Opmerkelijke huizen te koop

Als ik denk aan een ongerept bos, dan denk ik aan quasi onmogelijk te bereiken plekken door verwildering, al dan niet door pap-laurier. Goed voor de natuur, maar de huis-tuin-en keuken wandelaar komt niet verder dan een wandeling langs een kanaal op een verharde dijk. De Bear Grylls’en van Vlaanderen zijn nu eenmaal dun bezaaid.

Vreemd. Een ongerept bos in onze contreien is namelijk helemaal niet zo ondoordringbaar zoals jij hier beschrijft. Jij beschrijft eerder een tropisch regenwoud.

En zelfs mocht het al ondoordringbaar zijn, ik zeg ook nergens dat er geen occasioneel wandelpad mag liggen. Maar smijt aub die (semi-)illegale huizen en chaletjes plat in het midden van het bos.

Heb jij ooit eens ergens jouw idee uitgeschreven hoe jouw ideaal België er zou uitzien? Ik kan niet de enige zijn die dat is een keer uitgeschreven wil zien. Zeker in verhouding met de realiseerbaarheid (economisch/praktijk).

Het probleem in België is niet de kennis of de beschrijving van het ideaal. Neem de eerste de beste planoloog of een andere expert, bekijk zijn publicaties, en je zult terugvinden wat ik hier probeer te beschrijven.

Het probleem in België is dat ondanks de enorme beschikbare kennis er in de praktijk gewoon nooit naar geluisterd wordt. Ze gaan nog eens een studietje bestellen of een taskforce oprichten (zoals Demir onlangs opnieuw aankondigde), om in de praktijk gewoon verder te doen zoals we al 50 jaar bezig zijn.

Die ligging is idd pérfect voor een klein zaakje en op zich, als je dat van plan bent valt die prijs echt super mee. Echt een perfecte locatie voor een hipsterspot lol. Wonen zou ik er echt wel nooit willen, krijg uw auto daar maar eens geparkeerd en bvb boodschappen daar maar eens uitgeladen.
Auto kan je niet voor de deur parkeren. Ik huurde een staanplaats in een ondergrondse parkeergarage. De stad kwam voor een stuk tussen in de kosten.

Bijkomend kreeg ik een badge waardoor ik toegang had om tot aan mijn appartement te rijden en kon ik mijn boodschappen uitladen. Echter als je daar woont kan je ook te voet je wekelijkse boodschappen doen. Er zijn een aantal supermarkten op wandelafstand.

Saturatie op 9000. Komaan, op foto 2 en 5 is het voetpad groen en heeft de auto blauwe ramen. In het echt is dat gewoon een standaard grijs voetpad.

Trouwens een huis dat een tijdje geleden te koop stond, verkocht werd en nu opnieuw te koop staat.

Wie gaat nu zoiets huren aan 1800/maand?

Saturatie op 9000. Komaan, op foto 2 en 5 is het voetpad groen en heeft de auto blauwe ramen. In het echt is dat gewoon een standaard grijs voetpad.

Trouwens een huis dat een tijdje geleden te koop stond, verkocht werd en nu opnieuw te koop staat.
Foto 17 vind ik wel trippy, zou een kunstwerk van Esscher kunnen zijn waar zowel de vloer, de muren en het plafond de vloer zouden kunnen zijn naargelang je de foto meekantelt.

1641022400897.png

Ik heb 2 collega's die een appartementje huren in de cartier bleu in Hasselt.
Dat is ook 1300 euro a 1400 euro voor een klein appartementje.
Die vinden die prijzen meevallen voor Hasselt .

Goed zot.

Ik heb lange tijd iets meer dan 1000euro betaald per maand voor een gewoon appartement in Gent. Appartementen van 700-800euro waren gewoon echt brol dus ik vond het geen probleem om iets meer te betalen.

Met twee inkomens valt dat toch gewoon heel goed mee. Is minder dan de meeste hypotheken + minder kosten == groot potentieel om te sparen/investeren in andere zaken.

Het is nu ook niet alsof de appartementen van 700-800euro per maand altijd van geweldige kwaliteit zijn in Hasselt. Je zat dan meestal nog gewoon aan de kleine ring.

Ik heb lange tijd iets meer dan 1000euro betaald per maand voor een gewoon appartement in Gent. Appartementen van 700-800euro waren gewoon echt brol dus ik vond het geen probleem om iets meer te betalen.

Met twee inkomens valt dat toch gewoon heel goed mee. Is minder dan de meeste hypotheken + minder kosten == groot potentieel om te sparen/investeren in andere zaken.

Het is nu ook niet alsof de appartementen van 700-800euro per maand altijd van geweldige kwaliteit zijn in Hasselt. Je zat dan meestal nog gewoon aan de kleine ring.
Ziet er mij toch niet slecht uit hoor :

Ziet er mij toch niet slecht uit hoor :

Dat is dan ook al bijna 900 euro met kosten. Iets of wat onder de 700/800 waar @Niklas het over had denk ik.

Dat is dan ook al bijna 900 euro met kosten. Iets of wat onder de 700/800 waar @Niklas het over had denk ik.

Klopt

En Kuringersteenweg... Lekker druk verkeer :)

Alsook, niet slecht != goede kwaliteit
Het punt dat gemaakt werd was dat het meer als normaal was om te huren voor 1200 - 1300€ in Hasselt omdat je voor minder dan dat niets deftig kon krijgen. Waarna dan de opmerking werd gemaakt dat je 700-800€ gewoon brol kon huren.

En dat is gewoon niet waar. Hetgeen aangeboden wordt is gewoon ok. Brol is een heel andere categorie...

En als je daar dan een klein beetje buiten gaat, dan zit je nog een stapje hoger.

Ja, kun je voor 1200 - 1300 betalen als huur. Tuurlijk, alles kan, maar dan zijn uw eisen gewoon te hoog / belachelijk. Maar als jij dat ervoor wilt betalen, das uw keuze. Maar dat is dan niet de prijs om een deftig dak boven uw hoofd te hebben...

Als je niet gehaast bent om zelf iets te kopen, dan is dat goed te doen als tweeverdieners. Toen wij huurden wouden we zo snel mogelijk iets kunnen kopen en zijn toen voor een huurappartement (Mechelen) van 785/maand gegaan, kosten inclusief. Dat was geen mooi appartement, maar wel comfortabel en leefbaar genoeg om een paar jaar in door te brengen. Onder de 700 hadden de apps die we hadden gezien problemen (schimmel, echt verouderd, enkele beglazing) en meer dan 800 wouden we niet spenderen.

Maar 1300+ spenderen aan huur vind ik echt veel, toch als je wenst op korte of zelfs middellange termijn zelf iets te kopen. Als je kinderen hebt en niet genoeg eigen inbreng om een voldoende grote woning aan te kopen, snap ik het nog wel.

Als je niet gehaast bent om zelf iets te kopen, dan is dat goed te doen als tweeverdieners. Toen wij huurden wouden we zo snel mogelijk iets kunnen kopen en zijn toen voor een huurappartement (Mechelen) van 785/maand gegaan, kosten inclusief. Dat was geen mooi appartement, maar wel comfortabel en leefbaar genoeg om een paar jaar in door te brengen. Onder de 700 hadden de apps die we hadden gezien problemen (schimmel, echt verouderd, enkele beglazing) en meer dan 800 wouden we niet spenderen.

Maar 1300+ spenderen aan huur vind ik echt veel, toch als je wenst op korte of zelfs middellange termijn zelf iets te kopen. Als je kinderen hebt en niet genoeg eigen inbreng om een voldoende grote woning aan te kopen, snap ik het nog wel.
Is zeker veel geld, ik ga misschien wat te kort door de bocht in mijn reactie - het lijkt haast alsof ik 1300euro niet veel geld vind.

Iedereen maakt uiteraard zijn eigen rekening in functie van zijn eigen doelen. Ik bedoelde gewoon dat ik de reactie nog wel kan begrijpen als je ziet hoe pover het aanbod soms is sub 900euro. En de timing van het aanbod heb je al helemaal niet in de hand.

Zeker zijn prijs waard, want op de tweede verdieping kan je zowaar een fitnessruimte inrichten. :unsure:

Zeker zijn prijs waard, want op de tweede verdieping kan je zowaar een fitnessruimte inrichten. :unsure:
Je kan er als het ware een boksbal ophangen die bij elke klap weer in je gezicht vliegt om je eraan te herinneren wat voor een stomme kloot je bent en de vraagprijs hebt willen betalen.

En als ik het goed lees, wordt het nu verhuurd aan € 820 per maand, wat een bruto rendement van 2 en een beetje % betekent... Daarvoor moet je het ook niet doen :p

Ligt op ongeveer 300 meter van mijn ouderlijke thuis. Rustige ligging (wel een zeer donker straatje, zon zit daar volledig verkeerd) maar toch knal in het centrum.

maar als ik die prijs zie stel ik toch maar weer vast dat alles in de Brugse binnenstad simpelweg onbetaalbaar is. :)

Terug
Bovenaan