Opmerkelijke huizen te koop

Goh, ik denk dat ze toch wat moeite gaan hebben met die prijs.

Je kan ook voor dit gaan, dikke 200K minder en qua huis toch vergelijkbaar? Locatie is dikke kilometer verder in Aalst, maar ken de straat niet echt.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/aalst/9300/9509916?searchId=61601a4343444

Goh ja, zet dat huis in dezelfde straat aan het park en de vraagprijs zal meteen een pak hoger liggen.

Toch genoeg voor nen bel-étage :p.

Hier beginnen de geburen ook te dromen: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje...oop/aalst/9300/9553208?searchId=6160062e80dca

Locatie mag dan top zijn, serieus hoog gegrepen wel (en lelijk, maar dat is smaak natuurlijk).

Wat mij betreft dé beste ligging in Aalst en een van de weinige huizen in die rij die een tuin hebben. Waarna ze besluiten om die tuin compleet naar de kloten te helpen met beton/steentjes.
Ik hou die straat al een jaar of 10 in het oog en een paar jaar geleden stond er ook eentje te koop 'op te knappen', boven de 500K.

Nu goed, location location location maar dan nog is deze prijs van de pot gerukt. In de huidige markt echter, who knows...

De locatie is één van de beter van Aalst. Al blijft het Aalst natuurlijk :)

Dat kot is wel behoorlijk wat te duur voor wat het is. Ik dacht dat er een jaar of twee geleden op de Parklaan een mega goed verbouwd en groter huis te koop stond (met grotere tuin en garage) voor rond de 800. Maar echt wel veel groter en veel beter in orde. Dit is toch wat te duur.
Probleem is wellicht dat de renovatie behoorlijk wat heeft gekost maar dat de aanpassingen het gebouw eerder hebben verkracht den verbeterd, ook praktisch heel wat zaken die gewoon niet aangenaam zijn ... Ligging is natuurlijk wel goed - al zou ik liever de andere kant (en een grotere tuin) van de Parklaan verkiezen maar dat zal wel een ander budget zijn.

Anderzijds kan me niet anders dan constateren dat Aalst en omgeving sterk zijn gestegen in prijs. Het is zoveel waard als de zot er wil voor geven natuurlijk.

Op het nieuws deze morgen hebben de notarissen gemeld dat de bouwgronden sterk in de lift zitten omdat mensen schrik hebben binnen x aantal jaar niet meer aan de geldende normen te voldoen. Als ik dat bekijk met de huidige kostprijs van een nieuwbouw + grond stel ik me daar grote vragen bij ...

Laatst bewerkt:
Wat mij betreft dé beste ligging in Aalst en een van de weinige huizen in die rij die een tuin hebben. Waarna ze besluiten om die tuin compleet naar de kloten te helpen met beton/steentjes.
Ik hou die straat al een jaar of 10 in het oog en een paar jaar geleden stond er ook eentje te koop 'op te knappen', boven de 500K.

Nu goed, location location location maar dan nog is deze prijs van de pot gerukt. In de huidige markt echter, who knows...

Ik vind het ook vreselijk gedaan allemaal, al zal het alles bij elkaar wel wat gekost hebben.

Geef mij maar één van de andere huizen in straat, de 'burgerwoningen' met rode steen. Mooi afgewerkt zullen die wel vlotjes voor 700 à 750K de deur uitgaan. Maar inderdaad, komen er eigenlijk nooit te koop van..

Aftrekken als beroepskost akkoord, maar niet terugvorderen via de btw aangifte (groot verschil).
Btw is enkel aftrekbaar volgens het beroepsmatig gebruik, bv. een bureauruimte / magazijn / ...
Een vennootschap zal de niet aftrekbare btw, op het privaat gebruik, betalen via zijn btw aangifte...

Maar de btw aftrek staat dan volledig los van hoe het huis in de vennootschap zit?

Dus ook al is vennootschap 100% volle eigenaar en btw plichtig, dan nog kan ze mogelijks niet alle btw in aftrek nemen?

Maar de btw aftrek staat dan volledig los van hoe het huis in de vennootschap zit?

Dus ook al is vennootschap 100% volle eigenaar en btw plichtig, dan nog kan ze mogelijks niet alle btw in aftrek nemen?
Tuurlijk niet, anders zou je iedere nieuwbouw op een vennootschap kopen :)

Het is de eindbestemming van de woning die bepaalt of je recht op btw aftrek hebt.
Aangezien huurinkomsten (private verhuur of privaat bewonen) buiten btw vallen (tenzij enkele uitzonderingen zoals magazijnen of garages), heb je nergens recht op aftrekbare btw.

De niet aftrekbare btw mag je wel volledig in kosten steken of mee afschrijven met de woningwaarde.

(Bron: verhuurhuis in mijn eigen vennootschap)

1 slaapkamer 🙄. In die 134m² zit de helft dakterras zeker.

1,5 miljoen, verkoop onder btw stelsel dus in principe 1,8 miljoen? :unsure:

Als je ziet hoe hoog dat glas rond dat dakterras is, veilig zal het wel zijn, maar dat moet toch het gevoel geven van in een aquarium te zitten.

Laatst bewerkt:
Ik snap die hype rond penthouses ook niet.
Hier staat deze te koop:

Oke, mooi uitzicht, maar dat is het dan ook he...

Franse villa, zal door velen hier niet zo geapprecieerd worden.
Wat een ruimte en privacy.

Ze mogen hun penthouses hebben :)
018.jpg

OCD kicking in :S
Huis staat gewoon scheef tov zwembad en tuin

Heb het vandaag ook gezien. Hier is de link naar Immoweb:
Dat is dus niet 1.5 maar 1.8 milj. Voor een 1 slpk appartement in freaking Leuven. En de locatie is ook nog eens verschrikkelijk. Vlak aan de ringweg waar dus 24/7 vrachtwagens van ABI passeren. Mijn vrouw zat op Waterview op kot. Verschrikkelijk.
R23

Om nog maar te zwijgen van de geur. Heb ik al gezegd dat het in fucking Leuven is?

Ik vroeg al af hoeveel ze gingen vragen toen het in opbouw was. Nu weet ik het.
Dat ze op Immoweb de helft van de foto's spenderen aan het zwembad zegt ook al genoeg.

Terug
Bovenaan