Opmerkelijke huizen te koop

Staat al een tijd te koop, maar man :love2: . Die renovatie is geen half werk geweest...
https://www.zimmo.be/nl/gavere-9890/te-koop/huis/K0DXY/?search=7eef87b987b7f6873efadf5373545c19
Prachtig huis op zichzelf maar imo zijn er toch veel foute keuzes gemaakt bij de renovatie en al zeker bij de inrichting.
De mayonaise tussen oud en nieuw pakt lang niet overal en het komt hier en daar vooral erg rommelig over, had veel beter gekund en wellicht nog voor veel minder geld bovendien.

Inderdaad, de ruimtes komen nogal druk over en daardoor is het geheel alles behalve rustgevend. Al een geluk dat ze de tuin niet verknoeid hebben.

Hier schuin achter ligt voor mij de perfecte grond, maar die is al 15 jaar in het bezit van kinderloze 50-jarige Brusselaars, die hier met hun pensioen gaan bouwen. Die mensen hebben ondertussen ook al een studio gekocht om naar hun grond te komen kijken en wonen in een hoeve rond Brussel. Dit is soms echt om slecht van te komen! Een grond van 9a voor een perfecte ruime gezinswoning met een zuid-gerichte tuin, die wordt ingenomen door non-locals, die gewoon genoeg hebben met een appartement.
Zo herkenbaar.
Naast ons ligt ook nog een terrein van +-6are, zuid gerichte tuin, is eigendom van een koppel 80+ ers.
Komen nooit kijken, komen het niet onderhouden, hun kinderen hebben een eigen huis en ze hebben nog verschillende gronden.
Er op bouwen zal steeds moeilijker en duurder worden want er moet dan zeer veel grond worden uitgehaald.

Ik heb al enkele keren gevraagd of ze het niet verkopen, maar noppens. Mag wel product gaan halen om te besproeien en het onderhouden :sarcastic:

Staat al een tijd te koop, maar man :love2: . Die renovatie is geen half werk geweest...
https://www.zimmo.be/nl/gavere-9890/te-koop/huis/K0DXY/?search=7eef87b987b7f6873efadf5373545c19
ik vind dat echt een bakstenen manifestatie van een 'live love laugh' bordje, maar to each his own. Schoon huis, schone vloeren, maar die badkamers en die keuken -.- Nuja, aan de kern wel echt een schoon huis en niet super veel geld nodig om de aanpassingen te maken die ik zou willen doen.

Schone tuin ook, miljaarde.

Prachtig huis op zichzelf maar imo zijn er toch veel foute keuzes gemaakt bij de renovatie en al zeker bij de inrichting.
De mayonaise tussen oud en nieuw pakt lang niet overal en het komt hier en daar vooral erg rommelig over, had veel beter gekund en wellicht nog voor veel minder geld bovendien.
Het is precies een Flamant winkel. :)

Zo herkenbaar.
Naast ons ligt ook nog een terrein van +-6are, zuid gerichte tuin, is eigendom van een koppel 80+ ers.
Komen nooit kijken, komen het niet onderhouden, hun kinderen hebben een eigen huis en ze hebben nog verschillende gronden.
Er op bouwen zal steeds moeilijker en duurder worden want er moet dan zeer veel grond worden uitgehaald.

Ik heb al enkele keren gevraagd of ze het niet verkopen, maar noppens. Mag wel product gaan halen om te besproeien en het onderhouden :sarcastic:
Een tijdje terug zijn wij ook nog eens bij mensen gaan aanbellen of ze hun grond wilde verkopen.

Is een verkaveling van de jaren 80. Zijn 31 stukken grond in een doodlopend wijkje pal in het centrum. +/-1000m² per stuk. Straat en alle voorzieningen liggen daar ook al sinds de jaren 80. Van die 31 stukken zijn in de loop van de 40 jaar 10 verkocht en daar staan nu woningen op. De overige 21 stukken liggen daar nog steeds brak (jaarlijks wordt het gras wel afgereden).

Toen we aanbelde zeide ze dat de familie het enkel verkocht wanneer ze eens geld nodig hadden. Dus je moet geluk hebben dat je net op dat moment aanbelde en iemand van de familie had geld nodig. Vorig jaar was het geval, want toen zijn er 2 stukken verkocht waar ze nu aan het bouwen zijn. Hebben ze €275.000 per stuk voor betaald.

Een tijdje terug zijn wij ook nog eens bij mensen gaan aanbellen of ze hun grond wilde verkopen.

Is een verkaveling van de jaren 80. Zijn 31 stukken grond in een doodlopend wijkje pal in het centrum. +/-1000m² per stuk. Straat en alle voorzieningen liggen daar ook al sinds de jaren 80. Van die 31 stukken zijn in de loop van de 40 jaar 10 verkocht en daar staan nu woningen op. De overige 21 stukken liggen daar nog steeds brak (jaarlijks wordt het gras wel afgereden).

Toen we aanbelde zeide ze dat de familie het enkel verkocht wanneer ze eens geld nodig hadden. Dus je moet geluk hebben dat je net op dat moment aanbelde en iemand van de familie had geld nodig. Vorig jaar was het geval, want toen zijn er 2 stukken verkocht waar ze nu aan het bouwen zijn. Hebben ze €275.000 per stuk voor betaald.
Achter onze tuin is er ook een stuk onbereikbare bouwgrond. Kan dus enkel bebouwd worden als er een hele verkaveling komt. Hebben ook al laten vallen dat wij het wel willen kopen (aangezien het onze tuin zou uitbreiden), maar ze wachten gewoon tot er een projectontwikkelaar genoeg geld wilt geven...

Kan dus enkel bebouwd worden als er een hele verkaveling komt.
Waarom denk je dat?
Is het projectgrootte (als in een tiental keren 500m²) of is het eerder een 2000m²?
In dat laatste geval kan je dat ook met bvb erfdienstbaarheid of watook oplossen (die misschien al bestaat om toegang te verlenen tot de weide vanop straat).

Achter onze tuin is er ook een stuk onbereikbare bouwgrond. Kan dus enkel bebouwd worden als er een hele verkaveling komt. Hebben ook al laten vallen dat wij het wel willen kopen (aangezien het onze tuin zou uitbreiden), maar ze wachten gewoon tot er een projectontwikkelaar genoeg geld wilt geven...
Tja, je kan dat die mensen ook niet kwalijk nemen dat ze daar hun winst willen nemen. Zolang ze het geld niet nodig hebben...

Waarom denk je dat?
Is het projectgrootte (als in een tiental keren 500m²) of is het eerder een 2000m²?
In dat laatste geval kan je dat ook met bvb erfdienstbaarheid of watook oplossen (die misschien al bestaat om toegang te verlenen tot de weide vanop straat).
1467m². Dus niet voldoende voor verkaveling, eventueel wel voor appartementsblok. Maar of er dan nog genoeg winst in zit om een straat aan te leggen... Momenteel is de toegang tot de weide via de oprit van de eigenaars. Maar ik denk dat het stuk vroeger 1 grote kavel was, en dat ze nadien dat stuk hebben laten afsplitsen in het kadaster. Want nu is dat dus een stuk bouwgrond waar geen wegenis naar is.

1467m². Dus niet voldoende voor verkaveling, eventueel wel voor appartementsblok. Maar of er dan nog genoeg winst in zit om een straat aan te leggen... Momenteel is de toegang tot de weide via de oprit van de eigenaars. Maar ik denk dat het stuk vroeger 1 grote kavel was, en dat ze nadien dat stuk hebben laten afsplitsen in het kadaster. Want nu is dat dus een stuk bouwgrond waar geen wegenis naar is.
Als ze het verkopen moet de toegang verleend worden via hun oprit dus waarschijnlijk niet interessant om te verkopen.

Hun plan is dat de aannemer een stuk grond van een aantal andere mensen overkoopt en daar de straat trekt.

Dus er zouden 10 mensen een stuk van hun tuin moeten willen verkopen.

Dat lijkt me niet echt een interessant stuk grond om te verkavelen lol. Hopen mag zeker :rolleyes:

Inderdaad je moet er geluk mee hebben. Nu zou 275k €wel wat duur zijn om gewoon de tuin uit te breiden :biglaugh:

Allé ze moeten het niet verkopen van mij/aan mij, maar doe er gewoon iets meer. Onderhou uwe nest toch op zijn minst.
Het zijn landbouwers dus ondank dat ze altijd klagen hebben ze wel meer dan geld/grond genoeg.

Hun plan is dat de aannemer een stuk grond van een aantal andere mensen overkoopt en daar de straat trekt.

Dus er zouden 10 mensen een stuk van hun tuin moeten willen verkopen.
Aankopen van 16 loten en stukken tuin hé. Dan massaverkaveling en megaproject zetten.
Maar ik wil het nog zien gebeuren dat ze daar zomaar een appartementencomplex gaan mogen zetten. Als dat midden in de gemeentekern is tot daaraan toe, maar anders, lijkt mij de kans daarop beperkt.

Of een supermarkt of zo moet daar graten in zien.

Ge hebt toch enkel dat stuk naast het aangeduide nodig?

Dan kan je daar een entree van formaat neerplonken voor een sociale woningappartementsblok.

Dan kan je daar een entree van formaat neerplonken voor een sociale woningappartementsblok.
Ja, tuurlijk. Maar als je als immo iets doet, doe je het tegoei hé. En zet je daar niet 1 appartementenblok maar meerdere. Aangezien er meerdere van dat formaat zijn die je er dan kunt neerploppen.

En daar zit de echte winst in voor zo'n immomakelaar. Schaalgrootte.

Dat is het stuk van onze buurman dus (ik vermoed dat je datgene bedoelt waar nog geen huis staat). Die zijn gewoon van plan om daar te bouwen.

Daarnaast wonen wij in een nieuwe verkaveling, ik betwijfel dat de gemeente gaat toelaten dat je daar mag "aftakken"

Terug
Bovenaan