Opmerkelijke huizen te koop

Een tijdje terug ging het hier over dure huizen in Hasselt.
Maar wat dacht je van dit appartement aan de kleine ring voor net gaan 2 miljoen euro.
2 mio EUR voor een 2-slaapkamer app in Hasselt, of all places...
Goed zot als je dat koopt 😅

"moderne" pastorijstijl interieur is eigenlijk een mengelmoes van fermette, cottage en industriële retro stijlen door elkaar.

De 'pintrest/13-in-een-dozijn' stijl was een betere naam geweest

Moderne pastorijstijl is tegenwoordig gewoon een volwaardig eerst verdiep, met erboven een zadeldak en dan een groot uitgevallen voordeur of garagepoort met een boog.

Voor de rest is het inderdaad een mengelmoes.

Moderne pastorijstijl is tegenwoordig gewoon een volwaardig eerst verdiep, met erboven een zadeldak en dan een groot uitgevallen voordeur of garagepoort met een boog.

Voor de rest is het inderdaad een mengelmoes.
Het saaie van "moderne" pastorijstijl is dat het (net zoals de fermette) een imitatie probeert te zijn van een stijl die eigenlijk nooit bestaan heeft. Het is een hedendaagse interpretatie die een algemene heimwee naar het verleden reflecteert zonder historische correctheid en dus ook zonder charme.

In ieder geval serieus contrast met de uitstraling van een echte pastorij woning gebouwd in de 19de eeuw.

Ik weet wel direct wat kiezen. Dat inkomhall 🤤

IMG_20180715_164411.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Even polsen wat de reacties hier zijn op mijn huis die te koop staat:
Ontbrekende info, kemels op de foto's die ik niet gezien heb, ......

proper, ik had gewoon die buggy even verplaatst uit de living. Nu geeft dat direct het idee dat er geen opbergruimte is. ( en misschien meer consistent uw lichten overal aan doen terwijl je foto's neemt )

Voor die prijs op de locatie waar ik nu woon en ik zou het direct kopen :P

proper, ik had gewoon die buggy even verplaatst uit de living. Nu geeft dat direct het idee dat er geen opbergruimte is. ( en misschien meer consistent uw lichten overal aan doen terwijl je foto's neemt )
What he said. Zeker die buggy eventjes wegdoen als je de foto neemt want ik dacht ook direct: oei, weinig bergruimte. Wel goeie, nuttige en to the point info en goeie kwaliteit van foto's.

Voor de rest vind ik het niet supergezellig, maar smaken verschillen :unsure:

Als je een positieve spin kunt geven aan waarom je er vertrekt, is ook altijd interessant.

Met de huidige info is het eerste wat ik mij afvraag, wat is er mis mee dat het zo snel al te koop staat.

Die infinity pool op het "dakterras" is wel nice!

Heel mooi pand maar op zich maar 2 slaapkamers en badkamers en maar 1000m grond. Serieus prijskaartje dan.

Dat zwembad op het dakterras doet Le wat denken aan de appartementen van zuidzicht aan de Hasseltse kanaalkom.

Wat ik me wel afvraag, langs waar zou je met die auto's op die ene foto naar buiten kunnen rijden?

Op zich best mooi al is het niet mijn favoriete stijl, maar het is nog wel best "warm" en gezellig modern.

Maar het lijkt mij wel een duidelijk geval van "onze nieuwbouw, inclusief alle afwerking, aankleding, schilderswerken, kosten, grond en tuinaanleg heeft ons X gekost, dus dat moeten we op zijn minst eruit terug uithalen.

Veel te duur imo.

Twee arbeiderswoningen samenvoegen tot één grote woning met een, euh, voetbad?
Aan de eigenaars te zien wel enorm kwaliteitsvol gerenoveerd dus daar valt zeker niet op af te dingen.

Huis hier in het dorp, huidige eigenaars (die het gebouwd hebben) hebben er amper 1 jaar in gewoond en verkopen het nu al terug.
Vraagprijs lijkt me toch wel aan de hoge kant te liggen?

Zeker qua locatie vragen ze veel te veel vonden men vriendin en ik.

Vraagprijs lijkt me wel ok. De woning is heel recent. Als je zo'n bouwgrond en huis wil zetten ga je volgens mij meer geld kwijt zijn. Pakt €200k voor de bouwgrond en €544k (300m² x 1500€ excl. BTW) voor het huis als je dit zelf wil zetten. En dan heb je nog de aanleg van de tuin niet.

Ik kan weinig over de locatie zeggen. Maar voor mijn part een heel mooi huis. Geen uitzonderlijk vastgoed, maar ge ziet dat dat genne brol is.
Het huis is blijkbaar al verkocht heb ik daarstraks gezien, dat is dus snel gegaan.
Ik weet niet of de vraagprijs uiteindelijk ook de betaalde prijs is, maar ik zie het toch niet zo vaak dat huizen zo snel verkocht worden.

Deze zat tussen reclame verstopt:
Ik ken Gentbrugge totaal niet, maar dit vind ik prachtig 😍

Ik ben er niet direct verliefd op maar wel een mooi huis met veel karakter en vooral: bijzonder scherp geprijsd. Deze prijs betaal je op die locatie ook makkelijk voor een karakterloze rijwoning met de helft van de grondoppervlakte (uiteraard in gerenoveerde toestand). De ligging is ook ideaal, daar begin je stilaan in het groenere gedeelte van Gentbrugge te komen.

Wat misschien de gunstige prijszetting heeft bepaald is dat het huis precies wel wat in de schaduw ligt van zijn grotere broertje links ervan, dat er maar 2 slaapkamers zijn en dat het energetisch niet slecht is maar ook niet echt futureproof.

Het is blijkbaar al verkocht op de bezoekdag, daar schrik ik niet van.

Edit: Wie kent er Gentbrugge nu niet, na de Canvas-serie? :p

Laatst bewerkt:
Ik ben er niet direct verliefd op maar wel een mooi huis met veel karakter en vooral: bijzonder scherp geprijsd. Deze prijs betaal je op die locatie ook makkelijk voor een karakterloze rijwoning met de helft van de grondoppervlakte (uiteraard in gerenoveerde toestand). De ligging is ook ideaal, daar begin je stilaan in het groenere gedeelte van Gentbrugge te komen.

Wat misschien de gunstige prijszetting heeft bepaald is dat het huis precies wel wat in de schaduw ligt van zijn grotere broertje links ervan, dat er maar 2 slaapkamers zijn en dat het energetisch niet slecht is maar ook niet echt futureproof.

Het is blijkbaar al verkocht op de bezoekdag, daar schrik ik niet van.

Klopt. Valt nog meer op als je er langsgaat. Wel een heel leuke buurt en het huis straalt inderdaad karakter uit. Je zit ook aan de rand van de Gentbrugse Meersen en de buurt leeft er wel. Wij zijn alleszins sterk geneigd daar de volgende stap te willen zetten.

Terug
Bovenaan