Opmerkelijke huizen te koop

Hoe onpraktisch is die keuken wel niet :wtf:
9897794_D.jpg

Voor de rest kan ik het nog wel smaken.

...

De keukendriehoek is inderdaad niet erg euhm driehoekig :)
Ook een kleine keuken t.o.v. de grootte van het huis. En die spoelbak lijkt echt mini, zeker omdat hij rond is.

Wel een huis met karakter zonder buitensporig te zijn, al zie je op sommige foto's wel waarom de staat maar als "goed" beschreven wordt en er gesproken wordt over lichte opfrissing.

Ook een kleine keuken t.o.v. de grootte van het huis. En die spoelbak lijkt echt mini, zeker omdat hij rond is.
Tis indeed een "keuken rondloopje". Als het zo moest, zou ik op zijn minst de spoelbak in het midden zetten.
En inderdaad... ne grotere.

Volgens immoweb is er eentje in mijn dorp beetje duurder :unsure:

Maar tot over paar maanden stond er 1 te koop van 10 miljoen, heeft heel lang te koop gestaan maar plots verkocht.

Oh, is dat zo? Ik hoop dat met "het duurste huis" de prijs bedoeld wordt per vierkante meter? (Retorische vraag, want dat doen ze niet) Dat huis in Knokke is dus ongeveer 10 keer duurder dan wat jij hier post.

Dat is ook altijd zo debiel aan die kaartjes die om de paar weken in de media komen van "de duurste huizen per gemeente", en dan baseren ze zich domweg op de verkoopprijs per pand. :laugh: Wauw, wat een graadmeter.
Alsof je de prijzen in de supermarkt per verpakking gaat analyseren, terwijl je compleet negeert dat er in het ene pakje 250 gram zit en in het andere pakje 1000 gram. Lopen die mensen dan ook in de supermarkt rond, denkende dat ze resoluut voor "het goedkoopste" pakje spaghetti kiezen van Soubry, terwijl ze niet door hebben dat er in het pakje van Soubry slechts 1/4 zit als in het pakje van het wit product? :sarcastic:

Dan zie je op die kaartjes plots van die boerengaten rood kleuren als "dure" gemeente, terwijl de veel duurdere steden groen kleuren als "lekker goedkoop", terwijl niemand lijkt door te hebben dat dat boerengat zodanig goedkoop is dat je voor de prijs van een rijhuis in de stad een paar duizend vierkante meter tuin kunt kopen. Is dat boerengat dan "een dure gemeente"? Neen, dat is gewoon het goedkope witte product die altijd standaard in een veel grotere verpakking zit.

Het witte product wordt universeel gezien als het goedkoopste omwille van de correcte benadering dat je altijd prijzen vergelijkt per kg of per liter. Maar om één of andere bizarre reden bekijkt de rurale Vlaming de immo-markt enkel aan de hand van de prijs "per verpakking", en of je dan een klein zakje koopt of een ganse oplegger. Ach, dat zijn details, dat maakt niet uit. 🤡

Nooit begrepen, die rare benadering.
(Enfin, ik begrijp het wel hoor. De rurale Vlaming wil zijn eigen rurale gemeente namelijk graag als "duur" weergegeven zien en niet als het witte product, zoals het daadwerkelijk is.)

Laatst bewerkt:
Dan zie je op die kaartjes plots van die boerengaten rood kleuren als "dure" gemeente, terwijl de veel duurdere steden groen kleuren als "lekker goedkoop", terwijl niemand lijkt door te hebben dat dat boerengat zodanig goedkoop is dat je voor de prijs van een rijhuis in de stad een paar duizend vierkante meter tuin kunt kopen. Is dat boerengat dan "een dure gemeente"? Neen, dat is gewoon het goedkope witte product die altijd standaard in een veel grotere verpakking zit.

Het witte product wordt universeel gezien als het goedkoopste omwille van de correcte benadering dat je altijd prijzen vergelijkt per kg of per liter. Maar om één of andere bizarre reden bekijkt de rurale Vlaming de immo-markt enkel aan de hand van de prijs "per verpakking", en of je dan een klein zakje koopt of een ganse oplegger. Ach, dat zijn details, dat maakt niet uit. 🤡
Hoe geraakt gij nu van huizen aan witte producten in de supermarkt :laugh: :laugh: :laugh:.

Dat gezegd zijnde, in de supermarkt hebt ge toch altijd de prijs / kg of liter? Ik bekijk dat vaak ja.

Oh, is dat zo? Ik hoop dat met "het duurste huis" de prijs bedoeld wordt per vierkante meter? (Retorische vraag, want dat doen ze niet) Dat huis in Knokke is dus ongeveer 10 keer duurder dan wat jij hier post.

Dat is ook altijd zo debiel aan die kaartjes die om de paar weken in de media komen van "de duurste huizen per gemeente", en dan baseren ze zich domweg op de verkoopprijs per pand. :laugh: Wauw, wat een graadmeter.
Alsof je de prijzen in de supermarkt per verpakking gaat analyseren, terwijl je compleet negeert dat er in het ene pakje 250 gram zit en in het andere pakje 1000 gram. Lopen die mensen dan ook in de supermarkt rond, denkende dat ze resoluut voor "het goedkoopste" pakje spaghetti kiezen van Soubry, terwijl ze niet door hebben dat er in het pakje van Soubry slechts 1/4 zit als in het pakje van het wit product? :sarcastic:

Nooit begrepen, die rare benadering.
(Enfin, ik begrijp het wel hoor. De rurale Vlaming wil zijn eigen rurale gemeente namelijk graag als "duur" weergegeven zien en niet als het witte product, zoals het daadwerkelijk is.)
:mindblown:

Ik denk dat de vergelijkingsbasis gewoon de woning per wooneenheid is. Aangezien wij mensen niet echt per kilo, liter, of... een andere eenheid wonen.

Dat je die daarna kunt verkavelen naar x aantal loten, is op het moment van de aankoop enkel van belang als de intentie van de aankoop is om die woning van 7.9 miljoen€ plat te gooien. En daar meerdere appartementsgebouwen op in te richten om die 7.9 miljoen € te rentabiliseren over verschillende wooneenheden.
Maar enkel op dat moment dien je het dan ook zo te bekijken.

Want laat ons eerlijk zijn, als je 250k€ hebt en in de goedkope gemeente kun je iets kopen, maar in de dure gemeente (waarbij duur gebaseerd is op basis van per entiteit) maar het aanbod / praktische waarde die er tegenover staat is veeeeeel groter. Dan helpt dat de koper niet verder. Want die heeft enkel voldoende geld om in die goedkope gemeente te kopen. Ook al is het maar een speld groot.

Hoe geraakt gij nu van huizen aan witte producten in de supermarkt :laugh: :laugh: :laugh:.

Dat heb ik toch uitvoerig uitgelegd?

Dat gezegd zijnde, in de supermarkt hebt ge toch altijd de prijs / kg of liter? Ik bekijk dat vaak ja.

Verstandig van jou, ik doe dat ook. En dus mijn vraag: waarom doen we het dan niet bij de prijzen van vastgoed? Gewoon de prijs bekijken per vierkante meter.

Laatst bewerkt:
9897794_D.jpg

Behalve die kleine spoelbak, die wel heel klein is, vind ik dat toch nog wel meevallen.

Wel een huis met karakter zonder buitensporig te zijn, al zie je op sommige foto's wel waarom de staat maar als "goed" beschreven wordt en er gesproken wordt over lichte opfrissing.
Het fornuis de koelkast en de spoelbak vormen toch een driehoek?
De ovens liggen dan wel niet in die driehoek, maar als er over de "keukendriehoek" gesproken word, dan hebben ze het meestal niet over die ovens.

:mindblown:

Ik denk dat de vergelijkingsbasis gewoon de woning per wooneenheid is. Aangezien wij mensen niet echt per kilo, liter, of... een andere eenheid wonen.

Dat je die daarna kunt verkavelen naar x aantal loten, is op het moment van de aankoop enkel van belang als de intentie van de aankoop is om die woning van 7.9 miljoen€ plat te gooien. En daar meerdere appartementsgebouwen op in te richten om die 7.9 miljoen € te rentabiliseren over verschillende wooneenheden.
Maar enkel op dat moment dien je het dan ook zo te bekijken.

Want laat ons eerlijk zijn, als je 250k€ hebt en in de goedkope gemeente kun je iets kopen, maar in de dure gemeente (waarbij duur gebaseerd is op basis van per entiteit) maar het aanbod / praktische waarde die er tegenover staat is veeeeeel groter. Dan helpt dat de koper niet verder. Want die heeft enkel voldoende geld om in die goedkope gemeente te kopen. Ook al is het maar een speld groot.

Je moet toch de redenering starten vanuit de behoefte?!

Stel: er komt een expat naar België (die dus niets weet over onze vastgoedmarkt) om zich hier te vestigen en die heeft een gezin met 2 kinderen, wil dus 3 slaapkamers bijvoorbeeld, hij wil 200 m² bewoonbare oppervlakte, hij wil een tuin van 300 m², enzovoort enzovoort. Het ganse behoeftenpakket. En dan vraagt hij aan jou: geef mij nu eens een kaart van België met de vastgoedprijzen zodat ik weet waar de dure regio's zijn en waar de goedkope regio's zijn om dat te vinden. Met de kaart van de woningprijzen zal hij een volledig vertekend beeld hebben. Bij elke gemeente zal je moeten duiden:
- "Ja, dat staat hier wel in het rood maar dat is omdat er in die gemeente nu ook wel toevallig veel gigantische percelen verkocht worden dus dat is irrelevant voor hetgeen jij naar op zoek bent. Daar zou je gerust een betaalbare woning kunnen kopen met jouw behoeftenpakket.". Of omgekeerd:
- "Ja, die gemeente staat hier wel in het groen maar die gemeente heeft nu toevallig veel kleinere appartementen die verkocht worden, maar voor hetgeen jij zoekt met 300 m² tuin is het daar onbetaalbaar!".

Het enige wat die man nodig heeft is een kaart van België met de vastgoedprijzen per vierkante meter.

Die kaarten op basis van woningprijzen tonen dus helemaal niet objectief hoe duur die regio of gemeente is. Die kaarten tonen een combinatie van hoe duur het is vermenigvuldigd met hoe groot de gemiddelde loten zijn. Zo praat men altijd over de gemeenten rond grote steden als "de dure groene stadsrand". Maar het is daar helemaal niet duurder, het zijn gewoon de dichtste plaatsen bij de stad waar de loten enorm toenemen in oppervlakte, waardoor het product van beiden inderdaad naar omhoog schiet. Koop een rijhuis in die gemeente en je betaalt veel minder dan voor hetzelfde rijhuis in de stad.

Laatst bewerkt:
Die algemene kaarten zeggen dan ook totaal niks, het ligt er allemaal aan op welke manier je zelf gaat zoeken. Je kan op vele vastgoedsites makkelijk zoeken volgens de parameters doe je zelf belangrijk vind.
Trouwens enkele naar de oppervlakte kijken zegt ook totaal niks, er is zoveel meer dat van belang is en dat de prijzen bepaald.
Gebruikte materialen, epc waarde, algemene staat van het pand, bewoonbare oppervlakte van de woning en totale oppervlakte van de grond,......

Dat heb ik toch uitvoerig uitgelegd?

Verstandig van jou, ik doe dat ook. En dus mijn vraag: waarom doen we het dan niet bij de prijzen van vastgoed? Gewoon de prijs bekijken per vierkante meter.
Mi scusi, ik had uw post te snel gelezen. Ik dacht dat ge van ranten over dure huizen adverteren waart over gesprongen naar ranten over witte producten :laugh::laugh:.

Dat gezegd zijnde geef ik u gelijk. Ik (en de meesten die ik ken) redeneren sowieso per m2, of op zijn minst per "wat ge ervoor krijgt".
Maar ge zijt u imo druk aan het maken over niks. Dat zijn nonsense artikels of lijstjes. Als in "dit is de duurste auto" ... enz.

Mi scusi, ik had uw post te snel gelezen. Ik dacht dat ge van ranten over dure huizen adverteren waart over gesprongen naar ranten over witte producten :laugh::laugh:.

Dat gezegd zijnde geef ik u gelijk. Ik (en de meesten die ik ken) redeneren sowieso per m2, of op zijn minst per "wat ge ervoor krijgt".
Maar ge zijt u imo druk aan het maken over niks. Dat zijn nonsense artikels of lijstjes. Als in "dit is de duurste auto" ... enz.

"Druk maken" is een groot woord, naar mijn standaarden valt dat wel mee. Maar als we over prijzen praten vind ik de prijs per vierkante meter de meest relevante parameter, terwijl 90% van Vlaanderen dat blijkbaar anders ziet (zie de kaartjes die telkens in de media verschijnen). Dat wou ik even kwijt.

De ovens liggen dan wel niet in die driehoek, maar als er over de "keukendriehoek" gesproken word, dan hebben ze het meestal niet over die ovens.
Volgens mij ligt de bediening van de kookplaten aan de kant van oven, dus buiten die driehoek. Handig lijkt me dat niet.

Die open slaapkamer...
Als de zoon des huizes zijn liefke meebrengt denken ze dat ze weer aan het applaudisseren zijn voor de zorg.

En de telescoop gericht op de kerktoren. :lol:

Het is niet omdat je verder kan kijken dan 100 meter, dat je daarom een telescoop nodig hebt hé. Wat een grootheidswaanzin.

En de telescoop gericht op de kerktoren. :laugh:

Het is niet omdat je verder kan kijken dan 100 meter, dat je daarom een telescoop nodig hebt hé. Wat een grootheidswaanzin.
kerk staat rechts van het huis, ik denk niet dat je die kan zien van waar de telescoop staat. Mss kijken ze gewoon graag naar de sterren?

Behalve die kleine spoelbak, die wel heel klein is, vind ik dat toch nog wel meevallen.

Zoals @Remake aangeeft, de knoppen van de kookplaten zitten aan de andere kant, dus het wordt een driehoek met een serieuze deuk in ;)
Niet het grootste drama maar gewoon nodeloos onpraktisch imho.

Volgens mij ligt de bediening van de kookplaten aan de kant van oven, dus buiten die driehoek. Handig lijkt me dat niet.
Zoals @Remake aangeeft, de knoppen van de kookplaten zitten aan de andere kant, dus het wordt een driehoek met een serieuze deuk in ;)
Niet het grootste drama maar gewoon nodeloos onpraktisch imho.
Als dat echt zo een onoverkomelijk probleem is, dan maak je die kookplaat even los draai je dat om en zitten de knoppen wel aan de juiste kant.
Kleine moeite en je hebt je perfecte driehoek.

Als dat echt zo een onoverkomelijk probleem is, dan maak je die kookplaat even los draai je dat om en zitten de knoppen wel aan de juiste kant.
Kleine moeite en je hebt je perfecte driehoek.
Maar de kasten enzo zitten toch voorzien op die kookplaat in die richting?

Je Het enige wat die man nodig heeft is een kaart van België met de vastgoedprijzen per vierkante meter.
En plots worden de dure wijken van Sint Martens latem goedkope buurten tegenover de stationsbuurt van Gent.

Nee, het is niet het enige wat je nodig hebt, een prijsvergelijking is altijd een combinatie van veel zaken.

Terug
Bovenaan