Opmerkelijke huizen te koop

Een familielid wou die kopen.. instelprijs 175k. Hij dacht ruim voldoende te hebben met 250k... (wat ook echt insane is voor enkel een grond).
Los overboden geweest.
Inclusief kosten zitten de nieuwe eigenaars aan bijna 400k voor enkel een grond. Toch echt zot hoeveel mensen regio leuven voor een grond wensen te betalen.
Hahaha stel u voor dat die nieuwe eigenaars plots uit de lucht vallen "wat? komen daar nog kosten bovenop?" haha
Iedereen die dat koopt is natuurlijk de sigaar

dat is de sigarenberg

Een familielid wou die kopen.. instelprijs 175k. Hij dacht ruim voldoende te hebben met 250k... (wat ook echt insane is voor enkel een grond).
Los overboden geweest.
Inclusief kosten zitten de nieuwe eigenaars aan bijna 400k voor enkel een grond. Toch echt zot hoeveel mensen regio leuven voor een grond wensen te betalen.
Hahaha stel u voor dat die nieuwe eigenaars plots uit de lucht vallen "wat? komen daar nog kosten bovenop?" haha
Dat is natuurlijk het psychologisch spel van Biddit he. Goedkope instelprijs om zoveel mogelijk volk te krijgen, dan zijn er sowieso een paar die na een tijd denken "ik heb nu al 8x geboden, nu moet het van mij zijn ze!" En zo ver boven de waarde eindigen.
Je wordt namelijk bij elk tegenbod bevestigd in het idee dat het dat waard is, want de tegenpartij wil dat er aan geven.

Dat is natuurlijk het psychologisch spel van Biddit he. Goedkope instelprijs om zoveel mogelijk volk te krijgen, dan zijn er sowieso een paar die na een tijd denken "ik heb nu al 8x geboden, nu moet het van mij zijn ze!" En zo ver boven de waarde eindigen.
Je wordt namelijk bij elk tegenbod bevestigd in het idee dat het dat waard is, want de tegenpartij wil dat er aan geven.

Ik vraag me af of er daar ook nooit in gesjoemeld wordt, een vals bod door vrienden / ...?

Al werkt het principe van zo'n e-bidding platformen op zich al heel sterk.

Ik vraag me af of er daar ook nooit in gesjoemeld wordt, een vals bod door vrienden / ...?

Met het risico dat niemand overbied en dat je het binnen de 6 weken er moet leggen.

Das niet anoniem ofzo he, dus ik denk niet dat er veel Fun bieders zijn

Met het risico dat niemand overbied en dat je het binnen de 6 weken er moet leggen.

Das niet anoniem ofzo he, dus ik denk niet dat er veel Fun bieders zijn
Kan degene die verkoopt niet afzien van het bod indien dat niet genoeg is naar zijn zin ?
Want dan kan het wel natuurlijk.

Kan degene die verkoopt niet afzien van het bod indien dat niet genoeg is naar zijn zin ?
Ik heb er recent 2 gezien die ingehouden werden. Eerst proberen te verkopen op immoweb tegen een veel te hoge prijs, dan op biddit met een vrij hoge instelprijs. Waren beiden van dezelfde verkoper.

Ik heb er recent 2 gezien die ingehouden werden. Eerst proberen te verkopen op immoweb tegen een veel te hoge prijs, dan op biddit met een vrij hoge instelprijs. Waren beiden van dezelfde verkoper.

Eigenlijk wel erg dat ze dat zomaar kunnen inhouden...
Bij zo'n e-bidding heb je dan nog "truukjes" zoals op het einde van het bieden nog eens alles open zetten voor 5 minuten zodat mensen nog meer tegen elkaar op kunnen bieden.

Las verkoper kan dat wel inderdaad. Dacht ik (als een bepaalde prijs 'iet gehaald is bv). Maar als koper en je bod is aanvaard, moet je binnen de 6 weken je geld op tafel kunnen leggen, zo niet moet je een boete betalen (als, hier gok ik dat biddit dezelfde regels heeft als de klassieke openbare verkoop op café)

Eén van de meest opmerkelijke interieurs die ik ooit al gezien heb

Las verkoper kan dat wel inderdaad. Dacht ik (als een bepaalde prijs 'iet gehaald is bv). Maar als koper en je bod is aanvaard, moet je binnen de 6 weken je geld op tafel kunnen leggen, zo niet moet je een boete betalen (als, hier gok ik dat biddit dezelfde regels heeft als de klassieke openbare verkoop op café)
Maar dan zit je dus met het probleem dat je een vriend kan vragen om te bieden tot aan een bepaalde prijs. Als hij het dan heeft, dan zeg je nog "Sorry, bod is te laag".

Dat kan, maar lijkt me vergezocht.

Waarom zou je je vriend laten bieden als het maximale bod nog altijd te laat is, wat is het voordeel daar dan van?

Dat lijkt ofwel een huis waar je eens op vakantie wil gaan, ofwel een afstudeerproject van die binnenhuisarchitecten :P

Dat kan, maar lijkt me vergezocht.

Waarom zou je je vriend laten bieden als het maximale bod nog altijd te laat is, wat is het voordeel daar dan van?
Omdat uw vriend ervoor kan zorgen dat de andere partij ook hoger biedt?
Stel dat je 280k wil en ze zitten op 250k. Diegene die 250 heeft geboden gaat niet random nog hoger bieden natuurlijk. Daarvoor heb je iemand nodig die tegen hem op biedt.

Ik zou schrik hebben om in bad te gaan, stel dat die leggers het begeven, zit ge gevangen in uw bad. 10 cm ruimte om te ademen, partner weekendje weg, gsm naast het bad... ik zie het al gebeuren.

Ik zou graag eens weten wat dat kost qua brandverzekering. :unsure:

Ik vind dat prachtig!

Mason jar envy op foto 15. :love:

Wel raar: "deskundig verbouwd volgens ecologische no[rm]", maar EPC waarde F. Zou dat nog niet opnieuw gekeurd zijn dan?

De benamingen van de ruimtes zijn wel cringy. :unsure: "Het mierennest", "de groene long", ...

Heh I kinda like it.

Als een boomhut je ding is, kan dat wel natuurlijk. Het heeft wel iets en toch weer niet om permanent in te wonen.

Het heeft zeker iets, en als concept vind ik het erg geslaagd. Maar om in te leven oogt het mij veel te druk, te veel lijnen...

Neen bedankt. Voor mij zou dat de sloophamer zijn...

Goed dat jullie beginnen over Biddit. Want dat moet iemand mij toch eens uitleggen hoor:
- Bij makelaars is het verboden om mensen tegen elkaar te laten opbieden.
- Notarissen: hold my beer. Nog los van het feit dat ze hier optreden als pure makelaar, wat op zich al verboden zou moeten worden voor veredelde ambtenaren, maar dat is misschien voer voor een andere discussie. Maar die gangsters mogen nu blijkbaar wél mensen tegen elkaar laten opbieden ofzo? :wtf:

Terug
Bovenaan