Opmerkelijke huizen te koop

Altijd als ik "architectenwoning" zie staan, ben ik geprikkeld om eens te kijken. Stevig prijskaartje, en vind het letterlijk en figuurlijk nogal grijs. Die glaspartij aan de inkom is wel mooi, maar voor de rest komen zelfs de futuristische elementen voor die tijd (bv. de plafonds) nu al gedateerd over. Ik krijg er meer een kantoor gevoel van in combinatie met dat grijs tapijt in plaats van een woongevoel.

Altijd als ik "architectenwoning" zie staan, ben ik geprikkeld om eens te kijken. Stevig prijskaartje, en vind het letterlijk en figuurlijk nogal grijs. Die glaspartij aan de inkom is wel mooi, maar voor de rest komen zelfs de futuristische elementen voor die tijd (bv. de plafonds) nu al gedateerd over. Ik krijg er meer een kantoor gevoel van in combinatie met dat grijs tapijt in plaats van een woongevoel.
Het komt enorm over als iemand die niet kon kiezen tussen modern en klassiek. Natuurlijk was dat dan voor zijn tijd heel modern, maar nu is het een lelijke mix...

Gezien de ligging vind ik de prijs nog ca va.

De laatste tijd worden hier gewoon dure huizen gepost, ik vind er zelden iets opmerkelijk aan.

Dit vind ik een opmerkelijke verkoop door de aanpak: gewoon een koppel dat werkt zonder immokantoor, maar allen perfect heeft geregeld met een eigen website en alle informatie die je maar kan wensen.
Dat is inderdaad opmerkelijk door de aanpak :)

Goed gedaan, mooi huis, schappelijke richtprijs... Eindelijk iets wat value for money is voor >500

Het toonweekend is volzet, dus valt wel mee denk ik.
Hun woning staat dan ook op Immoweb hè. ;)

Zou er dan ook niet van verschieten dat ze via die weg de meesten mensen hebben kunnen bereiken. Ik denk dat hier de site ook niet echt een grote meerwaarde is. Mooi gedaan, daar niet van.

Mijn reactie waarop jij reageert, is over de woning waar ik het in mijn post over had. Deze staat nergens buiten op hun eigen site. Dan hadden ze beter de moeite in Immoweb gestoken.

Laatst bewerkt:
Begrijp je, maar gek dat je als koper ook niet beschermd zo word. Als "verkoper" niet tevreden is, daar stopt het dan?
Een verkoper kan vooraf aan de veiling een "reserveprijs" instellen die minimaal gehaald moet worden, anders blijft het goed onverkocht. Het eigenlijke probleem is in dit geval vooral dat je dit pas 6 dagen nadien verneemt.

De laatste tijd worden hier gewoon dure huizen gepost, ik vind er zelden iets opmerkelijk aan.

Dit vind ik een opmerkelijke verkoop door de aanpak: gewoon een koppel dat werkt zonder immokantoor, maar allen perfect heeft geregeld met een eigen website en alle informatie die je maar kan wensen.

Best wel een mooi, statig pand! Originele elementen mooi intact gelaten. Kwaliteitsvolle materialen gebruikt. Alleen wat te weinig lef in het interieur: alweer vlug op het immer veilige wit-wit-wit gegokt om zeker niemand te bruuskeren. Op een bepaald moment dacht ik dat mijn scroll-wieltje niet meer werkte, tot ik plots toevallig nog een stukje houtkleur zag passeren. :unsure:

Qua type mensen zijn het wellicht leraars, ambtenaren, of andere pietje-preciezen met tijd teveel. Niet direct mijn type volk dus, maar wel ideaal om een huis van te kopen. En dat is hetgeen hier belangrijk is. Wellicht weten die mensen blindelings waar het garantiebewijsje ligt van schakelaar 37bis die ze 15 jaar geleden gekocht hebben, en krijg je ook een onderhoudsboekje mee van het huis.

De prijs is ook wel een meevaller denk ik? Zo'n huis in centrum Gent is al snel x2 of misschien bijna x3 de prijs.

Best wel een mooi, statig pand! Originele elementen mooi intact gelaten. Kwaliteitsvolle materialen gebruikt. Alleen wat te weinig lef in het interieur: alweer vlug op het immer veilige wit-wit-wit gegokt om zeker niemand te bruuskeren. Op een bepaald moment dacht ik dat mijn scroll-wieltje niet meer werkte, tot ik plots toevallig nog een stukje houtkleur zag passeren. :unsure:

Qua type mensen zijn het wellicht leraars, ambtenaren, of andere pietje-preciezen met tijd teveel. Niet direct mijn type volk dus, maar wel ideaal om een huis van te kopen. En dat is hetgeen hier belangrijk is. Wellicht weten die mensen blindelings waar het garantiebewijsje ligt van schakelaar 37bis die ze 15 jaar geleden gekocht hebben, en krijg je ook een onderhoudsboekje mee van het huis.

De prijs is ook wel een meevaller denk ik? Zo'n huis in centrum Gent is al snel x2 of misschien bijna x3 de prijs.
Ik snap niet hoe je dat nu weer in iets negatief moet draaien. Als je een huis verkoopt dan is het verstandigste om het zo neutraal mogelijk te maken. Wij hebben ook +/- heel ons huis wit geverfd voor de verkoop op aanraden van de makelaar. Dat is gewoon het verstandige om te doen, dat heeft toch zelf niks te maken met hoe je daar zelf in gewoond zou hebben?

Waarom zou iemand zichzelf in de voet schieten met een of andere kakafonie on line te zetten wanneer je ziet dat de helft van de mensen zou vallen over 'een lelijke zetel' en zelfs daar niet door kan kijken.

Zo'n relatief groot huis met zonnepanelen en het lage KI gebruiken als verkoopargument

Mooi huis vind ik , wel duur voor een halfopen op 6 are, maar bon, ik vind het het precies wel waard..
Zeer knap pand. Het is jammer genoeg de realiteit in de zuidrand van Antwerpen. Kontich valt dan eigenlijk nog mee. Zet dit huis in een van de nabij gelegen gemeenten (Hove, Edegem, Boechout) en dan konden de verkopers de vraagprijs hoger leggen. In die gemeenten gaan er recente villa's boven het miljoen waar amper een tuin aanwezig is (bv. enkel ruimte voor een zwembad en that's it).

Voor velen hier op het forum niet te begrijpen, maar jammer genoeg de realiteit in die regio.

Ik snap niet hoe je dat nu weer in iets negatief moet draaien. Als je een huis verkoopt dan is het verstandigste om het zo neutraal mogelijk te maken. Wij hebben ook +/- heel ons huis wit geverfd voor de verkoop op aanraden van de makelaar. Dat is gewoon het verstandige om te doen, dat heeft toch zelf niks te maken met hoe je daar zelf in gewoond zou hebben?

Waarom zou iemand zichzelf in de voet schieten met een of andere kakafonie on line te zetten wanneer je ziet dat de helft van de mensen zou vallen over 'een lelijke zetel' en zelfs daar niet door kan kijken.

Was ik zo negatief? Jij hebt me nog nooit aan het werk gezien in het salariswagentopic. ;)

Maar er is inderdaad een verschil tussen een huis smaakvol inrichten enerzijds en verkoopklaar zetten anderzijds. Klopt. Verder ook opmerkelijk dat ze er eigenlijk constant verbouwd hebben van 2014 tot 2020, om het daarna te verkopen. Is toch zonde? Reden van verkoop zou ik wel willen weten, terwijl je dat nooit te weten zult komen natuurlijk.

Was ik zo negatief? Jij hebt me nog nooit aan het werk gezien in het salariswagentopic. ;)

Maar er is inderdaad een verschil tussen een huis smaakvol inrichten enerzijds en verkoopklaar zetten anderzijds. Klopt. Verder ook opmerkelijk dat ze er eigenlijk constant verbouwd hebben van 2014 tot 2020, om het daarna te verkopen. Is toch zonde? Reden van verkoop zou ik wel willen weten, terwijl je dat nooit te weten zult komen natuurlijk.
Ik vond het ook bijzonder goed meevallen. @zarathustra Heb al wat andere posts gelezen van mac-bc :p

Tuurlijk wel, staat zelfs tussen de lijnen op de site. 3e kindje op komst (of is er net), want bureau omgevormd tot babykamer en bureau naar boven verhuisd naar waar hiervoor hun dressing was. Maar die kamer die nu dienst doet als babykamer is niet groot genoeg om als volwaardige kinderkamer/slaapkamer te dienen.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/durbuy/6940/9507438?searchId=6139fe5a4a596

Iemand een sprookjeswoning?
Lees vooral de laatste zin in de omschrijving.
Cool maar onderhoud dat maar eens. Al die hoekskes, dat hout, de tuin. Nuja, als je dat geld kan neerleggen voor zo'n woning (ligging en formaat) zal je ook wel een kuisvrouw en tuinman kunnen betalen.

Over uitzonderlijke woningen gesproken. Enige tijd geleden kwam ik een woning rond het Leuvense tegen met lift, grote garage, 4 verdiepen, fitness indoor-zwembad, etc. Heeft iemand dit ook gezien en herinnerd ge de prijs nog? Was op/in een heuvel en werd verkocht via Living Stone denk ik.

Laatst bewerkt:
Ja maar die woning is volzet? Ik ben (net als JPV) niet mee, want P79 is wel volzet..
Die woning waar ik over had was niet volzet. Ondanks ik zou verwachten dat er toch wat volk op zou springen. Maar die staat dan nergens online buiten hun eigen site. Ik zou dan ook niet goed weten hoe je dan zoveel mogelijk mensen wilt bereiken.

Het enige wat ik zeg is dat ik denk dat de site niet echt een meerwaarde biedt voor verkoop. Je gaat u site toch ergens moeten promoten, anders komen mensen daar niet op. Dat doe je dan denk ik best op een site zoals Immoweb, maar ik ben dan ook zeker dat die mensen ook al zouden komen moest die site er niet zijn geweest. Ik zeg niet dat die site voor een slechte verkoop zorgt. Zoals de link dat hier gepost is.

Dat een kijkweekend vol zit bij een woning is nu ook niet echt uniek in deze tijd. Mijn kijkweekend zat ook vol toen die 3 dagen op Immoweb stond, zoals veel andere woningen zonder eigen site. Ondanks het niet mijn type woning is, snap ik wel dat het goed in de markt ligt.

Laatst bewerkt:
@Lint

Ik vermoed dat de tuin te klein zal zijn voor jou? Maar wat een prachtig huis :love:
Mooi pand inderdaad... deels toch.
Die leefruimte is echt :drool:, daar teken ik voor. Dat hebben ze echt mooi gerenoveerd. De badkamer is dan een goed voorbeeld van de klassieke elementen integreren met iets strakker, dat is nog OK.
Maar dan maken ze sommige ruimtes volledig modern (waarschijnlijk omdat dat volledig nieuwe delen zijn?). Bvb die keuken is dan een typisch modern zwart-wit geblokt gedoe, en dat slaat dan weer als een tang op een varken imo.

Ze hebben het precies wel allemaal deftig aangepakt, goede materialen, en EP de 91 wel de moeite. Maar voor mij/ons specifiek:
  1. Lier ligt sowieso buiten ons zoekgebied (dat al half Vlaanderen beslaat :tongue:)
  2. Het is waarschijnlijk TE authentiek voor mijn vrouw
  3. De tuin is inderdaad waarschijnlijk te klein, ik mis daar vooral een uitzicht en privacy.

Terug
Bovenaan