Opmerkelijke huizen te koop

Spotted on Immoweb: https://www.immoweb.be/en/ad/house/for-sale/wemmel/1780/9262135

Bleek toch wat optimistisch geprijsd :-D meteen met 165k zakken. Die makelaar staat toch ook met zn broek op de enkels nu.

Spotted on Immoweb: https://www.immoweb.be/en/ad/house/for-sale/wemmel/1780/9262135
Zoals ik had voorspeld... Er stonden gelijkaardige huizen binnen een straal van enkele km's voor heel wat minder geld te koop. Kreeg hier toen de wind van voren dat er geen vergelijking mogelijk was enz.. Sorry maar met een budget tussen 600 - 700K ga je toch echt niet zoiets kopen, zelfs niet in Wemmel. De kijkdag zal geen succes zijn geweest...

https://www.immoweb.be/en/classified/house/for-sale/meise/1860/9131777?searchId=608fa2dab4075 was het alternatief voor die prijsklasse... Dat is wel verkocht geraakt. En ik geloof ook nooit dat die driegevel in Wemmel 250 vkm bewoonbare oppervlakte zou hebben. Dat is wel een heel optimistische telling geweest.

Onze grond alleen is al meer dan de helft, nadeel van in een dure gemeente te willen blijven.
Net nog eens nagekeken, incl grond (7.5 are) en incl BTW komen we op 655k€. Dit was wel nog zonder aanleg van tuin en tuinhuis.
Dat is dan een 0-energiewoning met 300m² woonoppervlak en volledig (bewoonbaar) onderkelderd. In dezelfde gemeente als het huis dat ik deelde, maar iets beter gelegen (imo).
En 20 jaar jonger natuurlijk.

Net nog eens nagekeken, incl grond (7.5 are) en incl BTW komen we op 655k€. Dit was wel nog zonder aanleg van tuin en tuinhuis.
Dat is dan een 0-energiewoning met 300m² woonoppervlak en volledig (bewoonbaar) onderkelderd. In dezelfde gemeente als het huis dat ik deelde, maar iets beter gelegen (imo).
En 20 jaar jonger natuurlijk.
En hoeveel heeft uwe grond gekost? ~250k en dus de bouw incl. btw ~400k?

ALS ik ne grond vind wil ik graag uw plannen + architect + aannemers, want daar teken ik voor (y)
(want de fotos die ik gezien heb zagen er best goed uit)

En hoeveel heeft uwe grond gekost? ~250k en dus de bouw incl. btw ~400k?

ALS ik ne grond vind wil ik graag uw plannen + architect + aannemers, want daar teken ik voor (y)
Grond 161k, met alle extra kosten erbij (notaris, lening, ...) Een 200k€.
11200€ aan raadgevers/aansluitingen/...
Dan een 220k aan ruwbouw/kelder/ramen/... (alles dat we niet zelf konden)
Een 55k aan crepi en bezetting

En de rest zit dan in technieken en afwerking (waarbij we heel veel zelf doen).

Dat plafond boven de keuken en heel de bovenverdieping.
Die vloer boven (lijkt me vinyl).
Die 2e badkamer vind ik ook zeer triestig.

Ons huis heeft nieuwbouw (incl btw) evenveel gekost als dit huis met beschrijf, oke, we hebben geen zwembad, maar om dit terug wat up to date te krijgen (met meubels die niet uit de budgetreeks van IKEA lijken te komen) ben je nog vlot 50k€ kwijt.
Plafond? Vinylvloer? Nieuwe meubels? :thinking:

Dit is een zeer hoogwaardig afgewerkte woning met granieten keukenblad en al. Het plafond bestaat uit moderne plafondpanelen en wat jij aanziet als vinylvloer zijn eigenlijk massieve parkettegels.

Die 50k€ die jij meent uit te geven heeft niets met opfrissen te maken maar is gewoon het personaliseren van die woning naar jouw smaak. Dit huis is al tiptop in orde.
Je hoeft hier hooguit een ander kleurtje verf aan te brengen in sommige ruimtes.

Laatst bewerkt door een moderator:
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/ninove/9400/9242501?searchId=608faa841bd3d

Net buiten de de groene gordel rond Brussel zou je minder zotte prijzen verwachten... Deze Matexi woning kan de uwe zijn voor net geen 500K (niet vermeld maar wegens de recente bebouwing waarschijnlijk onder BTW-stelsel). Daarvoor krijg je een energiezuinige woning met basis afwerking in een wijk met allemaal dezelfde woningen... Opmerkelijke prijs voor iets dat eruit ziet als een sociale woning.

Plafond? Vinylvloer? Nieuwe meubels? :thinking:

Dit is een zeer hoogwaardig afgewerkte woning met granieten keukenblad en al. Het plafond bestaat uit moderne plafondpanelen en wat jij aanziet als vinylvloer zijn eigenlijk massieve parkettegels.

Die 50k€ die jij meent uit te geven heeft niets met opfrissen te maken maar is gewoon het personaliseren van die woning naar jouw smaak. Dit huis is al tiptop in orde.
Je hoeft hier hooguit een ander kleurtje verf aan te brengen in sommige ruimtes.
Ben je daar zeker van, want volgens mij weerspiegelt parket zo niet (zie bvb de parket in de slaapkamer). De badkamer met douche is van bedenkelijke kwaliteit (sluit niet mooi aan, deuren van kastjes zijn niet even groot en/of juist ingedeeld), een berging waar geen droogkast past, aan de schakelaars te zien moet de elektriciteit ook eens herbekeken worden, of op zijn minst die afwerkplaatjes vervangen.

Het is bewoonbaar he, daar niet van, maar het is verre van "modern", zelfs binnen zijn stijl. Ik denk dat in die bovenverdieping sinds 1994 niks meer is gedaan.

Ben je daar zeker van, want volgens mij weerspiegelt parket zo niet (zie bvb de parket in de slaapkamer). De badkamer met douche is van bedenkelijke kwaliteit (sluit niet mooi aan, deuren van kastjes zijn niet even groot en/of juist ingedeeld), een berging waar geen droogkast past, aan de schakelaars te zien moet de elektriciteit ook eens herbekeken worden, of op zijn minst die afwerkplaatjes vervangen.

Het is bewoonbaar he, daar niet van, maar het is verre van "modern", zelfs binnen zijn stijl. Ik denk dat in die bovenverdieping sinds 1994 niks meer is gedaan.
Die weerspiegeling op die parket, dat noemt men 'vernis'. Voor een ensuite badkamer is die afwerking meer dan deftig en en er past wel een droogkast in die bergruimte. De reden dat die daar zo raar in de hoek staat komt gewoon omdat de lichtschakelaar boven het wasmachine (waar doorgaans de droogkast komt) op een ongelukkige plaats staat.

De minpuntjes die je opsomt zijn triviaal. Dit is een hoogwaardig afgewerkt en goed onderhouden huis van midden jaren '90. Het idee dat men hier voor 50k onkosten zou hebben om elektriciteit te herbekijken en overal afwerkplaatjes van lichtschakelaars te vervangen en dergelijke is niets anders dan zot geld opsmossen omdat je het interieur een andere, moderne stijl wil geven.

Niemand frist om de 20 jaar zijn bovenverdieping op. Zeker geen kinderkamers die al 10 jaar leeg staan.

Ons huis heeft nieuwbouw (incl btw) evenveel gekost als dit huis met beschrijf
Maar dan:
oke, we hebben geen zwembad
+
Onze tuin is kleiner, dat wel, maar dan nog...
+
Wel veel zelf gedaan, dat scheelt op de totale kostprijs...

Waarom heb je de vergelijking met jouw huis gemaakt als je dus aantoont dat het totaal niet te vergelijken is? :p
Allez ja, allemaal makkelijk om die "kleine details" niet mee te tellen maar maken wel een enorm verschil in prijs.

Maar dan:

+

+

Waarom heb je de vergelijking met jouw huis gemaakt als je dus aantoont dat het totaal niet te vergelijken is? :p
Allez ja, allemaal makkelijk om die "kleine details" niet mee te tellen maar maken wel een enorm verschil in prijs.
Maar daar tegenover staat wel 150m2 bewoonbare kelder + volledig energieneutraal (wat samen toch rond 70k€ meerkost zal zijn).
Je kan natuurlijk geen 2 identieke huizen vinden, om te vergelijken, maar dat was het enige huis in die prijsklasse dat ik in dezelfde gemeente kon vinden :p

Maar daar tegenover staat wel 150m2 bewoonbare kelder + volledig energieneutraal (wat samen toch rond 70k€ meerkost zal zijn).
Je kan natuurlijk geen 2 identieke huizen vinden, om te vergelijken, maar dat was het enige huis in die prijsklasse dat ik in dezelfde gemeente kon vinden :p
:ROFLMAO:
Geen idee wat je in je kelder van plan bent maar dit komt zoooo luguber over. Laat voldoende ventilatiegaten voor je 'gasten', owkay?
agnes.jpg

En moest ik op basis van de beschrijving van jouw huis voor dit budget kiezen tussen dat van jou of een villa met een grotere tuin + zwembad, het zou rap gekozen zijn. :p

Geen idee wat je in je kelder van plan bent maar dit komt zoooo luguber over. Laat voldoende ventilatiegaten voor je 'gasten', owkay?
agnes.jpg

En moest ik op basis van de beschrijving van jouw huis voor dit budget kiezen tussen dat van jou of een villa met een grotere tuin + zwembad, het zou rap gekozen zijn. :p
Momenteel een cinema, een fitness, een "koele berging", de technische ruimte, 2 bergkoten met overschot aan bouwmaterialen (kamers hebben nog geen bestemming) en een opslagruimte. Dus dat is niet zo luguber als je zou denken :p

Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik kies dan toch duidelijk voor een woning met EPC van 23kWh/m2 en waar de eerste 20 jaar nog geen kosten aan zijn ;).

agnes.jpg

Ik heb ook zo'n huis met een giga kelder onder de volledige gelijkvloers. Werd in de jaren '80 wel meer gedaan... Via de garagepoorten rij je zo de kelder in en dat is verdomd handig al die ruimte... Maar bewoonbaar zou ik dat nu niet echt noemen :p

Momenteel een cinema, een fitness, een "koele berging", de technische ruimte, 2 bergkoten met overschot aan bouwmaterialen (kamers hebben nog geen bestemming) en een opslagruimte. Dus dat is niet zo luguber als je zou denken :p

Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik kies dan toch duidelijk voor een woning met EPC van 23kWh/m2 en waar de eerste 20 jaar nog geen kosten aan zijn ;).

Ik zou het ook wel weten hoor. ;)

Maar niet tegenstaand dat het ander huis ook perfect instapklaar is. Maar als ik de beschrijving lees is het een grond van 1300m², waarvan de bouw op bouwgrond staat van 750m², dus je hebt dan acherliggend nog een bouwgrond van 550m² dat je later kunt verkopen. 294m² bewoonbaar oppervlakte is denk ik ook wel zeer optimistisch geteld, want als ik naar de breedte en diepte van de woning kijk, kom je er toch wel moeilijk.

Op eerste zicht zijn de bouwgronden in heist op den berg dan ook nog vrij "schapelijk". Wij hebben zowat gelijk begonnen met bouwen en dacht ook zowat gelijktijdig de bouwgrond gekocht.

Half gerenoveerd, en net die zaken die zeer persoonlijk zijn (keuken + badkamer) 450m2 woongebied met landelijk karakter en 600m2 weiland (agrarisch gebied).

Ben ik nu gek als ik vind dat dit 40-50k overpriced staat? Ok, elektriciteit is vernieuwd, maar alles via de valse plafond (en niet in de vloer, terwijl die toch open geweest is) + Als je iets anders wilt dan 4 spots per kamer moet alles terug open.
Verder moeten alle ramen nog vernieuwd worden (ofwel enkel glas ofwel dubbel glas uit 93), het dak is asbestleien en niets geïsoleerd (je kijkt er gewoon buiten)

Extra cadootje in de tuin: een hele kuub gebroken eternit platen en een betondallenstort waar je een hele containter mee kan vullen.

dan ook nog in het zoekertje: "het is een vanaf prijs, zo kunnen we eerlijk bieden"

Valse plafond?? Ik zie daar toch een massa buizen op de plafond van de kelder lopen?

Terug
Bovenaan