Opmerkelijke huizen te koop

https://vestio.com/nl/te-koop/woning/oudsbergen-3660/9951

Volgens de website verkocht, maar ik vind het wel iets hebben. Knap huis. Enkel die trap ben ik niet zo fan van
Ik had dat huis een tijdje terug al eens in dit topic gepost. Was toen ook al verkocht, maar is nogal raar aangeduid op de eerste foto terwijl dat bij andere panden die verkocht zijn op een andere manier gedaan word.
Mijn opmerkingen toen waren:
Huis voor iemand met veel kleding, want heeft 3 dressings.
1 op het gelijkvloer
1 op het verdiep
1 in de master bedroom op het verdiep (de "blackbox" waarvan sprake in de tekst en te zien op enkele foto's)
Ook veel garage ruimte, onder het huis, achteraan een grote dubbele garage en een carport.

En blijkbaar kunnen ze ook niet zo goed tellen, de oppervlaktes komen niet allemaal overeen met de gegevens die erbij staan vermeld
Kelder: 122 m² >>> Garage ( 108 m² : 12,95 x 6,20 m + 5,45 x 5 m ) - berging met inbouwkasten 3,85 x 3,10 m (11,93 m²) - gang 3,90 x 1,55 m (6,05 m²) - berging 4,50 x 4 m (18 m²) - cv ruimte met douche + Hoogrendement aardgas condensatieketel Viessman Vitodens 222 bj. 2019 - 3,90 x 3,90 m (15,21 m²)
Als we alles samentellen komen we aan 159,15 m² in een kelder die 122 m² groot zou zijn :wtf:
En dat is niet de enige berekening die niet klopt.

Ahja oké, ik dacht dat Oudsbergen bij Geraardsbergen ergens lag. Maar het blijkt een uithoek van Limburg te zijn. Daar is die prijs al iets logischer.
:rofl:
Lol, een uithoek van Limburg.
Duidelijk niet zo bekend met een kaart te interpreteren.
Of met de opbouw van Limburg
Als we zijn redenering volgen dan ligt zowat elke gemeente in Limburg op een uithoek van de provincie.
https://goo.gl/maps/W8Fz3Kbhnhi1uBvHA

Er ligt letterlijk aan 2 kanten van de gemeente nog maar 1 gemeente tussen tot aan de grens. Dat is de definitie van een hoek.
Volgens die definitie ligt zelfs Hasselt op een "uithoek" van Limburg!
Haha originele definitie, ja dat wel.

Maar ff serieus, de as Hasselt-Genk is het centrum van de provincie. En Oudsbergen grenst aan die as. Oudsbergen doet het t.o.v. andere Limburgse gemeentes ook erg goed als je de socio-economische factoren bekijkt.

Je mag Oudsbergen of Limburg een uithoek van Vlaanderen vinden. Maar Oudsbergen is geen uithoek van Limburg.
Inderdaad
Valt eigenlijk nog mee hoor. Bree en kinrooi worden eerder als een uithoek gezien. Dit ligt "te kort" bij hasselt en genk om als uithoek te kunnen gecategoriseerd te worden.

Uithoeken altijd gedefinieerd tov de provinciehoofdstad dacht ik ;).
Uithoek zou ik zeggen de gemeenten die op de rand liggen.

Ter informatie voor de mensen die het niet weten, Oudsbergen is een "nieuwe" gemeente (sinds 2019), het is de fusie van Opglabbeek en Meeuwen-Gruitrode. Het is Oudsbergen genoemd naar de Oudsberg gelegen in het natuurgebied tussen de twee gemeenten (nu deelgemeenten).
Oudsbergen is in oppervlakte de grootste gemeente van Limburg.

Haha komaan, zijt toch gewoon eerlijk met uzelf... Het is niet omdat het een beetje centraal ligt binnen Limburg dat het geen uithoek is. Ge moet ocharm -afh waar binnen Oudsbergen- bijna een half uur rijden tot uw dichtst bij zijnde treinstation\e313 of e314 Dan woont ge toch gewoon in een uithoek hoor. Merkt ge toch ook aan de prijzen daar.
Genk - Opglabbeek: 12,5 km, 10 tot 15 minuten
Genk - Meeuwen-Gruitrode: 16 km, 15 tot 20 minuten
Genk - Hasselt: 15 km, 15 tot 20 minuten

Ik ken 3 koppels die in Oudsbergen wonen en die zeggen allemaal dat ze afgelegen wonen.
Nu als ge onder uw kerktoren blijft en Genk voor u de place 2 be is, valt dat inderdaad heel goed mee.

Nee hoor, betekent gewoon dat die niet aan uw criteria voldoen. Veel open bebouwing die te koop komen, zijn te renoveren.

Als je enkel naar nieuwbouw en reeds gerenoveerd kijkt, zal je inderdaad weinig in die prijsklasse vinden.
Was benieuwd en heb 's kleine test gedaan. Op Immoweb alle vlaamse provincies geselecteerd en vier gevels als criterium aangevinkt. Als je dan de resultaten bekijkt dan zou je dus hetzelfde aantal panden moeten krijgen boven en onder de mediaan. Op de waarneming die ik net heb gedaan krijg je een dikke 4100 resultaten verdeeld over 134 pagina's met zoekresultaten. De mediaan van 349.000 kom je halverwege pagina 94 tegen. Dus grosso modo: 93 pagina's met viergevel woningen boven de mediaan en 41 pagina's met huizen onder de mediaan. Vandaar dus de indruk dat je woningen onder de mediaan niet snel tegenkomt op immosites.

Het is een momentopname, dus zegt weinig. De gepubliceerde mediaan zal wel kloppen. Het zou bij die woningstatistieken ook interessant zijn om erbij te onderzoeken wat je juist voor die mediaanprijs krijgt.

De toeristische dienst van Oudsbergen heeft precies tijd genoeg om op het forum te zitten? Zou het dan toch een uithoek zijn? :thinking:

Was benieuwd en heb 's kleine test gedaan. Op Immoweb alle vlaamse provincies geselecteerd en vier gevels als criterium aangevinkt. Als je dan de resultaten bekijkt dan zou je dus hetzelfde aantal panden moeten krijgen boven en onder de mediaan. Op de waarneming die ik net heb gedaan krijg je een dikke 4100 resultaten verdeeld over 134 pagina's met zoekresultaten. De mediaan van 349.000 kom je halverwege pagina 94 tegen. Dus grosso modo: 93 pagina's met viergevel woningen boven de mediaan en 41 pagina's met huizen onder de mediaan. Vandaar dus de indruk dat je woningen onder de mediaan niet snel tegenkomt op immosites.
Zoals je zegt, momentopname. En dan natuurlijk ook nog iets wat ik niet kan bewijzen maar toch vrij zeker van ben: goedkopere woningen die goed geprijsd staan of gewoon in een "lager" prijssegment vallen, zijn sneller verkocht.
Als er veel van die van boven de mediaan al meer dan 6maand op immosites staan, is het logisch dat je die veel/meer tegenkomt :p

Het is een momentopname, dus zegt weinig. De gepubliceerde mediaan zal wel kloppen. Het zou bij die woningstatistieken ook interessant zijn om erbij te onderzoeken wat je juist voor die mediaanprijs krijgt.
Wat onbegonnen werk is. Want wat neem je erin op? Er zijn zoveel criteria en telkens maar een deel die belangrijk zijn voor specifieke kopers.
En iets zo simpel als locatie (wat hiervoor al aangegeven is, dat zelfs kan verschillen van wijk tot wijk binnen 1 gemeente) gaat het al onoverzichtelijk maken...

Dit vind ik nu eens echt een mooi voorbeeld van een smaakvolle renovatie met respect voor de orginele architectuur. Voor Antwerpen lijkt me die prijs ook zeker te rechtvaardigen.

Ik ken 3 koppels die in Oudsbergen wonen en die zeggen allemaal dat ze afgelegen wonen.
Nu als ge onder uw kerktoren blijft en Genk voor u de place 2 be is, valt dat inderdaad heel goed mee.
Je kan overal afgelegen wonen, ook op den buiten rond een stad als Hasselt of Leuven, ja zelfs Brussel!
Dat is dus totaal geen argument.

Dit vind ik nu eens echt een mooi voorbeeld van een smaakvolle renovatie met respect voor de orginele architectuur. Voor Antwerpen lijkt me die prijs ook zeker te rechtvaardigen.
Mooi voorbeeld. Inderdaad smaakvolle woning en lijkt correct geprijsd.

Zoals je zegt, momentopname. En dan natuurlijk ook nog iets wat ik niet kan bewijzen maar toch vrij zeker van ben: goedkopere woningen die goed geprijsd staan of gewoon in een "lager" prijssegment vallen, zijn sneller verkocht.
Als er veel van die van boven de mediaan al meer dan 6maand op immosites staan, is het logisch dat je die veel/meer tegenkomt :p

Wat onbegonnen werk is. Want wat neem je erin op? Er zijn zoveel criteria en telkens maar een deel die belangrijk zijn voor specifieke kopers.
En iets zo simpel als locatie (wat hiervoor al aangegeven is, dat zelfs kan verschillen van wijk tot wijk binnen 1 gemeente) gaat het al onoverzichtelijk maken...
Ik denk dat woningen die correct geprijsd staan snel verkopen, in elk segment. Met een momentopname neem je het volledige aanbod van dat moment in overschouwing, de gedrochten die er al maanden rondzwerven en de pareltjes die er maar net zijn bijgekomen... Als je in principe elke dag gedurende een bepaalde langere periode het aanbod afzet tov. de mediaan dan zou je meer weten. Met zo één keer te proberen blijft het inderdaad koffiedik kijken.

Btw, dat kot in Wemmel, waar je zo van overtuigd was dat het correct geprijsd stond, heeft een nieuwe vraagprijs. 155K onder de vorige prijs... Ik had echt wel de overtuiging dat 620K veel teveel is voor dat kot. Eén van de beter geprijsde vergelijkbare woningen uit dezelfde buurt is verkocht. Dus correct geprijsde woningen zwerven inderdaad niet lang rond op immo-sites.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/wemmel/1780/9262135?searchId=6092dcbb0f497

Fantastisch. Die vloeren zijn prachtig, dat gaat snel verkocht zijn denk ik.

Mooi huis, maar way overpriced!

Laatst bewerkt:
Kunnen we hier afspreken om niet gewoon links te dumpen, maar toch minimum een eigen mening of omschrijving erbij te zetten?

Fantastisch. Die vloeren zijn prachtig, dat gaat snel verkocht zijn denk ik.
Dat denk ik niet eerlijk gezegd of toch niet aan die prijs

525k voor 130 vierkante meter en een zeer klein koertje als tuin is echt wel stevig vind ik. Volledig akkoord dat het zeer mooi gerenoveerd is en dat het er fantastisch uitziet, maar ik vind het toch duur.

Dat denk ik niet eerlijk gezegd of toch niet aan die prijs

525k voor 130 vierkante meter en een zeer klein koertje als tuin is echt wel stevig vind ik. Volledig akkoord dat het zeer mooi gerenoveerd is en dat het er fantastisch uitziet, maar ik vind het toch duur.
In de huidige markt geraakt zoiets verkocht denk ik. Mensen worden verblind door de afwerking e.d. en verliezen een beetje de echte waarde uit het oog.

In de huidige markt geraakt zoiets verkocht denk ik. Mensen worden verblind door de afwerking e.d. en verliezen een beetje de echte waarde uit het oog.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, ja. Zeker in een oververhitte markt zoals die van de herenhuizen in Antwerpen. Soit, ik heb in mijn IMmoweb opgeslagen. Ik ben s curieus:)

Terug
Bovenaan