Opmerkelijke huizen te koop

Volgens mij had ik toch gehoord begin 2021, dat er een verplichte renovatie was. (de immo makkelaar was daar toen ook over bezig, had dit ook gepost op zijn site)

Als je dan een woning koopt of erft en deze voldoet niet aan enkele energiebesparende maatregelen, ben je verplicht om dat in orde te maken binnen 5 jaar. Daarvoor heeft Vlaanderen dan wel een renteloze lening voorzien

Ik veronderstel dat dit de komende jaren wel strenger en strenger gaat worden.

Wel raar dat ik dit niet direct terugvind op de site van de Vlaamse Overheid maar enkel op sites zoals deze (die er bij baten dus, want is onderdeel van bobex).

Bij mijn weten is er totaal geen verplichting, er zijn wel bepaalde voorwaarden om premies te bekomen, maar geen verplichtingen. Allez, toch niet bijgekomen begin 2021, de dakisolatienorm is er al van 2020.

Deze verplichting is er inderdaad nog niet.
Met mondjesmaat zullen we wel zo'n verstrengingen mogen verwachten om op lange termijn een standaard isolatienorm te creëren voor alle woningen. Maar daar zijn we nog niet.
Enkel in de verhuur is er een verplichting van minimum dakisolatie van +-4cm wol (wauw) en dubbele beglazing. En dat is ook meer een symbolische regel want een huurder moet al zijn eigen verhuurder gaan verklikken (er is geen controle op) en dan nog wordt die enkel gestraft met 'strafpunten'.

365 > 348 > 299

de afprijzing loopt verder!
Zelfs als het nog halveert trekt het mijn interesse niet :biglaugh:

Gezellig om zo te kakken met uw neus plat tegen de glazen wand.

1634049463591.png

Wel raar dat ik dit niet direct terugvind op de site van de Vlaamse Overheid maar enkel op sites zoals deze (die er bij baten dus, want is onderdeel van bobex).

Bij mijn weten is er totaal geen verplichting, er zijn wel bepaalde voorwaarden om premies te bekomen, maar geen verplichtingen. Allez, toch niet bijgekomen begin 2021, de dakisolatienorm is er al van 2020.
Ja klopt, vind het ook niet op “officiële” sites.
Het lijkt precies iets dat op laatste toch is veranderd naar niet verplicht.
Toen ik het hoorde was dat zo tegen einde van 2020.

Ik zou er niet van verschieten dat later zoiets wel zou komen.

Moet ge u niet afvragen hoe lelijk da van binnen wel niet moet zijn vermits de buitenkant precies het enige is wat ze durven tonen.

Hoe kan je die buitengevel nu mooi vinden? :crazy:
Ik ben blij dat je hier in België nog vrij veel mag kiezen hoe je u eigen woning opricht. Uiteindelijk betaal je er veel geld voor.

Maar in dit geval heb ik toch ook mijn bedenkingen. :unsure:

Leuk om te zien dat iemand mijn eerste Lego huis, gemaakt toen ik vijf jaar oud was, eindelijk in het echt heeft gebouwd.

Die voorgevel is toch ook gewoon de typische voorkant van een magazijn?
Deze moet toch ergens bovenaan het lijstje van lelijkste huizen staan.

Lijkt me ook dat er amper lichtinval is trouwens.

Terug
Bovenaan