Opmerkelijke huizen te koop

Prachtig herenhuis in Nossegem/Zaventem imo

Prachtig herenhuis in Nossegem/Zaventem imo
O wauw, dit is echt wel een pand met veel potentieel. Die originele vloeren, prachtige grote deuren naar de leefruimte, die schouwen, ...

Als ik het geld en de handigheid had, zou ik het wel weten!

Foto 24 heeft wel precies ooit dienst gedaan als martelkamer. :unsure:

O wauw, dit is echt wel een pand met veel potentieel. Die originele vloeren, prachtige grote deuren naar de leefruimte, die schouwen, ...

Als ik het geld en de handigheid had, zou ik het wel weten!

Foto 24 heeft wel precies ooit dienst gedaan als martelkamer. :unsure:
Gratis met laag overvliegende vliegtuigen wel...

Dit vind ik nu eens echt een mooi voorbeeld van een smaakvolle renovatie met respect voor de orginele architectuur. Voor Antwerpen lijkt me die prijs ook zeker te rechtvaardigen.
Proper huis. Al vind ik dat belachelijk hoog geprijsd voor die grootte. Locatie zeker?
Ben wel om praktische redenen niet te vinden voor een badkamer op planken vloer.... Ongeacht hoe mooi en smaakvol het is.

Dat huis ligt pal in het miljoenenkwartier in Gent, een zeer goede (exclusieve) ligging.
Maar hoe moet je zo'n huis naar hedendaagse standaarden opwaarderen...?
Heel dat kwartier = interbellumstijl. Allemaal dus gebouwd in de periode tussen WO I en WO II. Qua isolatie moet je er niet te veel van verwachten.

90's huis? Die 2 badkamers. Buitenkant doet mij amerikaans aan. Maar hoeveel ruimte verlies je niet met die bovenhal zeg. Wel wat opfrissing nodig om terug in de jaren 2021 te brengen. Maar als die mens gelukkig is....

Er is daar wel wat opfriswerk aan. Maar het lijkt een woning met potentieel. Helemaal mijn stijl niet, maar dat is persoonlijk.
980k is wel veel als je nog wil beginnen om wat naar uw smaak om te bouwen.
Sowieso al niet conforme elektriciteit, maar EPC lijkt nog relatief mee te vallen (301kwh/M2).

90's huis? Die 2 badkamers. Buitenkant doet mij amerikaans aan. Maar hoeveel ruimte verlies je niet met die bovenhal zeg. Wel wat opfrissing nodig om terug in de jaren 2021 te brengen. Maar als die mens gelukkig is....
Met zo'n kast van 400m2 is dat ruimteverlies niet zo'n ramp natuurlijk. Ik ken een koppel dat knal zelfde stijl van huis gekocht heeft. Bouwjaar daarvan was 89.

Vervang die gordijnen en tapijten door iets hedendaags en het wordt al meteen een pak draagbaarder om naar te kijken.

Totaal geen idee van de prijzen daar, maar zoveel ruimte én een tuin die ook heel goed in verhouding is, vind je natuurlijk niet voor 300.000 euro 🤷

Dak laten reinigen en de buitenkant is prima!
Binnenin alles schilderen (ook de inbouwkasten en keuken een modernere front geven), gordijnen, lelijke trapleuning vervangen door iets moderner en dat huis zal met beperkte ingrepen veel klassevoller lijken!

In die bureau/"fitness" ruimte zitten ze daar toch ook met een serieus vochtprobleem. Ook in die kinderkamer (?) zie je iets gelijkaardigs.
In de salon zullen ze waarschijnlijk een valse plafond hebben gestoken om de inbouwspots in te steken en zo ook de gordijnbakken wat weg te werken. De aanpalende eetplaats hebben ze dan wel vergeten mee te nemen.

reigerstraat_-_1_-_-_1850._21.jpg

PS staat daar nu een modem van Proximus op hun nachtkastje?? :eek:

Bijna heel den boven inderdaad vochtproblemen. Vooral (maar niet gelimiteerd) aan de koepels.

Ziet er ook ne vrij gevaarlijke wenteltrap uit, en de markeringen op de muren van iedereen die steun zoekt met de handen bevestigd dit :p

Het is niet mijn stijl, maar ieder zijn ding. Al zou ik voor die prijs toch eerder iets gekozen hebben met minder werk aan.

Bijna heel den boven inderdaad vochtproblemen. Vooral (maar niet gelimiteerd) aan de koepels.

Ziet er ook ne vrij gevaarlijke wenteltrap uit, en de markeringen op de muren van iedereen die steun zoekt met de handen bevestigd dit :p

Het is niet mijn stijl, maar ieder zijn ding. Al zou ik voor die prijs toch eerder iets gekozen hebben met minder werk aan.
Ze hebben rond de 875k betaald dus dat valt dan nog mee zeker?

En hoeveel hebben ze gebudgetteerd om het te renoveren? Als heel dat dak rot is door die vochtproblemen, zijn ze waarschijnlijk meer kwijt aan dat dak alleen dan ik voor mijn rijhuisje met al de renovaties inbegrepen.

Terug
Bovenaan