Opmerkelijke huizen te koop

Coronaprijzen?
Dat is peanuts die prijs, een koopje...

Ofwel grond ophogen, ofwel op straatniveau de ingang en dan naar beneden toe bouwen, doorgaans bouwen ze dan de slaapkamers op -1 ivm straatniveau. Zie je hier in de streek wel vaker.
Ophogen lijkt me onmogelijk.
Slaapkamers beneden zou idd wel kunnen, maar het is maar heel smal tot het effectief al naar onder gaat.
Maar er zal altijd iemand dat wel kopen zeker

https://www.hln.be/oostende/lize-sp...wilhermine-krijgt-andere-bestemming~ac4293e6/

Villa Wilhelmine in Oostende had een bod van één euro. Lize Spit wou het kopen om er boeken te schrijven. Voor één euro zou ik het ook wel willen kopen om er mijn kantoor te vestigen. Schrijvers tssss :rolleyes:;)
Gebeurt nochtans wel vaker in Frankrijk en Italië: gebouwen verkopen voor een symbolische euro met verplichting om ze te renoveren. Wat bij bouwkundig erfgoed een aardige duit kan kosten.

Gebeurt nochtans wel vaker in Frankrijk en Italië: gebouwen verkopen voor een symbolische euro met verplichting om ze te renoveren. Wat bij bouwkundig erfgoed een aardige duit kan kosten.
Ja, maar dat moet het ook om bouwkundig erfgoed (vb. oude stadsdeel) gaan en geen erfkrot dat uitgeleefd werd door krakers, wat dit is. Het proberen renoveren hiervan is pure geldverspilling. Slopen, en zet nieuwbouw in dezelfde stijl. Er is architecturaal niets speciaals aan dat huisje dat niet asbestvrij gereconstrueerd kan worden als ze dan toch geld teveel heeft. Het is een vierkantige blok met combinatie plat dak en meerdere hellende hoekdaken met zoveel onderbrekingen waarin vocht kan sijpelen, dat het dakgebinte krom staat van het rot hout.

Ja, maar dat moet het ook om bouwkundig erfgoed (vb. oude stadsdeel) gaan en geen erfkrot dat uitgeleefd werd door krakers, wat dit is. Het proberen renoveren hiervan is pure geldverspilling. Slopen, en zet nieuwbouw in dezelfde stijl. Er is architecturaal niets speciaals aan dat huisje dat niet asbestvrij gereconstrueerd kan worden als ze dan toch geld teveel heeft. Het is een vierkantige blok met combinatie plat dak en meerdere hellende hoekdaken met zoveel onderbrekingen waarin vocht kan sijpelen, dat het dakgebinte krom staat van het rot hout.
Het is bouwkundig erfgoed verklaard, want het is beschermd.

Moest ik alleen zijn direkt!
Goh, omwille van de ligging dan misschien?

Het gebouw zelf is amper de definitie van een woning waard. Ik zou er zelf niet kunnen wonen. 30 vkm grondoppervlakte en bewoonbare oppervlakte van 70 vkm. Dat huis lijkt zo smal... mogelijk raak je beide zijmuren als je je armen spreidt. Dit trap is eigenlijk een ladder en het lijkt me niet mooi afgewerkt. Een donker, depressief kruipkot...

Een knusse boekhandel of koffiebar zie ik er wel in. Maar een woning? Echt niet. Ook als alleenstaande wil ik een woning waar ik geen musketons nodig heb om op een verdieping te geraken :)

Goh, omwille van de ligging dan misschien?

Het gebouw zelf is amper de definitie van een woning waard. Ik zou er zelf niet kunnen wonen. 30 vkm grondoppervlakte en bewoonbare oppervlakte van 70 vkm. Dat huis lijkt zo smal... mogelijk raak je beide zijmuren als je je armen spreidt. Dit trap is eigenlijk een ladder en het lijkt me niet mooi afgewerkt. Een donker, depressief kruipkot...

Een knusse boekhandel of koffiebar zie ik er wel in. Maar een woning? Echt niet. Ook als alleenstaande wil ik een woning waar ik geen musketons nodig heb om op een verdieping te geraken :)
Zeker voor de ligging, ben een Hasselt binnenstad-fanboy.

Hoe de woning er nu uit ziet is het inderdaad niet aantrekkelijk, maar ik zie daar wel veel potentieel in ( maar ik heb dat echt bij bijna elke huis)

Bijkomend zie ik zo een woning op die locatie niet als een huis om constant binnen te zitten, maar wel als uitvalbasis voor de binnenstad in Hasselt.

Zet dezelfde woning buiten de kleine ring in Hasselt en dan zeg ik ook nee.

Die ligging is idd pérfect voor een klein zaakje en op zich, als je dat van plan bent valt die prijs echt super mee. Echt een perfecte locatie voor een hipsterspot lol. Wonen zou ik er echt wel nooit willen, krijg uw auto daar maar eens geparkeerd en bvb boodschappen daar maar eens uitgeladen.

Terug
Bovenaan