Topperman
Active member
Je gevoel is heel herkenbaar, been there.Ik ga mezelf nog eens quoten.
Zoals hierboven te lezen valt ben ik deze lente gebroken met mijn vriendin. Toch even diep gezeten deze zomer. Het waren lange maanden waarin ik haar heb gemist en waar ik me eenzaam heb gevoeld. Veel naar oude foto's gekeken en liedjes gespeeld met herinneringen, you know the drill. Mijn hobbies en vrienden hielden me gelukkig in balans.
Nu, na enkele maanden werden er verrassend genoeg opnieuw berichten uitgewisseld. De frequentie van sturen ging steeds omhoog. Eerst eerder informatief maar steeds meer inhoudelijk. In putje zomer besloten om nog eens af te spreken op een Antwerps terrasje en ze is eigenlijk nooit meer weggegaan. Vuurwerk! Het wonder is geschied en we waren opnieuw samen.
We zijn nu enkele maanden verder en waar in het begin de hormonen en de herwonnen liefde me op een roze wolk zetten begin ik nu toch meer en meer te voelen waarom het eerder niet werkte. De twijfel sluipt er overal in en ik krijg het gevoel een fout gemaakt te hebben. Ik zit de hele tijd in m'n hoofd dingen af te wegen. Ligt het echt aan haar of saboteer ik mezelf? Ga ik niet altijd op zoek zijn naar "iets beters"? Moet ik niet gewoon eens durven springen, of passen we gewoon niet bij elkaar? Ik voel me niet oprecht naar haar toe. Ik panikeer een beetje.
Daarnaast is er ook schuldgevoel. Ze wil heel graag kinderen en liefst zo snel mogelijk gezien haar leeftijd. Dit afblazen betekent voor haar misschien een toekomst zonder kinderen. Ik weet dat het niet zou mogen meespelen in mijn beslissing, maar it does.
Dus ja, ik balanceer nu al enkele dagen op de rand om het te vertellen.
Maar het is nooit het juiste moment en ik vind het gewoon moeilijk. Eenmaal gezegd is er geen weg terug.
>> Advies is moeilijk gezien de beperkte informatie, maar ik wou het even van me afschrijven.
En inderdaad sinds ik mijn twijfels uitgesproken had (want het knaagde aan mij) is het eigenlijk fout beginnen lopen.
Om dan nadien wel nog interesse te ontwikkelen om er voor te gaan maar zij uiteraard al verder was gegaan.
Wat nu wel knaagt.
Al hang ik nu misschien vast in een geïdealiseerd beeld.
Bij u complexer daar je al eens een relatie had met haar. Waarom zijn jullie uit elkaar gegaan en wat is er nu veranderd?