Opmerkelijke huizen te koop

Echt belachelijk, die hele uitleg over de oorsprong van die architectuur om toch maar enige waarde te willen geven aan dit veredeld clublokaal... if you polish a turd, it'still a turd.

Effectief overstromingsgevoelig gebied, agrarisch, en het uitzicht van een aangeklede bungalow. Op een van de foto's heb je mooi uitkijken op een groot magazijn in een KMO zone waarschijnlijk (of is dat een varkensstal?)

Hoe ze aan 285m² bewoonbaar oppervlakte komen is mij toch wel een raadsel (en zal zo blijven, want het interieur is blijkbaar niet fotowaardig), tenzij er natuurlijk een gigantische SM-kelder onder zit.

Ik denk dat ze schieten op die ene paradijsvogel dat in een "architectenwoning" wil wonen.
Dan liever toch dat gigantisch spel van in deze thread van een tijd geleden hoor.
Lijkt gewoon op de sanitaire blok van één of andere camping municipal in zuid-Frankrijk

‘Helaas, dit goed is gearchiveerd’
Is de veiling niet doorgegaan of moet je de uiteindelijke prijs ergens anders gaan zoeken?
Mijn vriendin was dat aan het opvolgen omdat ze het zo een mooi huis vond en het is uiteindelijk voor 641k gegaan. Ik denk dat startprijs 410 was?

Alle mannekes.. bijna een miljoen voor zoiets?
als ge zoeen budget voor u huis hebt hoop ik da ge een functie hebt waarvoor ge niet alle dagen naar brussel moet gaan, maar 2 dagen van thuis uit kunt werken.

Mijn vriendin was dat aan het opvolgen omdat ze het zo een mooi huis vond en het is uiteindelijk voor 641k gegaan. Ik denk dat startprijs 410 was?
Zonder de streek te kennen lijkt mij dat een zeer schappelijke prijs. Was een prachtig pand.

Slaat echt helemaal nergens op dit

Haha, compleet belachelijk. Wat een incompetente makelaar ben je ook om dit pand zo keihard te verbranden.

"Op een boogscheut van het centrum van Sijsele en Oedelem" of all places. Die boerendorpjes zijn zo klein dat je niet eens van een centrum kan spreken. Laat staan dat het vermeldenswaard is om een onroerend goed aan te prijzen.

Het ziet er ook uit alsof er een halve gare boer het plots in zijn hoofd kreeg om de shelter voor zijn koeien in de wei plots te laten ombouwen tot woning. Ok, hoor ik u denken, niets abnormaals in Vlaanderen met onze slechte ruimtelijke ordening. Maar dit huis heeft rondom rond ook zo weinig aankleding (struikje, tuin, oprit, perceelsgrens, ...?) dat het er precies nog meer random werd neergesmeten dan dat we hier al gewoon zijn in dit apenland.
Dat is nu toch letterlijk een koeienweide?

Ik zou toch eens goed alle vergunningen checken. Dat een architect zich überhaupt durft inlaten met dergelijke verrommeling van de open ruimte, bewijst ook al dat het geen groot licht was en dat hij absoluut niet in de weg gelegd was voor zijn job.

Als je die foto’s van dat in Oedelem in’t klein bekijkt op je smartphone lijkt het in eerste instantie om een slechte Photoshop te gaan vind ik.

Wel een goeie “privacy midden de akkers” en niks van omheining, 1 stap buiten zetten en je bent van kilometers ver te zien.
Tot daar je privacy :p

Nu, centrum Sijsele heb je best wel een en ander van winkels (o.a. Delhaize, Lidl, verschillende bakkers en slagers,…) dus dat kan ik nog verstaan dat ze het als troef omschrijven.

als ge zoeen budget voor u huis hebt hoop ik da ge een functie hebt waarvoor ge niet alle dagen naar brussel moet gaan, maar 2 dagen van thuis uit kunt werken.
Dat noemen ze dus a million dollar view...

Dat vind ik nu eerlijk gezegd geen verrassing hoor.

Ok, ik werd ook niet warm van de gevel. Dat mag gerust iets luxueuzer en verfijnder afgewerkt zijn voor dat bedrag. Maar Oudergem is een heel dure gemeente en aan dat huis zie je ook direct waarom: centraal gelegen binnen de Brusselse ring (dat is eens iets anders dan "op een boogscheut van boerendorp x of y") en toch een véél groenere omgeving dan wat je terug vindt op het Vlaamse platteland (waar je in het beste geval uitkijkt op de volgende verkaveling). Dat uitzicht is echt fantastisch. Je kunt zonder een straat over te steken rechtstreeks het Zoniënwoud in. Absolute toplocatie.

Dat dit bedrag niet overdreven is zie je trouwens perfect aan de biedingen.

Vrij normale prijs voor Oudergem + vrij ruim + groen uitzicht + garage

Zit ook tjokvol EU-ambtenaren en rijke Fransen.

Haha, compleet belachelijk. Wat een incompetente makelaar ben je ook om dit pand zo keihard te verbranden.

"Op een boogscheut van het centrum van Sijsele en Oedelem" of all places. Die boerendorpjes zijn zo klein dat je niet eens van een centrum kan spreken. Laat staan dat het vermeldenswaard is om een onroerend goed aan te prijzen.

Het ziet er ook uit alsof er een halve gare boer het plots in zijn hoofd kreeg om de shelter voor zijn koeien in de wei plots te laten ombouwen tot woning. Ok, hoor ik u denken, niets abnormaals in Vlaanderen met onze slechte ruimtelijke ordening. Maar dit huis heeft rondom rond ook zo weinig aankleding (struikje, tuin, oprit, perceelsgrens, ...?) dat het er precies nog meer random werd neergesmeten dan dat we hier al gewoon zijn in dit apenland.
Dat is nu toch letterlijk een koeienweide?

Ik zou toch eens goed alle vergunningen checken. Dat een architect zich überhaupt durft inlaten met dergelijke verrommeling van de open ruimte, bewijst ook al dat het geen groot licht was en dat hij absoluut niet in de weg gelegd was voor zijn job.
Sottsass is overleden in 2007 en geboren in 1917... Dit ontwerp 'naar zijn hand' is van 2003, dus dan zou die 96 geweest zijn... Beetje vreemd want volgens het tekstje van de makelaar is de man overleden op 90 jarige leeftijd... Tekstje is trouwens een kopie van Wikipedia, makelaar heeft zich er wat goedkoop vanaf gemaakt...

Het minste wat je kan zeggen is dat het een opmerkelijk en uitzonderlijk huis is, dus een vermelding hier is zeker gepast :)

Sottsass is vooral bekend als designer van meubelen maar hij was architect en heeft wel degelijk huizen ontworpen. Dit bijvoorbeeld (waarin je die Memphis stijl kan herkennen): https://www.galeriemagazine.com/ettore-sottsass-house-maui/ Voorbeeld is verkocht voor 9 miljoen dollar dus dan lijkt dat in Beernem wel een koopje... Al is Beernem natuurlijk Maui niet :p Geen idee hoe de vastgoedprijzen op beide locaties zich tot mekaar verhouden...

Als de makelaar de engelstalige wikipagina van de man had bekeken dan had die ook kunnen verwijzen naar een andere woning in België ontworpen door deze man: https://selfselector.co.uk/2007/03/28/meeting-mr-sottsass/

Verder heeft die ook nog ontworpen (ondermeer): Malpensa, de Alessi showroom, iets voor Alitalia, het interieur van de Amazon Express, huis in Silicon Valley, .... En dat naast zijn werk als designer voor Artemide en Alessi.

Ik weet niet wat er bedoeld wordt met 'van de hand van'... Door Sottsass ontworpen of geïnspireerd op zijn werk... Uit te zoeken.

Om dit nu een veredelde koeienstal of chirolokaal te noemen? :p Het feit dat het er niet uitziet als de doorsnee Vlaamse woning is dan ook net de kracht van het huis. Nu, dit is eerder een kunstobject waar je in kan wonen en in kunst gelden, imo, twee belangrijke regels:

- Over smaken valt niet te twisten. De ene vindt Van Gogh geweldig, de andere vindt het net het werk van een kind....
- Het is waard wat de zot/liefhebber/enthousiasteling ervoor geeft.

Laatst bewerkt:
Sottsass is overleden in 2007 en geboren in 1917... Dit ontwerp 'naar zijn hand' is van 2003, dus dan zou die 96 geweest zijn... Beetje vreemd want volgens het tekstje van de makelaar is de man overleden op 90 jarige leeftijd...
2007 - 1917 = 90
2003 - 1917 = 86

Basiswiskunde!

Sottsass is overleden in 2007 en geboren in 1917... Dit ontwerp 'naar zijn hand' is van 2003, dus dan zou die 96 geweest zijn... Beetje vreemd want volgens het tekstje van de makelaar is de man overleden op 90 jarige leeftijd... Tekstje is trouwens een kopie van Wikipedia, makelaar heeft zich er wat goedkoop vanaf gemaakt...

Het minste wat je kan zeggen is dat het een opmerkelijk en uitzonderlijk huis is, dus een vermelding hier is zeker gepast :)

Sottsass is vooral bekend als designer van meubelen maar hij was architect en heeft wel degelijk huizen ontworpen. Dit bijvoorbeeld (waarin je die Memphis stijl kan herkennen): https://www.galeriemagazine.com/ettore-sottsass-house-maui/ Voorbeeld is verkocht voor 9 miljoen dollar dus dan lijkt dat in Beernem wel een koopje... Al is Beernem natuurlijk Maui niet :p Geen idee hoe de vastgoedprijzen op beide locaties zich tot mekaar verhouden...

Als de makelaar de engelstalige wikipagina van de man had bekeken dan had die ook kunnen verwijzen naar een andere woning in België ontworpen door deze man: https://selfselector.co.uk/2007/03/28/meeting-mr-sottsass/

Verder heeft die ook nog ontworpen (ondermeer): Malpensa, de Alessi showroom, iets voor Alitalia, het interieur van de Amazon Express, huis in Silicon Valley, .... En dat naast zijn werk als designer voor Artemide en Alessi.

Ik weet niet wat er bedoeld wordt met 'van de hand van'... Door Sottsass ontworpen of geïnspireerd op zijn werk... Uit te zoeken.

Om dit nu een veredelde koeienstal of chirolokaal te noemen? :p Het feit dat het er niet uitziet als de doorsnee Vlaamse woning is dan ook net de kracht van het huis. Nu, dit is eerder een kunstobject waar je in kan wonen en in kunst gelden, imo, twee belangrijke regels:

- Over smaken valt niet te twisten. De ene vindt Van Gogh geweldig, de andere vindt het net het werk van een kind....
- Het is waard wat de zot/liefhebber/enthousiasteling ervoor geeft.
Als ik dit verhaal hoor heb ik alleen nog maar meer medelijden met de man. Zo'n prachtige carriere, maar zou die dan op het einde van zijn leven last gehad hebben van dementie?

Sorry, maar ik vind die man zijn andere werken inderdaad nog wel te smaken. Apart, en helemaal niet mijn ding, maar lelijk zou ik die niet noemen. Maar dat huis wat hier gepost word vind ik zelf ook nog altijd een veredeld chirokot. Maar inderdaad wel opmerkelijk, uitzonderlijk en op zijn plaats in dit topic :) .

Iemand een grondje? :rofl:

Deze is ook wacko:

Deze is ook wacko:
Ge hebt er wel ook al heel wat tuinaanleg en -aanplanting bij. :smurf:

Ge hebt er wel ook al heel wat tuinaanleg en -aanplanting bij. :smurf:
Een familielid wou die kopen.. instelprijs 175k. Hij dacht ruim voldoende te hebben met 250k... (wat ook echt insane is voor enkel een grond).
Los overboden geweest.
Inclusief kosten zitten de nieuwe eigenaars aan bijna 400k voor enkel een grond. Toch echt zot hoeveel mensen regio leuven voor een grond wensen te betalen.
Hahaha stel u voor dat die nieuwe eigenaars plots uit de lucht vallen "wat? komen daar nog kosten bovenop?" haha

Terug
Bovenaan