Opmerkelijke huizen te koop

Een familielid wou die kopen.. instelprijs 175k. Hij dacht ruim voldoende te hebben met 250k... (wat ook echt insane is voor enkel een grond).
Los overboden geweest.
Inclusief kosten zitten de nieuwe eigenaars aan bijna 400k voor enkel een grond. Toch echt zot hoeveel mensen regio leuven voor een grond wensen te betalen.
Hahaha stel u voor dat die nieuwe eigenaars plots uit de lucht vallen "wat? komen daar nog kosten bovenop?" haha
Als je dat al geschift vindt ( ik vind dat overigens niet voor een dergelijk perceel in Herent), wat denken we hier dan van:

Afgezien van het interieur vind ik dit echt fantastisch. prijs vind ik ook meevallen.
Alleen spijtig dat het zo ver is.

Niet meteen mijn ding, puur door de hoogte alleen al. Maar wel goeie prijs voor wa het is.

As for het gedoe over notarissen eerder hier, als ge wilt klagen over notarissen, ga naar Economie ;) daar is een speciaal thread voor.

Ik begrijp je misschien verkeerd maar ik snap niet hoe Biddit anders zou zijn dan de klassieke openbare verkoop? Dat is uiteindelijk gewoon de online versie daarvan?
Euh op de openbare verkoop geeft de notaris (lees kopers) nen tournée générale 🍻😅 Of is dat alleen hier in de kempen?

Dat lijkt ofwel een huis waar je eens op vakantie wil gaan, ofwel een afstudeerproject van die binnenhuisarchitecten :p

Omdat uw vriend ervoor kan zorgen dat de andere partij ook hoger biedt?
Stel dat je 280k wil en ze zitten op 250k. Diegene die 250 heeft geboden gaat niet random nog hoger bieden natuurlijk. Daarvoor heb je iemand nodig die tegen hem op biedt.
Bij zo een zaken moet je gewoon op voorhand je maximum prijs instellen en je niet laten meeslepen in een 'bidding war', dan betaal je per definitie veel te veel. Als er 20 man interesse heeft en biedt kan je er 99.9% zeker van uitgaan dat de hoogste bieder uiteindelijk een pak teveel betaald.

Laatst bewerkt:
Bij zo een zaken moet je gewoon op voorhand je maximum prijs instellen en je niet laten meeslepen in een 'bidding war', dan betaal je per definitie veel te veel. Als er 20 man interesse heeft en biedt kan je er 99.9% zeker van uitgaan dat de hoogste bieder uiteindelijk een pak teveel betaald.

Hoezo een pak teveel betaald? Als twintig man (!!) die prijs zo hoog duwt kan je er net zeker van zijn dat je marktconform gekocht hebt.

Hoezo een pak teveel betaald? Als twintig man (!!) die prijs zo hoog duwt kan je er net zeker van zijn dat je marktconform gekocht hebt.
Bekijk het Investopedia artikel in mijn post eens. Mensen kunnen de echte waarde van het huis nooit volledig correct inschatten, zij die dus het hoogst willen bieden (als je veel bieders hebt) schatten de waarde per definitie te hoog in en betalen dus (veel) te veel. Je moet gek zijn om aan zo een bidding war mee te doen.

Laatst bewerkt:
Bekijk het Investopedia artikel in mijn post eens. Mensen kunnen de echte waarde van het huis nooit volledig correct inschatten, zij die dus het hoogst willen bieden (als je veel bieders hebt) schatten de waarde per definitie te hoog in en betalen dus (veel) te veel. Je moet gek zijn om aan zo een bidding war mee te doen.

Ik moet dat artikel zelfs niet lezen om te weten waar het probleem zit. Als jij biedt op een huis als investering, en een ander biedt omdst hij daar de rest van zijn dagen wil slijten, dan moet je een discussie hebben over wat het concept van "te veel" betalen effectief betekent voor de ene tegenover de andere.

Huizen zijn meer als een hoop stenen met een financiële waarde. En op dat stukje kan niemand behalve de persoon zelf een monetaire waarde plakken.

Dus ja, wat is te veel betalen dan hé

Euh op de openbare verkoop geeft de notaris (lees kopers) nen tournée générale 🍻😅 Of is dat alleen hier in de kempen?
Ik heb bij de verkoop van mijn vorig huis een fles champagne mogen kraken met de notaris, op haar kosten. Was wel een zenuwslopende verkoop geweest door marginale kopers die de dag voor de akte plots geen geld meer kregen zogezegd. Zij had compassie met mij, ik kreeg champagne, iedereen blij uiteindelijk. :unsure:

Wel een zeer menselijke notaris tout court. Nu al 3 woningtransacties mee gedaan en nog 2 andere, en merk toch niet dat je daar bij een ambtenaarstype zit. Die denkt gewoon gelijk mij, maar verdient meer. :unsure:

Ik heb bij de verkoop van mijn vorig huis een fles champagne mogen kraken met de notaris, op haar kosten. Was wel een zenuwslopende verkoop geweest door marginale kopers die de dag voor de akte plots geen geld meer kregen zogezegd. Zij had compassie met mij, ik kreeg champagne, iedereen blij uiteindelijk. :unsure:

Wel een zeer menselijke notaris tout court. Nu al 3 woningtransacties mee gedaan en nog 2 andere, en merk toch niet dat je daar bij een ambtenaarstype zit. Die denkt gewoon gelijk mij, maar verdient meer. :unsure:
Ik zou eerder zeggen een heel commerciële notaris.

Mijn post was was ondergesneeuwd geraakt en dus weinig reactie. Eens reposten dus:

Wat vinden we van de prijs voor deze bouwgrond voor een riante villa?

:rofl::rofl::rofl:

Dit meen je toch niet hoop ik?!

Ik dacht: wat voor achterpoortje hebben die gangsters van een notarissen nu weer gevonden om nog extra geld te scheppen waar een ander dat niet mag?!
Antwoord: Niet eens een achterpoortje nodig. Waarom moeilijk maken als uw vriendjes-juristen in het parlement gewoon in de wetgeving opnemen: "Particulieren en makelaars mogen mensen niet tegen elkaar laten opbieden. Notarissen wel. Punt."
Maar waarom dan? "Omdat hij notaris is. Punt." Kijk eens aan, de Middeleeuwse klassenmaatschappij.

Aaaaaaaah, wat is het leven toch simpel als je de wetgevers aan uw kant hebt. Sit back. Relax. En geniet van het geld dat naar u stroomt via de meest zuivere vorm van gelegaliseerde concurrentievervalsing die er bestaat.

Schaamteloos. En dan zijn er nog mensen die deze concurrentievervalsing blijkbaar steunen door hun panden via dit platform te verkopen? Daar moet je toch ook absoluut geen principes voor hebben. Over mijn dood lijk dat ik daar ooit iets mee verkoop.
Ahhh.. verdiep je ook eens in de wondere wereld van de deurwaarders! Nog zo een geweldige strontfunctie.

Mijn post was was ondergesneeuwd geraakt en dus weinig reactie. Eens reposten dus:

Je hebt het nog maar deze middag gepost en het staat nog op dezelfde pagina. :D Noem ik nu niet echt ondergesneeuwd en weinig reactie, noem ik gewoon ongeduldig. :p

Tja het is wat een mens zoekt, er is een optie opgepakt, dus de prijs zal dan wel "correct" zijn.

Voor mij is dat een grond dat veel te ver ligt van gans mijn leefwereld. Het mag dan nog centraal in België liggen, maar niet centraal voor mijn leven. Ik ben daar dus niks mee. Shitty verbinding naar mijn werk, constant file als ik naar familie/vrienden wil gaan. Kortom ik zal wel wat extra Km in mijn leven moeten doen en zeker veel tijd verliezen. Voor mij is dat een grond dat ik nog niet zou kopen als deze voor €100.000 te koop zou staan (tenzij als ik het nadien kan verkopen aan 395k. :D).

Maar voor mensen waar het hun leefwereld wel is, zal dat een mooi stuk grond zijn. Door de optie zou ik dan ook denken dat de prijs wel in lijn zal liggen. Ken de markt daar totaal niet, maar daar zullen ongetwijfeld veel vissen zitten, waardoor de prijs zo hoog is. :)

Laatst bewerkt:
Je hebt het nog maar deze middag gepost en het staat nog op dezelfde pagina. :D Noem ik nu niet echt ondergesneeuwd en weinig reactie, noem ik gewoon ongeduldig. :p

Tja het is wat een mens zoekt, er is een optie opgepakt, dus de prijs zal dan wel "correct" zijn.

Voor mij is dat een grond dat veel te ver ligt van gans mijn leefwereld. Het mag dan nog centraal in België liggen, maar niet centraal voor mijn leven. Ik ben daar dus niks mee. Shitty verbinding naar mijn werk, constant file als ik naar familie/vrienden wil gaan. Kortom ik zal wel wat extra Km in mijn leven moeten doen en zeker veel tijd verliezen. Voor mij is dat een grond dat ik nog niet zou kopen als deze voor €100.000 te koop zou staan (tenzij als ik het nadien kan verkopen aan 395k. :D).

Maar voor mensen waar het hun leefwereld wel is, zal dat een mooi stuk grond zijn. Door de optie zou ik dan ook denken dat de prijs wel in lijn zal liggen. Ken de markt daar totaal niet, maar door zullen ongetwijfeld veel vissen zitten, waardoor de prijs zo hoog is. :)
Guilty as charged 😇

@LaCucaracha Die grond staat hier al eens in dit topic. Toen zijn er daar wel heel wat reacties op geweest herinner ik mij.

:crazy:
Blijkbaar toen ook al door jou gepost.

Laatst bewerkt:

Beetje vreemde reactie wanneer er enkele posts daarvoor nog een bouwgrond werd gepost die 500% van uw bouwgrond kost:
- Uw geposte bouwgrond: 633 m² voor 400 000 euro = 624 euro/m²
- Bouwgrond Knokke: 575 m² voor 1 850 000 euro = 3200 euro/m²

Of ben je ook altijd verontwaardigd wanneer je te weinig aandacht krijgt met uw Fiat Panda naast een Bugatti Chiron?

Beetje vreemde reactie wanneer er enkele posts daarvoor nog een bouwgrond werd gepost die 500% van uw bouwgrond kost:
- Uw geposte bouwgrond: 633 m² voor 400 000 euro = 624 euro/m²
- Bouwgrond Knokke: 575 m² voor 1 850 000 euro = 3200 euro/m²

Of ben je ook altijd verontwaardigd wanneer je te weinig aandacht krijgt met uw Fiat Panda naast een Bugatti Chiron?
Je gaat nu toch geen bouwgrond in Knokke op 150 meter van het strand vergelijken met een bouwgrond in Grimbergen?:p
Ik was vooral verbaasd door de reactie van Gumball op de grond van dikke 10 are in Winksele die voor 356k verkocht was. Ik vind dat eigenlijk best meevallen gezien de grootte van het perceel en de locatie.
Dan vind ik 395k voor dikke 6 are in Grimbergen veel zotter.

Bekend cafe in Hasselt "Het Hemelrijk" waarvan de eigenaar begin dit jaar onverwacht overleden is.
Ligt het aan mij of is dat een heel goede prijs? Ik had allersinds een hogere prijs verwacht.

Laatst bewerkt:
Je gaat nu toch geen bouwgrond in Knokke op 150 meter van het strand vergelijken met een bouwgrond in Grimbergen?:p
Ik was vooral verbaasd door de reactie van Gumball op de grond van dikke 10 are in Winksele die voor 356k verkocht was. Ik vind dat eigenlijk best meevallen gezien de grootte van het perceel en de locatie.
Dan vind ik 395k voor dikke 6 are in Grimbergen veel zotter.

Mja, ik ken de prijzen niet in Grimbergen maar goed dat je even duidt waarom je bij de ene zo schrikt van de prijs en bij de andere niet.

In het huis kopen topic was er een discussie aan de gang of 500-600k niet veel te veel is voor een HOB... Wat dan van dit huis gedacht?

bijna 900k voor een HOB op 4,5 are aan een drukke steenweg waar je 70 mag rijden ( en dan nog eens aan een rondpunt)...
Het huis zelf vind ik wel zeer mooi en heel degelijk en luxueus afgewerkt, maar no way dat dit voor een prijs gaat in de buurt van de vraagprijs.

Terug
Bovenaan