Opmerkelijke huizen te koop

1467m². Dus niet voldoende voor verkaveling, eventueel wel voor appartementsblok. Maar of er dan nog genoeg winst in zit om een straat aan te leggen... Momenteel is de toegang tot de weide via de oprit van de eigenaars. Maar ik denk dat het stuk vroeger 1 grote kavel was, en dat ze nadien dat stuk hebben laten afsplitsen in het kadaster. Want nu is dat dus een stuk bouwgrond waar geen wegenis naar is.
Om u een idee te geven. Wij zijn ook bezig met de uitbreiding van een stuk verkaveling (samen met nog 2 andere buren). Gaat om de creatie van 10 nieuwe percelen van rond de 5.5are. Kostprijs zit rond de €25K per perceel. Totale projectkost zit dus rond de €250K en dat gaat om het doortrekken van een stuk weg van ongeveer 200m inclusief alle nutsvoorzieningen.

Inderdaad je moet er geluk mee hebben. Nu zou 275k €wel wat duur zijn om gewoon de tuin uit te breiden :biglaugh:

Allé ze moeten het niet verkopen van mij/aan mij, maar doe er gewoon iets meer. Onderhou uwe nest toch op zijn minst.
Het zijn landbouwers dus ondank dat ze altijd klagen hebben ze wel meer dan geld/grond genoeg.

Ondertussen zullen ze al meer kunnen vragen.
We zijn ook nog elders gaan aanbellen. Was een verkaveling van de jaren 90 iets verder op, waar 1 boer in de tijd zijn stuk niet wou mee verkavelen.
Nu heeft de dochter dat geërfd en verkavelt (hadden de aanvraag gezien en waren de 5de die kwam aanbellen bij haar. Ze schreef de volgorde en contact gegevens op. Wannneer de verkavling rond was kregen wij allemaal een mail.).
Is ook zo'n type wijkje van die tijd. uiteindelijk verkavelt in 3 stukken van 950m² en de vanafprijs was €295.000. In de praktijk zullen de stukken wel verkocht zijn voor +€300.000. Ik had geschat dat ze max zo'n €285.000 zouden vragen. Ze hebben 2/3 van het weiland aan de gemeente moeten verkopen, want daar gaan ze een bos op zetten. Anders mocht het niet verkaveld worden.

Maar inderdaad onhoud het proper. Wij hebben ook een stuk grond liggen en wij laten dat ook daar een boer om de zoveel tijd eens afrijden.

Een tijdje terug zijn wij ook nog eens bij mensen gaan aanbellen of ze hun grond wilde verkopen.

Is een verkaveling van de jaren 80. Zijn 31 stukken grond in een doodlopend wijkje pal in het centrum. +/-1000m² per stuk. Straat en alle voorzieningen liggen daar ook al sinds de jaren 80. Van die 31 stukken zijn in de loop van de 40 jaar 10 verkocht en daar staan nu woningen op. De overige 21 stukken liggen daar nog steeds brak (jaarlijks wordt het gras wel afgereden).

Toen we aanbelde zeide ze dat de familie het enkel verkocht wanneer ze eens geld nodig hadden. Dus je moet geluk hebben dat je net op dat moment aanbelde en iemand van de familie had geld nodig. Vorig jaar was het geval, want toen zijn er 2 stukken verkocht waar ze nu aan het bouwen zijn. Hebben ze €275.000 per stuk voor betaald.
Tiens, jij had toch al een grond gekocht? Hoeveel had jij weeral betaald en welke specs had die grond ( en welke gemeente)?

Tiens, jij had toch al een grond gekocht? Hoeveel had jij weeral betaald en welke specs had die grond ( en welke gemeente)?
Ja klopt. Tijdje terug spreek ik over een jaar geleden. (De tijd vliegt :D )

Dat was toen in de periode dat wij een stuk grond aan het zoeken waren. Ik zeg niet graag de gemeente (privacy), maar is de regio Noorderkempen. Ik had toen een budget opgesteld en we wilde maximaal €285.000 voor een grond geven en tussen de 800-1000m².

Uiteindelijk hebben we nog ergens anders gaan aanbellen en hebben daar een stuk gekocht, voldeed bijna aan al ons eisen. Bouwgrond van 800m² met aansluitend tuingrond van 1100m² (moest je samen aankopen, anders kon het niet zo verkaveld worden). Zijn dan wel verhuist naar een andere gemeente. Is de "goedkopere" van de regio, maar ik heb hier wel tot mijn 25 jaar gewoond (ben er 30 nu) en gans mijn familie woont hier. Wat wel tof is, ik merk dat ik veel vaker bij mijn broers en ouders binnen spring. Moesten er later kinderen komen zou het ook veel makkelijker zijn.
Voor mijn werk is de afstand hetzelfde gebleven.

Laatst bewerkt:
Ja klopt. Tijdje terug spreek ik over een jaar geleden. (De tijd vliegt :D )

Dat was toen in de periode dat wij een stuk grond aan het zoeken waren. Ik zeg niet graag de gemeente (privacy), maar is de regio Noorderkempen. Ik had toen een budget opgesteld en we wilde maximaal €285.000 voor een grond geven en tussen de 800-1000m².

Uiteindelijk hebben we nog ergens anders gaan aanbellen en hebben daar een stuk gekocht, voldeed bijna aan al ons eisen. Bouwgrond van 800m² met aansluitend tuingrond van 1100m² (moest je samen aankopen, anders kon het niet zo verkaveld worden). Zijn dan wel verhuist naar een andere gemeente. Is de "goedkopere" van de regio, maar ik heb hier wel tot mijn 25 jaar gewoond (ben er 30 nu) en gans mijn familie woont hier. Wat wel tof is, ik merk dat ik veel vaker bij mijn broers en ouders binnen spring. Moesten er later kinderen komen zou het ook veel makkelijker zijn.
Voor mijn werk is de afstand hetzelfde gebleven.
Amai, dus uiteindelijk heb je maar 285k betaald voor 19 are waarvan 11 tuingrond?
Toch een mooie prijs me dunkt...

Amai, dus uiteindelijk heb je maar 285k betaald voor 19 are waarvan 11 tuingrond?

Nee uiteindelijk minder.

Zal het verhaal zo kort mogelijk proberen te schetsen. :D
Was een weiland van zo'n 4.200m². Het voorste stuk valt in woonzone (rand van het centrum) het achterste stuk viel in woonuitbreidingszone (wat in de praktijk velden zijn van boeren) en dan nog zo'n 200m verder tov grens van onze bouwgrond. Daarachter grenst agrarisch gebied. Maar in 2005 hebben ze die woonuitbreidingsgebied weggenomen om het elders in te vullen en dan agrarisch gebied van gemaakt. Dus nu stopt woonzone aan de achterkant van onze bouwgrond en begint daar agrarisch gebied.

Nu wilde die mensen dat verkavelen, maar de helft viel dus nu in woonzone en agrarisch gebied. Terwijl voor 2005 was het woonzone en woonuitbreiding gebied. Als ze het verkavelde moest dus dat achterste stuk ook verkocht worden, anders kon je niet meer aan dat stuk grond. ik dacht dat het landbouwgrond was, dus had ik met de notaris eens gebeld wat de gemiddelde prijs daarvan was hier in de streek. Wat een €6/m² was zei hij.
Maar toen zij hij dat het ook niet echt landbouwgrond is en dat hij dat echt niet goedkoper als €13/m² kan verkopen, anders kreeg hij zelfs problemen. Zo'n type gronden zijn normaal duurder, maar ik ben niet volledig mee wat het dan exact is. Maar toen we op kantoor waren spraken ze over tuingrond.

Als wij (de 3 kopers) die stukken achteraan niet zouden mee kopen, dan zou de verkaveling zoals die vandaag is niet kunnen doorgaan. Want dan zou de verkopers een stuk bouwgrond moeten opofferen. Hierdoor sta je wel sterk naar de verkopers toe. Wij (de kopers) hebben dan beslist dat wij allemaal het verlengde van ons stuk achteraan mee zouden kopen en dat zo verkavelen. Maar dat wij max €13/m² willen geven.

Dus voor dat stuk van 1069,43m² (om exact te zijn) hebben we €13.902 betaald.

Ter info: voor 6000m² (waarvan een hoekje bouwgrond, is wel ongeveer 300-400m² in bouwgebied schat ik, dus genoeg ruimte voor tuinhuis, zwembad etc waar je het eigenlijk zou willen zetten) hebben wij €300k betaald in 2019.

Da's echt wel vrij veel geld he, maar als je dan ziet wat ze durven vragen voor een stukje bouwgrond met agrarisch gebied eraan geplakt in dezelfde gemeente:
En hier heb je m.i. eigenlijk geen ruimte om wat tuinkoterijen neer te poten waar je dat zou willen hebben...
Om dat punt even kracht bij te zetten: geopunt toont de grens bouwgrond/landbouwgrond:
mpiP1sv.png

Maar misschien zie ik dat fout en leg je je tuinattributen linksonder. In any case, lijkt me altijd te snijden in je huisoppervlakte dan...

Ter info: voor 6000m² (waarvan een hoekje bouwgrond, is wel ongeveer 300-400m² in bouwgebied schat ik, dus genoeg ruimte voor tuinhuis, zwembad etc waar je het eigenlijk zou willen zetten) hebben wij €300k betaald in 2019.

Da's echt wel vrij veel geld he, maar als je dan ziet wat ze durven vragen voor een stukje bouwgrond met agrarisch gebied eraan geplakt in dezelfde gemeente:
En hier heb je m.i. eigenlijk geen ruimte om wat tuinkoterijen neer te poten waar je dat zou willen hebben...
Om dat punt even kracht bij te zetten: geopunt toont de grens bouwgrond/landbouwgrond:
mpiP1sv.png

Maar misschien zie ik dat fout en leg je je tuinattributen linksonder. In any case, lijkt me altijd te snijden in je huisoppervlakte dan...
Je kan natuurlijk een hoekje bouwgrond vergelijken met 17 are bouwgrond... En 2022 is 2019 ook niet 😀
In Grimbergen betaal je 335k voor nog geen 7 are ( wel alleenstaande woning)

OK, Kontich is geen goedkope gemeente, maar dit is toch wel heel duur?

Compleet van de pot gerukte prijs, mag ik hopen, maar op de badkamer en de "tuin" na is dat wel een mooi huis.

Terug
Bovenaan