Opmerkelijke huizen te koop

"mogelijkheid voor nieuwbouw van 440 m2 vloeroppervlakte plus overdekte terrassen , foto’s van een ontwerp voor deze optie van S3A architecten Mechelen"

Dus je kan 1,2 miljoen betalen om het kot zowat helemaal af te smijten en iets nieuws te zetten (beetje kort door de bocht samengevat). Volgende stap is dat ze zo'n renders ook bij bouwvallige toestanden uit de jaren '50 erbij zetten :p

Huis dat ik vandaag online tegen kwam - niet praktisch, niet mijn stijl maar wel "opmerkelijk" te noemen:
https://www.zimmo.be/nl/maldegem-9990/te-koop/huis/K16QX/?search=deac32f57c636ad512c8aa9b0aa4a0ff

Dus je kan 1,2 miljoen betalen om het kot zowat helemaal af te smijten en iets nieuws te zetten (beetje kort door de bocht samengevat). Volgende stap is dat ze zo'n renders ook bij bouwvallige toestanden uit de jaren '50 erbij zetten :p

Huis dat ik vandaag online tegen kwam - niet praktisch, niet mijn stijl maar wel "opmerkelijk" te noemen:
https://www.zimmo.be/nl/maldegem-9990/te-koop/huis/K16QX/?search=deac32f57c636ad512c8aa9b0aa4a0ff
Wat ik me vooral afvraag bij zo’n architecten: hebben die ooit zelf kinderen gehad? Zo’n huizen zijn vragen om ongelukken, hoewel ze hier toch al glas geplaatst hebben op een paar van de niveaus

Over praktisch etc geen idee. Maar dat charmeert mij eigenlijk wel. Dat is toch 10x leuker dan een witte nieuwbouwblok, ook vanbinnen?

D
Je verliest toch ongelooflijk veel bruikbare ruimte daarmee?
Het gaat niet alleen om bruikbare ruimte voor sommige mensen. Mij lijkt het net enorm gezellig omdat je die ‘tussenverdiepen’ en niveau’s hebt wat eigenlijk andere ruimtes zijn, maar die toch verbonden zijn met elkaar. Een intuïtief lichtplan daar en ge creëert elke avond een nieuwe woonkamer.
Ik begrijp dat het niet praktisch moet zijn en dat je andere dingen zou doen. Maar ik vind het wel mooi en ‘anders dan anders’.

Het kan nog erger, ik vind de link niet direct terug maar bij een huis dat ik recent zag, hadden ze o.a. een close-up van een hele gewone deurklink tussen de foto's gestoken :p
Er heeft hier eens een huis gestaan waar ze close ups van de kitchenaid en wijnglazen hadden genomen...

Ik begrijp wel waarom. Ik heb zelf een rijhuis in centrum Leuven waarvan ik 2 kamers verhuur aan 600eur (soms 700eur in piekperiodes) per week aan expats. Ik ben quasi altijd volzet, zelfs tijdens corona. Nodeloos te zeggen dat ik zelfs geen ander inkomen meer nodig heb. Ik heb trouwens de enige tuin van de straat (99ca) en iedereen in de buurt wil er een stukje van kopen maar dat kan ik mijn lieftallige katten niet aandoen. Bijna elke week zit er wel een briefje in de bus van een of andere immo die mijn huis wil kopen. Forget it boys :scream:
Ik begrijp ook waarom iemand in Leuven zou willen wonen. Heb er zelf gewoond en ken er nog veel vrienden. Dat is een leuke stad.

Ik begrijp echter niet waarom iemand kost wat kost in Leuven zou willen wonen en dan heel veel geld betaald voor relatief weinig woning. De vrienden die ik er ken hebben 15 - 20 jaar geleden of zo gekocht als jonge twintigers en toen ging dat nog. Maar tegenwoordig zijn die prijzen daar compleet absurd geworden.

Maar heb blijft een leuke stad en als ik jou specifieke geval lees dan begrijp ik heel goed waarom je er net wilt wonen :)

Leuven centrum zou ik zelfs als miljonair niet willen wonen. Geen kleine kans dat je naast een voor overlast zorgend studentenkot komt te zitten...

Ik begrijp ook waarom iemand in Leuven zou willen wonen. Heb er zelf gewoond en ken er nog veel vrienden. Dat is een leuke stad.
Iedere keer ik in Leuven ben vind ik dat eerder een groot dorp.

To each his own, de omgeving kennen doet ook veel voor de ervaring die iemand ergens heeft, maar Leuven bekoort me nu echt niet meer dan bvb Lier, Sint-Niklaas, Aalst, Hasselt, Gent, Antwerpen...
De locatie (eigenlijk eerder wat er zich in de omgeving bevindt) is een andere zaak, aangezien daar een hoge concentratie high tech startups en scale-ups zijn valt daar natuurlijk geld te rapen met de juiste skills.

Bwa, 30 are grond,550m² bewoonbare oppervlakte, epc label A, .. ik denk dat dit een correcte prijs is, en de eerste die correct is in lange tijd in kessel-lo.

maar zo lelijk voor die prijs
krijg claustrofobie als ik naar die foto's kijk.

Ik vind de overgang van muur naar plafond in deze gang wel leuk gedaan:

Kortrijksestraat377Kessello15.jpg

Terug
Bovenaan