart kan je linken aan een nummerplaat om een parking te kunnen binnenrijden met nummerplaatherkenning zonder dat je de kaart moet scannen bij het in- en uitrijden, maar op zich is dat geen noodzaak. Iemand anders kan de kaart perfect gebruiken met een andere wagen.

In België: Vooral praktisch handig, geen gedoe meer aan de parkeerautomaat en op de mijne zit ook een Mobib basic chip voor het openbaar vervoer in Brussel. Op de paar keer dat ik die gebruik heb ik nooit al iets van korting gehad dus daarvoor moet je het niet doen.
 
Na Googelen op "pcard buitenland" vind je al heel snel dit: https://pcardmeerweten.be/je-pcard-volgt-je-over-heel-europa/

Die kaart kan je linken aan een nummerplaat om een parking te kunnen binnenrijden met nummerplaatherkenning zonder dat je de kaart moet scannen bij het in- en uitrijden, maar op zich is dat geen noodzaak. Iemand anders kan de kaart perfect gebruiken met een andere wagen.

In België: Vooral praktisch handig, geen gedoe meer aan de parkeerautomaat en op de mijne zit ook een Mobib basic chip voor het openbaar vervoer in Brussel. Op de paar keer dat ik die gebruik heb ik nooit al iets van korting gehad dus daarvoor moet je het niet doen.
Ok bedankt, ik heb je link gelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe dit dan concreet effectief in zijn werk ga,
als ik een PCARD bestel, en ik rij er in Duitsland een parking binnen, met een andere auto (nrplaat).

Geef ik daar dan aan een terminal mijn nummerplaat in, of is dit met een scanner?
 
Ok bedankt, ik heb je link gelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe dit dan concreet effectief in zijn werk ga,
als ik een PCARD bestel, en ik rij er in Duitsland een parking binnen, met een andere auto (nrplaat).

Geef ik daar dan aan een terminal mijn nummerplaat in, of is dit met een scanner?
Je scant uw badge bij het inrijden en weer bij het uitrijden. Niks met nummerplaat.
 
Ok ik heb een account aangemaakt, en heb 1 cent moeten betalen via mijn creditcard.
Als ik nu opnieuw inlog, staat er wel: "nog geen P card gelinkt. Vraag hier uw kaart aan".

Hmm.. Ik neem aan dat enkele dagen moet wachten tot die bij me thuis wordt opgestuurd. ?

Thx @MisterV
 
Superhandig systeem wel.
Online kan je zien in welke garages je korting krijgt.
Ook parkings Luchthaven Zaventem zitten in dit systeem.
Dus eigenlijk moet ik overal niet meer betalen, en kaartjes kopen nadat ik heb geparkeerd?

Als ik het goed begrijp, moet ik bij al die parkings die onder die PCARD systeem vallen, gewoon inscannen als ik toe kom, en terug uitscannen als ik weg rijd?

En dan wordt de tarieven vervolgens van mijn creditcard getrokken.
Inderdaad handig systeem, als is er wel één maar: en dat is dat je niet steeds weet hoeveel er van je creditcard zal afgetrokken worden.
 
Dus eigenlijk moet ik overal niet meer betalen, en kaartjes kopen nadat ik heb geparkeerd?

Als ik het goed begrijp, moet ik bij al die parkings die onder die PCARD systeem vallen, gewoon inscannen als ik toe kom, en terug uitscannen als ik weg rijd?

En dan wordt de tarieven vervolgens van mijn creditcard getrokken.
Inderdaad handig systeem, als is er wel één maar: en dat is dat je niet steeds weet hoeveel er van je creditcard zal afgetrokken worden.

Met nummerplaatherkenning is het gewoon aanrijden en de slagboom gaat open.
Bij het buiten rijden krijg je dan ook melding hoe lang je hebt geparkeerd.
Ik heb er nog geen fouten in gezien.

Met de kaart gaat hetzelfde zijn behalve de automatisch opengaan van de slagbomen :D
 
Wist niet dat je korting kreeg. Toch ook eens de mijne aanvragen dan. Benieuwd of ze gaan zeggen dat ik al een heb. Heb ooit nog een gehad, maar dat is minstens 15 jaar geleden.

Iets wat me wel altijd wat weerhield is dat je volgens mij potentieel meer betaalt. Want, correct me if wrong, je tijd wordt gemeten tussen het binnenrijden en het buitenrijden. Met een ticketje wordt de tijd gemeten tussen binnenrijden en het betalen aan de automaat, waarna je nog 10' (if not langer) hebt om je auto te gaan zoeken en buiten te rijden. Dus met die P-Card of nummerplaatherkenning ga je soms een uur extra aan je been hebben.
EDIT: staat ook niet op hun FAQ, dus heb contactformulier ingevuld om het bij hen na te vragen.
 
Laatst bewerkt:
Wist niet dat je korting kreeg. Toch ook eens de mijne aanvragen dan. Benieuwd of ze gaan zeggen dat ik al een heb. Heb ooit nog een gehad, maar dat is minstens 15 jaar geleden.

Iets wat me wel altijd wat weerhield is dat je volgens mij potentieel meer betaalt. Want, correct me if wrong, je tijd wordt gemeten tussen het binnenrijden en het buitenrijden. Met een ticketje wordt de tijd gemeten tussen binnenrijden en het betalen aan de automaat, waarna je nog 10' (if not langer) hebt om je auto te gaan zoeken en buiten te rijden. Dus met die P-Card of nummerplaatherkenning ga je soms een uur extra aan je been hebben.

Euh zo niet bekeken.
Wat ik zie is dat ik direct kan doorlopen naar mijn auto terwijl anderen staan aan te schuiven aan die betaalautomaten. Ik vermoed dat tijdsverlies tussen beiden dan wel miniem zal zijn en ook geen 10min in totaal zal zijn ;)
 
Wat ik zie is dat ik direct kan doorlopen naar mijn auto terwijl anderen staan aan te schuiven aan die betaalautomaten. Ik vermoed dat tijdsverlies tussen beiden dan wel miniem zal zijn en ook geen 10min in totaal zal zijn ;)

Ik heb echt nog nooit geweten dat ik 5 minuten moet staan aanschuiven aan de automaat. Die automaten staan ook meestal opgesteld aan de voetgangersingang van de parking. Dus ik ben wel vrij zeker dat, zeker met grote parkings, er al snel 5 a 10 minuten verschil kan zitten tussen de tijd dat ik betaal aan de automaat en de tijd wanneer ik de parking uitrij. Als je daardoor ineens een uur extra moet betalen, is dat toch wel idioot en wordt al een deel van je 20% korting teniet gedaan.
Je kan natuurlijk ook argumenteren dat dat de kost is voor het gemak, maar bon, het is dus zeker een meerkost dan, die dan ook nog eens afhangt van waar je parkeert.

EDIT: ze hebben zeer snel gereageerd, maar duidelijk mijn bericht niet goed gelezen. Ze denken dat ik een klacht heb en ik denk dat ik teveel betaald heb, en sturen me door naar klantendienst *facepalm*.
 
Kun je eigenlijk 2 nummerplaten aan 1 kaart koppelen, of heb je dan 2 kaarten nodig ?

Ik zie immers dat er een verschil is tussen Private en Private Plus. Met deze laatste kun je tot 5 kaarten aanvragen. Betaling gebeurt door betaling van facturen (manueel of via domiciliëring). Dus waarom zou je dan een Private nemen en geen Private Plus ?
 
EDIT: ze hebben zeer snel gereageerd, maar duidelijk mijn bericht niet goed gelezen. Ze denken dat ik een klacht heb en ik denk dat ik teveel betaald heb, en sturen me door naar klantendienst *facepalm*.

Heb nu dit antwoord gekregen : Sorry voor het misverstand. De prijs is per 15 minuten en niet per uur. U betaalt niet voor een extra uur.

Klopt dat dat ze per kwartier rekenen en niet per uur ? Want in alle parkings is dat met een ticketje altijd per vol uur, zelfs al sta je er maar 5 minuten. Dat zou dan wel nog een groot voordeel zijn van de P-Card. Maar toch heb ik daar zo mijn twijfels over, want ook op hun site wordt daar met geen woord over gerept.
 
2) Is zo'n P card dan gelinkt aan een nummerplaat? Want iemand dat ik ken heeft zo'n P card, en zou deze kunnen lenen, als die niet is gelinkt aan een nummerplaat.

Om effen terug on-topic te komen van de openingspost.
Ik heb hier mijn kaart aangevraagd, en in het contract staat wel heel expliciet dat de kaart persoonlijk is en gekoppeld aan jouw voertuig, en niet uitgeleend mag worden. Zeker in combinatie met nummerplaatherkenning overal vandaag de dag, zouden ze wel kunnen detecteren dat de kaart niet matcht met voertuig en eigenaar.
 
Om effen terug on-topic te komen van de openingspost.
Ik heb hier mijn kaart aangevraagd, en in het contract staat wel heel expliciet dat de kaart persoonlijk is en gekoppeld aan jouw voertuig, en niet uitgeleend mag worden. Zeker in combinatie met nummerplaatherkenning overal vandaag de dag, zouden ze wel kunnen detecteren dat de kaart niet matcht met voertuig en eigenaar.
Mja,
ik heb hem besteld, maar zou voor een weekendje Keulen te doen zijn, en daar is mijn diesel wagen niet toegelaten,
dus we gaan met mijn moeder haar auto....

Tja moet ik daar nu echt ook voor een aparte Pcard aanvragen? Dat mensje komt ons dorp nooit uit....

Ze gaan daar toch wel geen probleem van maken zeker. Bovendien zou straf zijn dat de Duitse databank daar aan de slagboom graten in ziet, en rap ff databank raadpleegt op wie zijn naam die auto geregistreert staat....
 
Mja, ik denk het eigenlijk ook niet, maar je weet maar nooit natuurlijk. Maar er zijn inderdaad wel genoeg situaties waarbij je toch zou aannemen dat er geen probleem is. Bvb ook wanneer je tijdelijk een vervangwagen hebt.
 
Iets wat me wel altijd wat weerhield is dat je volgens mij potentieel meer betaalt. Want, correct me if wrong, je tijd wordt gemeten tussen het binnenrijden en het buitenrijden. Met een ticketje wordt de tijd gemeten tussen binnenrijden en het betalen aan de automaat, waarna je nog 10' (if not langer) hebt om je auto te gaan zoeken en buiten te rijden.

Gemak is wel heel groot. Gewoon flashen bij binnen- en buitenrijden en go.
Naast het feit dat ik dit als zelfstandige kan koppelen aan automatische facturatie en dus niet meer moet bezighouden met ticketjes inscannen en verwerken... Leve het comfort. :)
 
Gemak is wel heel groot. Gewoon flashen bij binnen- en buitenrijden en go.
Naast het feit dat ik dit als zelfstandige kan koppelen aan automatische facturatie en dus niet meer moet bezighouden met ticketjes inscannen en verwerken... Leve het comfort. :)
Dit kan je in principe ook met 4411 doen, al vermoed ik dat de p-card een grotere dekking heeft.
 
Terug
Bovenaan