Opmerkelijke huizen te koop

Ja, degelijk en duur kan wel. Maar evengoed steriel en verre van mijn smaak. Die badkamer... En die babykamer dan, precies of ze willen daar een emotieloze robot van maken.
Maakt allemaal toch niets uit? Daar kijk je toch gewoon door. Als je 500k+ spendeert lijkt het mij niet dat je met een paar k met verf of accentmuren dit niet kunt oplossen. Al moet ik eerlijk zijn dat ik die muur van die badkamer eens deftig moet bekijken om zeker te zijn dat het niet gewoon witte verf op de muur is (maar ik krijg de vibe dat dat daar ook gespoten is en dan is dat eigenlijk goed spul naar onderhoud en waterdichtheid toe...)

Het grootste probleem gaat echter zijn dat die gevel echt spuuglelijk is, en daar moet je dus al doorkijken (en dat is niet zo evident om te veranderen) en dat daarnaast het klein stukje tuin dat je er nog bijhebt aan de kleine kant is. Indien dat stukje verdrievoudigd was dan zou ik zeggen misschien. Maar dan puur op basis van wat het kost om zoiets te zetten etc...

Maar ik moet eerlijk zijn dat ik niet echt weet hoe zich dat verhoudt voor de regio (en niet zodanig getriggerd dat ik het zou uitzoeken in tegenstelling tot wanneer een poster een mening vraagt over een woning die hij of zij zou willen kopen).

Maakt allemaal toch niets uit? Daar kijk je toch gewoon door. Als je 500k+ spendeert lijkt het mij niet dat je met een paar k met verf of accentmuren dit niet kunt oplossen.

Mijn commentaar is niet die van een potentiële koper die hierdoor afhaakt.
Gewoon commentaar geven op andermans smaak 😉

Ik heb wel meer vragen.
- Interieurfoto's, daar doen we niet meer aan mee?
- Lichtinval boven => ?? Ik zie een groot raam aan ene kant en een dakraam, maar dat lijkt me verre van alle ruimtes die boven zijn af te dekken. Dan zit je toch zeker met een badkamer en/of 1 of meer slaapkamers volledig in het donker?
Die gevel, daar kan ik nog in leven, ik heb meer problemen met de ramen en lichtinval(gebrek). Ze zijn er amper. In de living zie je hoeveel kunstmatig licht er extra voorzien is. Aan de linkerzijde van het huis heb je een nis met ramen maar dat is allemaal schaduw / indirect zonlicht. Daarnaast heb je 0 privacy aangezien al die ramen allemaal op elkaar uitkomen.

Zoiets verwacht je van een kantoor, niet voor slaapkamers.

354c93bcc79def88693fe097add3436a.jpg

Er zijn logische, voor de hand liggende redenen waarom ramen naar buiten uitgeven en niet op elkaar. Ik snap niet hoe je dat als architect vergeet of meent het wiel opnieuw uit te vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar er is inderdaad een verschil tussen een huis smaakvol inrichten enerzijds en verkoopklaar zetten anderzijds. Klopt. Verder ook opmerkelijk dat ze er eigenlijk constant verbouwd hebben van 2014 tot 2020, om het daarna te verkopen. Is toch zonde? Reden van verkoop zou ik wel willen weten, terwijl je dat nooit te weten zult komen natuurlijk.
Tuurlijk wel, staat zelfs tussen de lijnen op de site. 3e kindje op komst (of is er net), want bureau omgevormd tot babykamer en bureau naar boven verhuisd naar waar hiervoor hun dressing was. Maar die kamer die nu dienst doet als babykamer is niet groot genoeg om als volwaardige kinderkamer/slaapkamer te dienen.
Blijkbaar combinatie gezinsuitbreiding + uitbreiding van de zaak. Kwam vandaag toevallig dit tegen:

Blijkbaar combinatie gezinsuitbreiding + uitbreiding van de zaak. Kwam vandaag toevallig dit tegen:
Yup ook gelezen en deed ook belletje rinkelen:p

De website van hun huis staat nog steeds onlike btw:
www.potiaulaan79.be

Vraag mij af hoeveel ze boven de 395k gekregen hebben...

Weer eentje in het Leuvense. Wel goed zot, de Ring ligt juist achter het gebouw (nog geen 20 meter verder):

die wijk is onbetaalbaar gewoon. Snap er geen hol van.
is ook wel de hotspot voor rijke hipsters.

pluspunt is wel dat er vlakbij een dreamland is :unsure:

Weer eentje in het Leuvense. Wel goed zot, de Ring ligt juist achter het gebouw (nog geen 20 meter verder):
Stond hier al een paar pagina's terug.
>>>>>
Heb het vandaag ook gezien. Hier is de link naar Immoweb:
Dat is dus niet 1.5 maar 1.8 milj. Voor een 1 slpk appartement in freaking Leuven. En de locatie is ook nog eens verschrikkelijk. Vlak aan de ringweg waar dus 24/7 vrachtwagens van ABI passeren. Mijn vrouw zat op Waterview op kot. Verschrikkelijk.
R23

Om nog maar te zwijgen van de geur. Heb ik al gezegd dat het in fucking Leuven is?

Ik vroeg al af hoeveel ze gingen vragen toen het in opbouw was. Nu weet ik het.
Dat ze op Immoweb de helft van de foto's spenderen aan het zwembad zegt ook al genoeg.

die wijk is onbetaalbaar gewoon. Snap er geen hol van.
is ook wel de hotspot voor rijke hipsters.

pluspunt is wel dat er vlakbij een dreamland is :unsure:
Zot hoe de shithole van Leuven, want ja dat was het 15 jaar geleden met al die oude krotten, nu de duurste wijk van de stad is.
Kzou daar wel gaan wonen, maar niet voor 1.5Miljoen. Mocht in het geld hebben liggen, zou ik er max 900k voor geven.

@knight-rider: Woepsie, had het niet gezien :shutup:

Zot hoe de shithole van Leuven, want ja dat was het 15 jaar geleden met al die oude krotten, nu de duurste wijk van de stad is.
Kzou daar wel gaan wonen, maar niet voor 1.5Miljoen. Mocht in het geld hebben liggen, zou ik er max 900k voor geven.

Ik vind het toch wel gek dat dat daar verkoopt als zoete broodjes. Op een 5tal jaren zijn daar 100-en appartementen gezet en tegen premiumprijzen verkocht.
Je zit naast de ring, met 100-en op een hoop, overlast van het park, overlast van de bouwwerven, aangenaam is het daar niet, mooi ook niet, vlak naast de Stellafabriek, appartementen zijn vrij klein, duur... .

900k voor een appartement van 140m²? Dat is nog minstens 3x te veel, ook al is er een zwembad aan...

Ik vind het toch wel gek dat dat daar verkoopt als zoete broodjes. Op een 5tal jaren zijn daar 100-en appartementen gezet en tegen premiumprijzen verkocht.
Je zit naast de ring, met 100-en op een hoop, overlast van het park, overlast van de bouwwerven, aangenaam is het daar niet, mooi ook niet, vlak naast de Stellafabriek, appartementen zijn vrij klein, duur... .
Dat is iets dat ik ook niet snap. Het lijkt wel alsof iedereen het blindelings gelooft zolang aannemers en stadsbesturen maar vaak genoeg roepen dat het daar mooi wonen is. Die buurt heeft nu eens letterlijk niks aantrekkelijk voor mij. Vaak komt er dan "het mooie uitzicht" boven, die woontorens in Sint-Maartens-dal hebben ook dat uitzicht, maar die zullen wel niet zo duur zijn...?

900k voor een appartement van 140m²? Dat is nog minstens 3x te veel, ook al is er een zwembad aan...
Mwoah komaan eh, 300k is wel achterlijk weinig daarvoor. Op die locatie (gewoon al "Leuven") voor een goed afgewerkt appartement van Leuven + zwembad, is 500 a 600k echt niet overdreven.

Nu pas op eh ... ik zou het zelf ook niet kopen, ook niet voor 300k :p.

Ligt het aan mij of wordt die ruimte soms echt slecht benut? Zo smalle gangetjes overal. Dat zwembad is ook te smal imo.:unsure: toch geen 2mio waard alleszins
Het is mijn regio dus ken de prijzen hier goed, deze lijkt me idd wel een stuk te hoog, 1,5 miljoen lijkt mij eerder realistisch. Lijkt me weer een geval van alle kosten te willen recupereren + nog winst maken, wat op nieuwbouw gewoon op die korte termijn quasi ondoenbaar is.

Ik vind het in elk geval een koud, ongezellig en totaal verkeerd ingericht onding. Maar smaken verschillen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan