Overmatig zweten

Horse

Well-known member
Zelfs in de winter heb ik last van overmatig zweten onder de oksels. Op het einde van de dag mag ik een andere T-shirt aan doen. Bij de apotheek zouden hiervoor speciale deodorants zijn. Zijn die efficiënt? Via Google kwam ik tot deze opties:
- EtiaXil
- Ducray
- Perspirex
- DuraDry
- NIVEA Derma Dry Control Max

Iemand ervaring met een van bovenstaande? Ik heb zo'n speciaal onderlijfje dat al het zweet absorbeert (ik zal straks eens zoeken naar de naam, iets met een L...) dat werkt wel goed voor als ik een licht hemdje wil dragen.

Ik heb er geen last van, maar op het werk waren er ook die er last van hadden.
Had ooit gelezen dat ze een beetje botox voor laten inspuiten.
Dit is misschien overdreven, wat je ook kan doen is iets van merinowol kopen,as avontuur heeft dat liggen.

Ik had Axitrans al geprobeerd maar dat werkt niet. Kameraad heeft Botox gedaan (moet je altijd herhalen trouwens) maar die heeft nu enorme stinkvoeten (geen grap) - het zweet moet uiteindelijk weg natuurlijk

Antiperspirant zoals perspirex heb ik al gebruikt. Werkt hier wel goed in de zomer maar gebruik het niet op regelmatige basis.

Is dat niet bij de drogist te verkrijgen in België?
Kan dat hier in Ierland gewoon bij de drogist en supermarkt kopen.

Laatst bewerkt:
Ik zweet zelf al 50+ jaar overmatig. Wat bij mij helpt is een washandschoen nemen, die nat maken, goed met zeep insmeren (echt een grote hoeveelheid zeep!) oksels goed nat maken, deze wassen met die goeie laag zeep er aan. Daarna alles goed afspoelen en oksel goed droog maken en daarna gewoon ne goeie deodorant (van den Aldi of zo) spuiten.

Ik gebruikte vroeger als puber zo'n speciale deodorant dat de oksel zweetklieren "chemisch dichtbranden" (zo beschreef de huisarts het)
Werkte zeer goed.

Deo 's avonds gebruiken kan ook helpen. Dan hebben die stoffen tijd om in te werken. Als je ze 's morgens gebruikt zweet je die stoffen direct uit en hebben ze veel minder effect.

Antiperspirant zoals perspirex heb ik al gebruikt. Werkt hier wel goed in de zomer maar gebruik het niet op regelmatige basis.
Is dat niet bij de drogist te verkrijgen in België?
Thanks! Staat gewoon op Farmaline (ik zie Eric Van Looy op een popup die me 5% korting aanbiedt :D)

Ik denk dat je keuze voor product/aanpak misschien ook afhangt van het feit of je vooral last hebt van natte oksels/natte plekken in je kleren, of eerder van de geur... Of beide.

Ik had Axitrans al geprobeerd maar dat werkt niet. Kameraad heeft Botox gedaan (moet je altijd herhalen trouwens) maar die heeft nu enorme stinkvoeten (geen grap) - het zweet moet uiteindelijk weg natuurlijk

Voorlopig lijkt die AxiTrans na 1 dag al enorm te werken.
Jama, wat is het nu?

Hier goede resultaten met axitrans, wel de groene. De blauwe was te pittig voor mijn huid, kreeg daar redelijk heftige jeuk van.

Terug
Bovenaan