Opmerkelijke huizen te koop

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/rumst/2840/9774588?searchId=62252289aa990

495K voor een rijhuis van 3 meter breed; ik kan de achtergevel zien vanuit mijn badkamer en da's echt hilarisch smal. 😬
Ach, ik was aan het tobben of mijn rijhuis na renovatie ooit 400K waard zou °kunnen° zijn maar ik denk nu precies van wel... 🙃
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/grimbergen/1850/9482248?searchId=6226296f5382e

Dat is daar in Rumst duurder geworden als in Grimbergen precies.

Laatst bewerkt:

Die prijs op die locatie zonder tuin. De helft lijkt me zelfs al optimistisch.

Die prijs op die locatie zonder tuin. De helft lijkt me zelfs al optimistisch.
Oei, ja. Ik vind de mix van klassieke (hout) met meer industriële (metaal) materialen hier best wel vloeken. De nieuwe elementen zien er eigenlijk al gedateerd uit...

Een gerestaureerde hoeve uit 1728. Ik ben er ni goe uit: sommige elementen vind ik heel knap, andere spuuglelijk. De prijs is ook wel stevig maar wel te begrijpen. Aangezien het een momument is, zal dat een prijzige renovatie geweest zijn.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/schilde/2970/9776594?searchId=622711fa12e48
Ik zou er zeker willen wonen (duh), maar de kleur van de houtenvloer steekt niet mooi af tegen de houten balken in het plafond. Of het is toch moeilijk in te schatten op basis van de foto's, want het heeft op iedere foto wel een net iets andere tint.

Wel mooi, dat visgraatpatroon.

Een gerestaureerde hoeve uit 1728. Ik ben er ni goe uit: sommige elementen vind ik heel knap, andere spuuglelijk. De prijs is ook wel stevig maar wel te begrijpen. Aangezien het een momument is, zal dat een prijzige renovatie geweest zijn.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/schilde/2970/9776594?searchId=622711fa12e48
Smaakloos, vooral die keuken en badkamer zijn verschrikkelijk en die afgebikte muren passen er ook totaal niet bij.
De vloer valt nog mee maar is veel te afgelikt. Beste dat ge kunt doen is die parket eens goed onder de koffie zetten.

Oei, ja. Ik vind de mix van klassieke (hout) met meer industriële (metaal) materialen hier best wel vloeken. De nieuwe elementen zien er eigenlijk al gedateerd uit...
Waar zie jij hout (behalve de ingemaakte kasten)? :unsure:
Ik vind het wel knap.

Smaakloos, vooral die keuken en badkamer zijn verschrikkelijk en die afgebikte muren passen er ook totaal niet bij.
De vloer valt nog mee maar is veel te afgelikt. Beste dat ge kunt doen is die parket eens goed onder de koffie zetten.

Waar zie jij hout (behalve de ingemaakte kasten)? :unsure:
Ik vind het wel knap.
Lol, ik zie nu pas dat dat geen houten balken zijn aan het plafond overal. :lol: Maar ik vind het nog steeds niet mooi!

@Chauffagist
Niks voor jou?
Je kan niet veel kalmer wonen dan dit. Paar moto's/wielrenners in de zomer en wat tractors.

Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, dus hier:

Wat een idee om de trap aan de tuingevel te plaatsen.

is dat een huis ... of een opslagplaats? :crazy:

Ik zat exact met hetzelfde in mijn hoofd. Dat ziet er zo industrieel ongezellig uit. Met die achterbouw had zoveel meer kunnen gebeuren als er dan toch gekozen wordt voor een grote raampartij.

Inderdaad. Een industriële look kan mooi zijn, maar dit is echt kantoor meets bunker meets loods...
Ik denk dat die trap ook een gigantische warmteval is in de zomer.

En het is een detail, maar dat badkamer"meubel" is letterlijk gewoon een plank, maar dan wel tegeltjes met "bulle de savon" in de muur erboven, zo gezellig :wtf: En zorgen dat alle 4 de lampen werken op de foto was ook teveel moeite precies.

Goedkoop voor de regio en toch nog moeten zakken in prijs... dat zegt iets over het huis. Speciaal dus :)

Je kan wel mogelijk een deel van de aankoopsom recupereren door de vloerroosters eens open te maken en de muntstukken of waardevolle voorwerpen die erin gevallen zijn te recupereren.

Wie komt er eigenlijk op om verluchtingsroosters in de vloer te zetten? Wel gemakkelijk om te dweilen, dan kunt ge het water met de aftrekker daar gewoon in doen. Ik zie een poetsvrouw trouwens nog in staat om dat als afvoerputje te zien.

Je kan wel mogelijk een deel van de aankoopsom recupereren door de vloerroosters eens open te maken en de muntstukken of waardevolle voorwerpen die erin gevallen zijn te recupereren.

Wie komt er eigenlijk op om verluchtingsroosters in de vloer te zetten? Wel gemakkelijk om te dweilen, dan kunt ge het water met de aftrekker daar gewoon in doen. Ik zie een poetsvrouw trouwens nog in staat om dat als afvoerputje te zien.
Vloerconvectoren worden wel meer geplaatst dacht ik hoor of is dat meer iets van vroeger?

Lijkt me meer wat voor @Brecht om te beantwoorden.

Ventilatieroosters in de vloer zijn inderdaad miserie. Verwarmingsroosters kon ik 20-30 jaar geleden nog snappen, toen vloerverwarming (denk ik) nog meer beperkingen of complexiteit had dan nu.

Komen nu wel meer en meer terug voor omdat de nieuwste ook gemaakt zijn voor zeer lage temperatuur. Eventueel mogelijk om in de zomer mee te koelen ook, dan zitten daar afvoers in die bakken. Dan kan het in principe geen kwaad van daar water in te kappen :p

In mijn ouderlijk huis hadden we ook zo'n roosters.
Was een centrale elektrische verwarming met een buizensysteem om de warme lucht rond te blazen.
Had als voordeel dat je op 15min een warm huis hebt, maar verbruikt wel veel elektriciteit natuurlijk...

Terug
Bovenaan