Opmerkelijke huizen te koop

Duurste huis vandaag te koop (volgens Zimmo).

Volgens immoweb is er eentje in mijn dorp beetje duurder :unsure:

Maar tot over paar maanden stond er 1 te koop van 10 miljoen, heeft heel lang te koop gestaan maar plots verkocht.

Ow dat is gebouwd in 2013...

Maar tot over paar maanden stond er 1 te koop van 10 miljoen, heeft heel lang te koop gestaan maar plots verkocht.
Geen foto's van de binnenkant :unsure:

Bijlagen

• Screenshot_20220505-225359.jpg
    Screenshot_20220505-225359.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 15

Wordt niet echt zot van het huis, maar die oprit/domein is wel proper. Zou met plezier die oprit opdraaien met de porsche :drool:

Prachtig. Grondoppervlakte verandert doorheen de advertentie. Moeten wel series wat ondergrondse kamers niet op foto staan om aan die bewoonbare oppervlakte te komen ook.
OV is ook dichtbij en altijd elektriciteit genoeg.

Laatst bewerkt:
Geen foto's van de binnenkant :unsure:

Ik heb ze er net opgezet.

Ik heb ze er net opgezet.

Stevig huizeke, gij hebt verzekers 25K van uw ouders mee gekregen voor de aankoop.

Prachtig. Grondoppervlakte veranderd doorheen de advertentie. Moeten wel series wat ondergrondse kamers niet op foto staan om aan die bewoonbare oppervlakte te komen ook.
OV is ook dichtbij en altijd elektriciteit genoeg.

800 m² voor de slaapkamer volgens wat er ingevuld staat. Ik vermoed dat ze de treinsporen en die watertoren op de achtergrond ook meegeteld hebben als slaapkamer dan...

Je moet voor de leut eens dat EPC opendoen en kijken naar wat de kostprijs zou zijn voor het isoleren van alles ;), rekening houdende dat ze al op niveau B zitten.

Dat is hoger dan het gemiddeld budget van een woning :p.
Ik blijf mij toch afvragen wie tegenwoordig nog effectief 1 - 3 miljoen neerlegt om al die woningen te kopen die daar in de toekomst nog gaan vrij komen...
Lol. Ja iets zegt me dat ge dat er nie gaat uithalen die kostprijs.
Geen zonnepanelen, hoe krijgt die zen zwembad warm. Denk dat die zen jaarlijkse stroomfactuur nogal tegen valt - misschien de reden van verkoop :crazy:
Ik ben er vrij zeker van dat mensen die in zo'n huis wonen niet wakker liggen van een maandelijk energiefactuur dat een paar honderd euro stijgt. Dat hoort, net zoals dat KI van €4686, bij de cost of living in zo'n residentie.

Ik ben er vrij zeker van dat mensen die in zo'n huis wonen niet wakker liggen van een maandelijk energiefactuur dat een paar honderd euro stijgt. Dat hoort, net zoals dat KI van €4686, bij de cost of living in zo'n residentie.
Oppervlakte van die villa was 867m2.
Als een gemiddeld huis van 180m2 aan 2000€ mazout zat per jaar VOOR de prijsstijging. Dan wil dat vlot zeggen dat je een *4.8 mag doen en dus 9600€ per jaar spenderen voor uw verwarming. VOOR de prijsstijging.
Als mensen nu kloegen dat ze toch wel niet 4k mogen spenderen voor diezelfde woning van 180m2 te verwarmen (en dat dat toch echt wel duur is). Dan wil dat zeggen dat je 19200€ per jaar mag leggen voor die villa te verwarmen. Doe er desnoods wat geld af omdat ik overschat, of omdat je de pauper gaat uithangen.

Ik weet wel dat dit hoort bij de cost of living in zo'n residentie. En ik begrijp dat allemaal. Maar het blijft toch verschieten... wanneer hier op het forum weer maar eens wordt gezegd dat 10 - 20k op jaarbasis sparen toch wel niet evident is. Dat bedrag spenderen die personen gewoon aan hun kot opwarmen...

Daarnaast, stel ik mij gewoon de vraag wie 2 - 3 miljoen over heeft, nu en in de toekomst, om daaraan te geven en die het daarna dan ook nog eens al die vaste kosten die er op zich afkomen kan en wil aan blijven geven. Zo groot is die groep der "rijken" in absolute aantallen nu ook weer niet dat ik ze ga zien zeggen Lanaken that is the place to be... Daar moet ik mij absoluut een villaatje scoren.

Oppervlakte van die villa was 867m2.
Als een gemiddeld huis van 180m2 aan 2000€ mazout zat per jaar VOOR de prijsstijging. Dan wil dat vlot zeggen dat je een *4.8 mag doen en dus 9600€ per jaar spenderen voor uw verwarming. VOOR de prijsstijging.
Dat klopt toch niet? Voor de stijging zat je voor 3000L (wat al aan de hoge kant is) op een 1600-1700.
En weet nu ook niet of je dat zo mag berekenen qua meerverbruik. Wij hebben CV op stookolie en verwarmen een dikke 300m². Wij verbruiken hier echt geen 3500-4000 euro hoor. :p
In dat gemiddelde verbruik zitten ook de huizen met enkel glas en zonder dakisolatie, zo'n grote villa zal daar dan wel weer beter mee voorzien zijn ga ik van uit.
En je bent ook niet verplicht om alles te verwarmen natuurlijk, wij verwarmen ook heel wat ruimtes niet en ik veronderstel dat dat overal zo is.

Zo groot is die groep der "rijken" in absolute aantallen nu ook weer niet dat ik ze ga zien zeggen Lanaken that is the place to be... Daar moet ik mij absoluut een villaatje scoren.
Onderschat het aantal rijke Nederlanders niet die een voor hen beter betaalbare villa vinden in Lanaken dan dat ze in omgeving Maastricht zouden vinden.

Dat klopt toch niet? Voor de stijging zat je voor 3000L (wat al aan de hoge kant is) op een 1600-1700.
En weet nu ook niet of je dat zo mag berekenen qua meerverbruik. Wij hebben CV op stookolie en verwarmen een dikke 300m². Wij verbruiken hier echt geen 3500-4000 euro hoor. :p
In dat gemiddelde verbruik zitten ook de huizen met enkel glas en zonder dakisolatie, zo'n grote villa zal daar dan wel weer beter mee voorzien zijn ga ik van uit.
Ja, ben een beetje te kort door de bocht gegaan ;).
Had de 2000L gewoon omgezet naar 2000€. Maar dat was eigenlijk eerder 1000l.
Maar moet je nu het volledige schokgehalte ondergraven ja !!!!!! ;).

Glas zal nog wel dubbel glas zijn. Het dak zijn ze te mottig geweest om te verifiëren welke isolatie er voorzien is, en hebben ze gewoon gesteld hier zit te weinig isolatie in. En wil je isolatie voorzien voor de daken : aub dat is 140k, voor de prijsstijgingen natuurlijk.

En je bent ook niet verplicht om alles te verwarmen natuurlijk, wij verwarmen ook heel wat ruimtes niet en ik veronderstel dat dat overal zo is.
Ja de pauperwijze ;).
Neen, mijn vader en grootouders doen dat ook niet, en in plaats van de anders 2000l die ze verstoken, verstoken ze maar een 1000 - 1200l daardoor. Maar op de slaapkamer is het ijskoud, op de badkamer is het ijskoud, ... als je zo een villa hebt, dan verwacht je toch iets anders hé ;).

Onderschat het aantal rijke Nederlanders niet die een voor hen beter betaalbare villa vinden in Lanaken dan dat ze in omgeving Maastricht zouden vinden.
Ja, misschien wel. Al weet ik niet of dat zich in de toekomst ook nog gaat blijven doorzetten.

Ja de pauperwijze ;).
Neen, mijn vader en grootouders doen dat ook niet, en in plaats van de anders 2000l die ze verstoken, verstoken ze maar een 1000 - 1200l daardoor. Maar op de slaapkamer is het ijskoud, op de badkamer is het ijskoud, ... als je zo een villa hebt, dan verwacht je toch iets anders hé ;).
Ik beperk dat toch tot garage, bergingen, deel vd zolder en de overloop. De ruimtes waar je nooit lang bent.:unsure:
Grootste deel vd zolder verwarm ik wel (op 16) omdat de kat daar slaapt. :unsure:

Terug
Bovenaan