Outlook met Gmail acc

Stebie

Member
Morning!

De laatste keer dat ik mijn ouders hun pc geupdate heb was ik hun @telenet acc en outlook migratie zo beu dat ik hen een gmail account heb gegeven om dit proces in de toekomst wat makkelijker te maken voor mezelf.

We zijn nu aangekomen in de toekomst :) en het was geen werk om de gmail acc in outlook te toveren alleen mis ik 1 ding: Folders die zichtbaar zijn in Gmail zijn geimporteerd in outlook maar zonder de mails erin...

Is daar een easy fix voor?
Of moet ik dan bv deze mappen uit de ‘oude outlook’ exporteren in een .pst en deze opnieuw importeren in de nieuwe pc? (Gaat dit dan geen aparte mailbox creëren? Alles wat in de mappen gesleept wordt zou nog wel steeds aan gmail gelinkt moeten worden.)

Alvast bedankt :)
 
Gmail is toch gewoon IMAP? Probeer eerst eens de Google account te synchroniseren en dan hetzelfde doen in Outlook.
 
Vermoedelijk al wel gedaan, maar heb je al eens op de mag geklikt en dan bovenaan bij `send/receive` op `update folder` geklikt?
of rechtsklikken op de folder, dan imap folder, dan query en dan uit de lijst die ge krijgt de juiste map kiezen.
 
Het is mij een raadsel hoe ik het vorige keer gedaan heb gekregen, toen nog in office 2010.
Nu in 365 heb ik het niet opgelost gekregen. Als ik op een map klikte kwam er rechtsonderaan "map synchroniseren" dat was afgelopen maar er verschijnt niets...

Ook wat getest met mail in de map te slepen en te kijken of deze dan wel in de gmail web interface in de map komen maar ook dat werkte niet.

Vermoedelijk al wel gedaan, maar heb je al eens op de mag geklikt en dan bovenaan bij `send/receive` op `update folder` geklikt?
of rechtsklikken op de folder, dan imap folder, dan query en dan uit de lijst die ge krijgt de juiste map kiezen.
Rechtermuisklik op folder heb ik nog niet gedaan. Eventueel nog eens bekijken volgende keer als ik bij de ouders langs ga.

Gmail settings staan zoals ze horen te staan want anders had het in office 2010 ook niet gewerkt denk ik dan.
Heb zowel desktop als laptop van nieuwe schijf voorzien en volledig clean install van alle programma's en op beide toestellen slaagt 365 er niet in.

Ondertussen heb ik mijn vader laten overschakelen op Mailbird. Was op 1 - 2 - 3 gepiept. :bow:
Outlook blijft toch steeds mijn grootste irritatie bij het wisselen van pc blijkbaar :wallbash:
 
Terug
Bovenaan