Opmerkelijke huizen te koop

Verre van. Maar het gaat stap voor stap die richting uit omdat ze de bevolking massaal laten denken dat dat kan, in zo'n systeem vallen bepaalde mensen volledig uit de boot.
Ik heb op Immoweb nu niet direct een concreet voorbeeld. Maar je zit er toch makkelijk aan 450 inclusief kosten met een standaard lastenboek.

Je kan enkel nog de plannen voor de half-open bebouwingen zien (de gesloten bebouwingen zijn al verkocht). De prijzen beginnen vanaf 349k exclusief kosten en dat zal voor de rijwoningen geweest zijn.
Laat ons er van uit gaan dat we het hier hebben over 349 excl kosten voor 150m2 bewoonbare oppervlakte op een perceel van 261m2 met een standaard lastenboek. Dan zit ik ongeveer inclusief nutsvoorzieningen etc aan ongeveer 430k. Oké, dat is nog een eind weg naar de 500, maar als je iets omdat afwijkt gaat het snel..

Mijn punt blijft dat die woning, minus de onderhandelingsruimte, relatief een correcte prijs heeft.

Dit vind ik wel een opmerkelijk design.

Ik vind de buitenkant prachtig 😍😍😍

Maar de binnenkant zou ik toch wel aanpakken om het wat warmer en gezelliger te maken 😁

Die badkamer vind ik wel het toonbeeld van "het mag veel kosten, maar moet niet mooi zijn"... marmer overkill.

Ik heb op Immoweb nu niet direct een concreet voorbeeld. Maar je zit er toch makkelijk aan 450 inclusief kosten met een standaard lastenboek.

Je kan enkel nog de plannen voor de half-open bebouwingen zien (de gesloten bebouwingen zijn al verkocht). De prijzen beginnen vanaf 349k exclusief kosten en dat zal voor de rijwoningen geweest zijn.
Laat ons er van uit gaan dat we het hier hebben over 349 excl kosten voor 150m2 bewoonbare oppervlakte op een perceel van 261m2 met een standaard lastenboek. Dan zit ik ongeveer inclusief nutsvoorzieningen etc aan ongeveer 430k. Oké, dat is nog een eind weg naar de 500, maar als je iets omdat afwijkt gaat het snel..

Mijn punt blijft dat die woning, minus de onderhandelingsruimte, relatief een correcte prijs heeft.
Bwa "correct". Dat is hier een buurtgemeente he (lees: ik sta op 10 minuten rijden aan dat huis). En wij hebben een grotere nieuwbouw op een even groot stuk grond gezet voor 75k€ minder incl BTW. En ja, dat was met veel zelf doen etc, maar dan nog is 725k voor dat huis wel veel.

Als je dan ziet dat dit huis daar 7km van staat:
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje...-den-berg/2220/9493395?searchId=6135c2102ccbc
Niet dat ik dat wél mooi vind, maar het is wel beter om daar uw geld in te steken imo.

Laatst bewerkt:
Volledig akkoord.
Voldoende ruimte, deftige materialen, enorm goed onderhouden. Praktijkruimte. Berlaar is ook een populaire gemeente omwille van het ‘landelijke’ karakter tegenover bv het nabij gelegen Lier.
De meeste vergeten ook dat huizen uit de hogere prijsklasse (zoals deze woning) niet weggaat voor de vraagprijs, daar wordt meestal gewerkt met wat onderhandelingsruimte. Dat is geen kot van 300 waar mensen als gek beginnen op te bieden hé.
Een nieuwbouw rijwoning in die gemeente gaat rond de 500 met een veel kleinere tuin en bewoonbare oppervlakte. Dan is dit geen gekke prijs hoor..
Ik vind de vraagprijs ook niet echt gek voor die tandarts-woning. Zeker omdat het een vraagprijs is en geen vanaf-prijs.

Imo zijn het vooral de huizen onder de 500 waar je eigenlijk heel veel betaalt voor wat je krijgt. De klasse erboven biedt eigenlijk veel meer value for money...

Ik ben in 2020 naar zo'n kijkwoning van een Matexi wijk gaan kijken en dat was echt duur. Een bereikbare prijs voor velen maar ronduit slechte value for money...

Er staat daar nu zo'n huis te koop:

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/ninove/9400/9320363?searchId=6135bf803694a

Dat staat al maanden te koop en de oorspronkelijke prijs was 495. Zelfs met 479 is het nog stevig geprijsd en slechte value for money.

Kleine ruimtes, vrij basis afwerking, goedkope materialen, kleine tuin,...

Ik vind de vraagprijs ook niet echt gek voor die tandarts-woning. Zeker omdat het een vraagprijs is en geen vanaf-prijs.

Imo zijn het vooral de huizen onder de 500 waar je eigenlijk heel veel betaalt voor wat je krijgt. De klasse erboven biedt eigenlijk veel meer value for money...

Ik ben in 2020 naar zo'n kijkwoning van een Matexi wijk gaan kijken en dat was echt duur. Een bereikbare prijs voor velen maar ronduit slechte value for money...

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/ninove/9400/9320363?searchId=6135bf803694a

Dat staat al maanden te koop en de oorspronkelijke prijs was 495. Zelfs met 479 is het nog stevig geprijsd en slechte value for money.

De grootte van die tuin kan me nog wel bekoren, heti s meer het privacy-gevoel dat daar volledig weg valt. Al is dat makkelijk op te lossen met een iets hogere omheining, als dit al kan daar.

Hier zeg je het he. Er zit ENORM veel volk te vissen in de vijver van 300-450K, waardoor de prijzen daar logischerwijze ook dik opgepompt gaan zijn. Dat is veel minder het geval wanneer je een tree hoger gaat.

Hier zeg je het he. Er zit ENORM veel volk te vissen in de vijver van 300-450K, waardoor de prijzen daar logischerwijze ook dik opgepompt gaan zijn. Dat is veel minder het geval wanneer je een tree hoger gaat.
En je merkt ook gewoon dat die bracket mee opschuift he. 5-10 jaar geleden was dat nog 250k-350k. Komt erop neer dat je in die prijsrange eigenlijk niet snel genoeg kan bijsparen om een "beter" huis te kopen.

Ik ken de waarde van Ninove niet goed, hoeveel zou je er voor geven?

Trouwens, wanneer spreekt men over een 'hyper' keuken?

op immoweb toch een pak opties die rond 250k blijven
Opbod vanaf 264k

Prijs: 244k

Prijs: 259k

Prijs 239k (er staat iets van presale dus vermoedelijk ook opbod)

Dat is niets te vergelijken met die tandarts-woning.

Dus welke opties zie jij dan op Immoweb in Berlaar?

Opbod vanaf 264k

Prijs: 244k

Prijs: 259k

Prijs 239k (er staat iets van presale dus vermoedelijk ook opbod)

Dat is niets te vergelijken met die tandarts-woning.

Dus welke opties zie jij dan op Immoweb in Berlaar?
Jama gij spreekt van huizen die er al zijn, volgens hem kan je daar een massa nieuwbouwhuizen vinden voor die prijs!

Gelegen op de ring, ik had dan nog op zijn minst aan de haven verwacht.

Gelegen op de ring, ik had dan nog op zijn minst aan de haven verwacht.
Ik heb dat artikel ook gelezen, maar het gaat dan ook om een kleine residentie van slechts 8 appartementen en dat zijn alle 8 dure luxe appartementen.
De meeste residenties hebben een mengeling van grote dure en kleinere minder dure appartementen en dan haalt de prijs voor de hele residentie dan omlaag.
Sky9 vooraan aan de Kempische Kaai heeft ook allemaal dure appartementen. Dat waren prijzen van 1,2 tot 1,6 miljoen als ik het goed heb (kan zelfs nog meer geweest zijn). Maar aan de kant van de Vaartstraat ligt een 2de blok die bij het Sky9 project hoort en dat zijn allemaal goedkope appartementen en zelfs studio's, wat de gemiddelde prijs dan serieus omlaag haalt.

Er zitten hier naar mijn gevoel enkelen die het gevoel met de realiteit verloren zijn of moeilijk door bepaalde zaken heen kunnen kijken. Het is niet omdat iets niet je smaak is (tegels, parket, kleur, etc.), dat het plots om een krot gaat die veel te duur geprijsd staat..

Het is blijkbaar voor sommigen een hele uitdaging om objectief naar bepaalde parameters te kijken. Of de typische reactie: bv. "voor dat geld kan je ook dit huis kopen" en dan komen ze af met een huis dat 50j. ouder is, meer onderhoud vereist, in een goedkopere gemeente staat enz. Totaal geen eerlijke vergelijking dus. Maar ja, het huis ziet er mooier uit op foto en het is meer hun smaak. Een mens is soms een raar beestje. :sarcastic:

Nu dat gezegd zijnde, er staan zeker te duur geprijsde woningen online, zoals dat van Kessel-Lo.
Het is juist omdat het geen krot is, dat mensen het afkraken. Het liefst zou men dit voor 400k op de kop willen tikken en vervolgens heel het interieur renoveren naar eigen smaak. Dat is hoe dat het er nu gewoonlijk aan toe gaat (ooit was dat anders).
Maar als je een huis met deze afwerkingsgraad koopt, dan moet je dat wel nemen zoals het is. Want die afwerking zit mee in de prijs verwerkt en wat je ook vervangt zal geen meerwaarde creëren en is een zotte kost.

En de naam 'fermette' staat hier niet op zijn plaats. Dit is wat men vroeger een 'franse villa' noemde.

Laatst bewerkt door een moderator:

Vind ik persoonlijk ook way overpriced gezien de ligging en basic afwerking. Jammer want zo verkloot je alleen maar uwen verkoop.

Mijn woning is vrij gelijkaardig (Matexi, pastorij, 211m² bewoonbare opp, carport) en ligt in het Aalsterse. Mijn vraagprijs ligt hier een heel stuk onder. Ze is geschat geweest door 3 verschillende makelaars.

Vind ik persoonlijk ook way overpriced gezien de ligging en basic afwerking. Jammer want zo verkloot je alleen maar uwen verkoop.

Mijn woning is vrij gelijkaardig (Matexi, pastorij, 211m² bewoonbare opp, carport) en ligt in het Aalsterse. Mijn vraagprijs ligt hier een heel stuk onder. Ze is geschat geweest door 3 verschillende makelaars.
Als dat soort woningen correct geprijsd staat dan verkopen die volgens mij erg goed. Denk dat er een publiek is voor compacte, hedendaagse en instapklare woningen. Maar dit is gewoon te duur, stond maand geleden zelfs aan 490...

Toen ik er (in 2020) ging kijken schommelde de offerte van Matexi + BTW rond de 470. Dat vond ik toen te duur voor wat het was. Vermoedelijk is het huis dat nu te koop staat het gevolg van een scheiding waarbij de huidige eigenaars hun volledige aankoopbedrag + kosten proberen te recupereren.

Heb daar toe ook even met praatgrage potentiële buren gesproken en volgens hen was de wijk bevolkt met jonge koppels met 'goede' beroepen. Genre verpleegkundigen, leerkrachten, mensen die bij de gemeente werkten,... Enfin, hun woorden (ik vind elk nuttig beroep een goed beroep).

Conclusie: middenklasse wijk met stevige prijzen en jonge koppels met een vermoedelijk stevige hypotheek = een financieel accident waiting to happen van zodra er een stevige haar in de boter zit. De eigenaars die dit willen verkopen gaan waarschijnlijk geen profijt hebben van de huidige vastgoedmarkt...

Terug
Bovenaan