Opmerkelijke huizen te koop

die prijs lijkt mij toch aan de lage kant te zijn.
Absoluut. Als die EPC klopt en bouwjaar kloppen, dan is dat eigenlijk een koopje. Zeker in die regio.

Het is niet mijn favoriete stijl, maar moest ik nu in die budgetklasse moeten zoeken, en de onderhoudskosten zijn vergelijkbaar met een moderne nieuwbouw, dan zou ik toch stevig twijfelen :D

Die regio is inderdaad pokkeduur. Daar is blijkbaar ook een meer waar er rondom allemaal villa’s liggen. Vaak in Keerbergen geweest maar er nooit bij stilgestaan.

Het wordt blijkbaar verwarmd met stookolie volgens Immoweb. Ik weet niet welke invloed wat op de EPC heeft, maar ik heb toch ergens het gevoel dat die 170 niet echt zuiver is.

Heel schoon kot, maar imo no fucking way dat dat een EPC van 170 haalt, tenzij elke cm dak vol ligt met panelen :laugh:.

Echt een koopje zou ik het niet noemen. Is een normale prijs voor alles rond 'de lake' - zoals het in de buurt zeggen van Keerbergen. Ga je iets verder weg van die plas dan kan je er tussen 500 en 1 mio al een stulpje in het groen vinden. Aanbod aan villa's is gewoon heel groot in Keerbergen.

Ah en die vlotte verbinding met Brussels Airport klopt niet. Keerbergen is allesbehalve vlot bereikbaar de E19, Mechelen of Leuven... Voor alles tuf je over lokale wegen, steenwegen vol rode lichten en zone 30... Je gaat daar niet wonen omdat het vlot bereikbaar is.

Echt een koopje zou ik het niet noemen. Is een normale prijs voor alles rond 'de lake' - zoals het in de buurt zeggen van Keerbergen. Ga je iets verder weg van die plas dan kan je er tussen 500 en 1 mio al een stulpje in het groen vinden. Aanbod aan villa's is gewoon heel groot in Keerbergen.

Ah en die vlotte verbinding met Brussels Airport klopt niet. Keerbergen is allesbehalve vlot bereikbaar de E19, Mechelen of Leuven... Voor alles tuf je over lokale wegen, steenwegen vol rode lichten en zone 30... Je gaat daar niet wonen omdat het vlot bereikbaar is.
Dat kan ik bevestigen. Collega woont daar, en die is echt belachelijk lang onderweg voor de afstand die hij maar moet doen. Zeker omdat hij dan nog via een afgesloten weg kan rijden...
Maar, ervan uit gaande dat die EPC correct is ook al lijkt het onwaarschijnlijk, die andere villa's die je daar vindt, zijn allemaal verouderd en moeten dringend verbouwd worden. Dit zou met deze EPC volledig instapklaar zijn.

JA! JA! Die trap :love: :love:

Daar gaat nog wel veel geld in kruipen om dat naar hedendaagse normen te krijgen. De materialen die gebruikt zijn zien er op foto wel a++ uit.
Alleen vraag ik mij af hoe je zo een woning naar 170 EPC krijgt.

Stel je koopt dat, zou je dat dan naar hedendaagse normen moeten brengen? En wat zijn dan die hedendaagse normen?
Dit huis heeft karakter en straalt grandeur uit. En de materialen zien er inderdaad gene brol uit.

Ik zou er niks aan veranderen.

JA! JA! Die trap :love: :love:

Daar gaat nog wel veel geld in kruipen om dat naar hedendaagse normen te krijgen. De materialen die gebruikt zijn zien er op foto wel a++ uit.
Alleen vraag ik mij af hoe je zo een woning naar 170 EPC krijgt.

Je hebt landelijk, je hebt rustiek en dan heb je fucking ouderwets. En zo over the top qua statigheid. :puke:
Een bouwheer met een Louis Quatorze-syndroom precies.

Stel nu dat je plots heel rijk wordt, dan kun je toch onmogelijk tegen uw vrienden zeggen dat je "dezelfde persoon gebleven bent" en ondertussen zo'n pand kopen? Zoiets is een leuke ervaring als hotel, weekendje weg, congrescentrum, filmset, ... maar om in te wonen toch niet?

Ook no way dat zo'n pand een EPC heeft van 170. Ruikt serieus naar gesjoemel, ik zou mijn eigen EPC-kerel meenemen en een tegenexpertise laten opstellen. Dan kun je nog een paar honderdduizend van de prijs doen, want dat is wat je zal betalen om het een klein beetje energiezuiniger te maken.

Laatst bewerkt:
Stel je koopt dat, zou je dat dan naar hedendaagse normen moeten brengen? En wat zijn dan die hedendaagse normen?
Dit huis heeft karakter en straalt grandeur uit. En de materialen zien er inderdaad gene brol uit.

hedendaagse normen = energie neutraal?
Dat kunt ge niet zonder nieuwbouw te zetten

Hedendaagse normen is helemaal niet energie-neutraal voor een renovatie. Dat is onmogelijk.

Hedendaagse normen voor renovaties zijn:
- Een gewone renovatie: alle muren, vensters, daken en andere delen van de buitenschil moeten een minimale isolatiewaarde hebben. Alle technische installaties een minimaal rendement. Enzovoort.
- Een Ingrijpende Energetische Renovatie: alle bovenstaande verplichtingen + een globaal E-peil halen van maximum 70. Ik wens u veel succes om dat te behalen met dit pand.

Met hedendaagse normen bedoel ik inderdaad om het energie efficiënt te maken zodat het in huidige tijden nog betaalbaar blijft. Ik kan op foto’s geen echte inschatting maken. Maar dat moet een godsvermogen kosten om jaarlijks leefbaar te houden. En dan mag je wel zeggen dat dit enkel welstellende mensen zijn, je koopt zoiets niet voor 5 jaar. Je moet ook zien dat dit naar de toekomst toe uw woning kan blijven.

Als het echt van 2000 is zal het al iets beter meevallen, maar in dergelijke gebouwen durft het in de winter echt, maar dan ook echt koud zijn. Met wind tussen spleten en kieren.

Met hedendaagse normen bedoel ik inderdaad om het energie efficiënt te maken zodat het in huidige tijden nog betaalbaar blijft. Ik kan op foto’s geen echte inschatting maken. Maar dat moet een godsvermogen kosten om jaarlijks leefbaar te houden. En dan mag je wel zeggen dat dit enkel welstellende mensen zijn, je koopt zoiets niet voor 5 jaar. Je moet ook zien dat dit naar de toekomst toe uw woning kan blijven.

Als het echt van 2000 is zal het al iets beter meevallen, maar in dergelijke gebouwen durft het in de winter echt, maar dan ook echt koud zijn. Met wind tussen spleten en kieren.
Nu ook niet overdrijven he... het ziet er geen tochtig krot uit :)

Hangt van de positie af die je inneemt hé.

Om erin te wonen, is een lichte opfrissing voldoende. Enkel uw stookkosten gaan de pan uitswingen.

Voor al de rest is een diepgaande renovatie nodig.
Dit is het typische huis van den bomma. Al ziet het op basis van de foto's er nog zeer goed uit qua structuur en gebruikt materiaal. Prijs is gewoonweg wel van het padje.

Ook no way dat zo'n pand een EPC heeft van 170. Ruikt serieus naar gesjoemel, ik zou mijn eigen EPC-kerel meenemen en een tegenexpertise laten opstellen. Dan kun je nog een paar honderdduizend van de prijs doen, want dat is wat je zal betalen om het een klein beetje energiezuiniger te maken.

Hoe zit dat met de regels in belgie, betaal je meer voor een huis dat niet energie zuinig is gewoon omdat het niet energie zuinig is? Dus eens je het gekocht hebt, behalve de energie kost, in jaar x+1 kost dat huis meer dan een dat 'beter' is ?

Terug
Bovenaan