Opmerkelijke huizen te koop

Het gaat nu niet specifiek om dit huis, maar ik begrijp dat mensen met budget er soms voor kiezen om iets te kopen dat heel luxueus is afgewerkt, maar niet al te groot is.
Ik heb niet eens een hekel aan in de tuin te werken, maar ik zou zuchten moesten we een huis op het oog hebben en het perceel zou 30 are zijn. Alles wat je hebt moet je onderhouden, en als je full-time werkt moet je ofwel mensen gaan betalen om het in jouw plaats te doen, ofwel gaat het je een groot deel van je vrije tijd kosten.

Hangt er van af wat je wil doen met die tuin. Als je het klassieke Vlaamse gazonneke wilt met het tuinhuis rechts vanachter dan zal je met je 30 are werk hebben. Maar je kan ook 15 van die 30 al inzaaien als bos en dan moet je dat stuk twee keer bosmaaien per jaar en klaar.

Gespot op Immoweb: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/mont-de-l-enclus/7750/9293719

Hier niet op gewacht omdat ik toen nog niet wist wanneer de akte voor mijn huis getekend zou worden en alles via biddit binnen de 6 weken rond moet zijn én ik relatief zeker was dat dit tussen de 230-260 ging eindigen...
Heel verbaasd dus dat er, met nog 2 dagen te gaan, niemand geboden heeft! Ik heb meer geboden op huizen de voorbije maanden die er minder goed voor stonden naar zowel ligging als staat.

Gespot op Immoweb: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/mont-de-l-enclus/7750/9293719

Hier niet op gewacht omdat ik toen nog niet wist wanneer de akte voor mijn huis getekend zou worden en alles via biddit binnen de 6 weken rond moet zijn én ik relatief zeker was dat dit tussen de 230-260 ging eindigen...
Heel verbaasd dus dat er, met nog 2 dagen te gaan, niemand geboden heeft! Ik heb meer geboden op huizen de voorbije maanden die er minder goed voor stonden naar zowel ligging als staat.
Biedingen gebeuren meestal last minute. En ze zijn niet verplicht om te verkopen he. Het kan ook zijn dat ze hun termijn verlengen. De koper heeft dan wel een betere onderhandelingspositie.

Nog enkele uren te gaan en staat nu op 236k, lijkt al wat meer op wat ik had verwacht 😁

Biedingen gebeuren meestal last minute. En ze zijn niet verplicht om te verkopen he. Het kan ook zijn dat ze hun termijn verlengen. De koper heeft dan wel een betere onderhandelingspositie.

Iemand in Limburg nog op zoek naar een appartement?

https://matisimmo.be/nl/te-koop/appartement/bilzen-3740/754#.YNBr_9MlLx8.facebook

In mijn ogen duur, maar 3 slaapkamers, 2 badkamers en een groot terras
Ik zie vooral een mini-keuken met nauwelijks kastruimte, een ontieglijk klein venster in de hoofdslaapkamer, en voornamelijk kameroppervlaktes die niet-rechthoekig zijn en dat irriteert mij enorm. Ik zou er nooit kunnen wonen.
Aangenaam groot terras wel, en grote leefruimte die je wat gezelliger dan nu kan inrichten.

Ik zie vooral een mini-keuken met nauwelijks kastruimte, een ontieglijk klein venster in de hoofdslaapkamer, en voornamelijk kameroppervlaktes die niet-rechthoekig zijn en dat irriteert mij enorm. Ik zou er nooit kunnen wonen.
Aangenaam groot terras wel, en grote leefruimte die je wat gezelliger dan nu kan inrichten.
Ik begrijp het ook niet heel goed.
Volgens mij is de masterbedroom wel slaapkamer 3 (waar nu een dressing op de foto's is) met het groot raam aan het terras en de aparte badkamer (zo staat toch in de omschrijving)
Wat je met die 2 andere slaapkamers/kinderkamers zou moeten doen geen idee want daar krijg je geen bed neer + een kast
Laat staan dat je in dat appartement nog plaats hebt voor een bureau of speelruimte.

Terras is inderdaad prachtig groot maar de blok er tegenover is nog 2 verdiepen hoger dus die kijken ook op jou terras dan (wat het dan in mijn ogen ook geen penthouse maakt)

Heb er een paar opgezocht van't zelfde complex

455.000

750.000

En waar halen ze die 130m2?
Terras inclusief of zo? 🤔

Heb er een paar opgezocht van't zelfde complex

455.000

750.000
Die staan toch al zéér lang te koop? +3 jaar?

Onmogelijk zelf na te tellen met al die schuine muren, maar zo lijkt het wel bijna
Alhoewel dat ook weer niet kan want het terras is 4, x 18, dus al 75m², dan is het appartement maar 55m²

Da kunt ge toch nooit met winst verkopen? Voor da geld, ga ik met plezier op den buiten wonen maar wel wetende dat ik een kast van huis kan hebben

Dit IS toch ongeveer den buiten? Zelfs "de rand van het dorp" is nog sterk uitgedrukt.
Dit IS toch een kast van een huis? +300m² bewoonbare oppervlakte. Sla jij uw data nog op met ponskaarten dat je meer dan 300m² nodig hebt ofzo?

Dit IS toch ongeveer den buiten? Zelfs "de rand van het dorp" is nog sterk uitgedrukt.
Dit IS toch een kast van een huis? +300m² bewoonbare oppervlakte. Sla jij uw data nog op met ponskaarten dat je meer dan 300m² nodig hebt ofzo?
"kast van een huis" met maar 3 gevels :unsure:

Onmogelijk zelf na te tellen met al die schuine muren, maar zo lijkt het wel bijna
Alhoewel dat ook weer niet kan want het terras is 4, x 18, dus al 75m², dan is het appartement maar 55m²

Hoezo onmogelijk na te meten? De afmetingen staan er toch bij op het grondplan?
Op basis daarvan (afgerond en vlug gedaan):
Woonkamer + keuken : 59m²
Inkom: 8.5m²
Nachthal: 3m²
Badkamer: 4.5m²
WC: 1.25m²
Badkamer Slaapkamer3: 3.25m²
Wasplaats: 2.5m²
Slaapkamer1: 17.25m²
Slaapkamer2: 7m²
Slaapkamer3: 16m²

==> totaal: 122.25 m²
Komt toch wel in de buurt van de 131m²

Onmogelijk verkeerd verwoord en overdreven ja
Enkel de ruwe maten staan op het plan en je moet nog rekening houden met de hoekjes en kantje en de schuine kanten die afvallen
Waarschijnlijk ook nog bruto afmetingen dus incl binnen/buitenmuren. Netto hou je nog minder over

Onmogelijk verkeerd verwoord en overdreven ja
Enkel de ruwe maten staan op het plan en je moet nog rekening houden met de hoekjes en kantje en de schuine kanten die afvallen
Waarschijnlijk ook nog bruto afmetingen dus incl binnen/buitenmuren. Netto hou je nog minder over
De pijltjes staan niet tegen elkaar maar zit de dikte van een muur tussen, dus ik ga ervan uit dat het netto is.
Mijn snelle berekening is ook netto, rekening houdend met schuine kanten en alle hoekjes :p

+ waarschijnlijk nog de oppervlakte van de berging in de kelder :p

En die 131m2 is dan bruto, zoals het toen ook door de SOD verkocht werd. Ben nog niet echt tegengekomen dat men pietje precies speelt daarin.

Terug
Bovenaan