Opmerkelijke huizen te koop

Foto 24/28 merkwaardig perceel
Eerder merkwaardig dat die verkaveling van ~10j geleden goedgekeurd is.
LKbWVuo.png

GPNI8hM.png

Lijkt mij dat het huis dat nu te koop staat niet verkocht heeft maar de huizen er naast wel. Afgaand op de luchtfoto van 2003, hadden de buren ook allemaal een even diepe tuin; maar hebben die verkocht.

Zie je wel vaker bij verkavelingen. Of rare situatie als buren onderling stukken tuin gaan kopen/verkopen zoals bv hier :p
rLjdbSO.png

Daar heeft de eigenaar van nr 38 van de linkse straat duidelijk ook zijn tuin laten opsplitsen (zal zoals nr 40 & 42 geweest zijn), wat dus ook voor rare tuinen zorgt zoals die van nr26 van de bovenste straat ;)
En ik vermoed dat nr 38,40 & 42 van de bovenste straat zelfs pas achteraf ook nog een stukje gekocht hebben.

Op de eerste foto uit 2003 zie je een lange oprit achter de andere percelen naar zijn garage.
Dan zijn er langs de andere kant woningen bijgekomen en is er toegang naar de garage langs die kant.
Daarop is de lange oprit omgevormd tot tuin.

Wss een die uit principe niet mee deed met de verkoop van zijn grond. Ik snal het ergens wel hoor. Door de typische Belgische lintbebouwing heb je in gans Vlaanderen zo'n groen eilanden en als de gemeente lekker alles wil blijven volbouwen dan krijg je dat. De eigenaar dacht waarschijnlijk: "ik zit hier al op zo'n klein perceel, ik behoud dat beetje groen dat ik nog heb".

Geen idee wat ik het meest hilarische vind. De prijs, dat volledige interieur of dat zwembad van 8 meter hoog.
Lijkt mij gewoon een standaard Intex opbouwzwembad. Niet echt een meerwaarde sinds da iets van een €400 kost maar ook niks mis mee ;)

Dan de prijs, mja, als ik ff in de buurt zoek kom ik ook dit tegen wat zowat het enige vergelijkbare is qua oppervlakte (zowel perceel als bewoonbaar):
€500k i.p.v. €715k, maar wel dubbel zo oud, EPC F i.p.v. EPC B en veel minder moderne technieken...

Of een kleiner rijhuis met enkel ne koer op een paar 100m ervan aan de helft van de prijs:

Het is niet goedkoop maar als ik kijk naar de andere panden in de buurt vind ik de prijs nu ook niet lachwekkend hoog...

Geen idee wat ik het meest hilarische vind. De prijs, dat volledige interieur of dat zwembad van 8 meter hoog.
Prijs lijkt me toch ook niet zo overdreven. Als je daar nog wat extra geld tegen aan gooit en de binnenkant wat aanpakt, dan heb je gewoon een heel deftig huis met een mooie tuin aan. Op het kaartje zie ik wel dat dat precies vlak tegen de E40 aan ligt, dat zou voor mij dan wel weer een gigantisch nadeel zijn.

Is gewoon bijzonder lelijk "afgewerkt". Geef die muren rustige kleuren, leg er op z'n minst een laminaat in ipv die ouderwetse tegels en steek er andere plafonds/verlichting in.

Buitenkant en binnenkant matchen totaal niet. Jammer.

Ik hou Irres vaak in het oog met het andere oog gericht op de toekomst, en zij hebben vaak wel opmerkelijke woningen te kopen.
Een van de meer opmerkelijkere huizen: https://irres.be/pand/8921100/uitzonderlijk-ruime-villa-op-het-eilandje-van-zwijnaarde
Echt wel grote woning, maar ik veronderstel dat de prijs laag is omwille van de interessante ligging, namelijk naast een waterzuiveringsinstallatie: https://www.google.com/maps/place/K...try=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDUxNy4wIKXMDSoASAFQAw==

Ik hou Irres vaak in het oog met het andere oog gericht op de toekomst, en zij hebben vaak wel opmerkelijke woningen te kopen.
Een van de meer opmerkelijkere huizen: https://irres.be/pand/8921100/uitzonderlijk-ruime-villa-op-het-eilandje-van-zwijnaarde
Echt wel grote woning, maar ik veronderstel dat de prijs laag is omwille van de interessante ligging, namelijk naast een waterzuiveringsinstallatie: https://www.google.com/maps/place/Kappetragel+1,+9052+Gent/@51.0034022,3.727193,407m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x47c373866f7509f7:0x9a6e03a3be0476d0!8m2!3d51.0032676!4d3.7277032!16s/g/11c178q539?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDUxNy4wIKXMDSoASAFQAw==

Ik snap vooral de indeling niet eigenlijk. Elke laag is eigenlijk afzonderlijk (met eigen keuken en badkamer(s)) maar tegelijk ook niet want je moet door de laag eronder om er te geraken...
En de loft op de bovenste verdieping, is nu ook niet uitnodigend. Keuken met mooi zicht op het toilet :P

De loods die weg gephoshopped is (maar op je google maps link zichtbaar is), is ook wel grappig ^^
*Op heden is er nog een magazijn aan de woning aangebouwd, hetwelk door de eigenaar zal worden verwijderd uiterlijk bij het verlijden van de akte.
Tenzij die ondertussen al afgebroken is en ze gewoon de fundering zo gaan laten, wat ook een mogelijkheid is want deze oude foto stond in een andere advertentie:
Wjj2shJ.jpeg

Wss een die uit principe niet mee deed met de verkoop van zijn grond. Ik snal het ergens wel hoor. Door de typische Belgische lintbebouwing heb je in gans Vlaanderen zo'n groen eilanden en als de gemeente lekker alles wil blijven volbouwen dan krijg je dat. De eigenaar dacht waarschijnlijk: "ik zit hier al op zo'n klein perceel, ik behoud dat beetje groen dat ik nog heb".
Die grond lijkt mij $$$ waard. Kon door de verkavelaar makkelijk doorverkocht worden aan de verkavelingen, aan 300-400€/m², x600m² ...

Magnifieke locatie toch? Makkelijk bereikbaar, de Schelde aan de twee kanten. Impact van de zuiveringsinstallatie (en de andere industrie, zoals coilPro) vanop afstand moeilijk in te schatten. Vlak aan UZ Gent, site Ardoyen, biotechcluster, dus er zal wel een zot zijn die de 1,3 MEUR wil betalen.

De loods is een rare historie (nooit vergund?). Ik vermoed dat het veel zegt over de oorspronkelijke eigenaars :-)

Ik snap vooral de indeling niet eigenlijk. Elke laag is eigenlijk afzonderlijk (met eigen keuken en badkamer(s)) maar tegelijk ook niet want je moet door de laag eronder om er te geraken...
Kan toch dienen als kangoeroewoning? Ouder wordende ouders op het gelijkvloers, kind met man/vrouw en eventueel kinderen op de bovenverdiepingen. Als ouder vind je het vast niet erg dat je kind door jouw woning het huis binnenkomt.

Kan toch dienen als kangoeroewoning? Ouder wordende ouders op het gelijkvloers, kind met man/vrouw en eventueel kinderen op de bovenverdiepingen. Als ouder vind je het vast niet erg dat je kind door jouw woning het huis binnenkomt.
Laat ons eerlijk zijn, de kans is klein dat zo een huis van €1,3M gaat dienen als kangoeroewoning... En dan nog, we spreken over 3 lagen die telkens afzonderlijk ingericht zijn met alle voorzieningen.

Hier in mijn buurt is een nieuwbouw gebouwd die waarschijnlijk in die prijscategorie valt, met heel gelijkaardig concept. De ouders op het gelijkvloers, oudste zoon met vrouw en kind op eerste verdieping, jongste alleenstaande zoon in studio op tweede verdieping. Ik vind het niet zo gek. Deel die prijs door twee of drie huishoudens en dan kom je toch op een normale huizenprijs met als 'plus' (voor degenen die dat als plus zien) dat je altijd dicht bij elkaar bent om te zorgen voor ouder wordende ouders, of dat de grootouders op de kleinkinderen kunnen passen etc.

Hier in mijn buurt is een nieuwbouw gebouwd die waarschijnlijk in die prijscategorie valt, met heel gelijkaardig concept. De ouders op het gelijkvloers, oudste zoon met vrouw en kind op eerste verdieping, jongste alleenstaande zoon in studio op tweede verdieping. Ik vind het niet zo gek. Deel die prijs door twee of drie huishoudens en dan kom je toch op een normale huizenprijs met als 'plus' (voor degenen die dat als plus zien) dat je altijd dicht bij elkaar bent om te zorgen voor ouder wordende ouders, of dat de grootouders op de kleinkinderen kunnen passen etc.
Als je dat echt wilt en zo'n geld ertegen wilt smijten, zie ik het eerder nieuwbouw zijn. Zoals jouw voorbeeld. Geen jaren 60 villa die men nu nog aan het oplappen is (zie verschil tussen EPC/asbestattest en de foto's nu op de immosite en het feit dat men nu pas die loods aan het afbreken is, wat ook al een rode vlag is).

Allez, bekijk gewoon de keuken op het gelijkvloers eens in de virtuele rondleiding. Dat is goedkope brol die er vlug in geploft is; met geen oog voor afwerking:
OlMH0Uk.png

mr2WpyD.png

Idem op zolder waar men wat niet-passende kastjes samen gesmeten heeft. Zie hier waar ze gewoon 3 stukken neergeploft hebben, je kan niets in de 2 hoeken doen + rechts steekt het uit voorbij de muur...
3E05qYQ.png

Het zou mij niet verbazen dat de kookplaat (zonder dampkap) niet aangesloten is; idem met die wasbak...

Goed gespot! Wel grappig dat ze een 3D tour hebben waar je dit dus kan op zien en dus door hun staging heen kunt kijken.
Ik moet ook zeggen, ik heb in een andere renovatie van Irres al gezien in de technische documenten dat ze de volle pot aanrekenen voor een woning terwijl ze "gewoon" spouwisolatie gedaan hebben.
Daarnast zag je bij diezelfde renovatie ook van alle vreemde hoeken in het plafond, duidelijk waar de ventilatie loopt en waar je in de werkelijkheid een serieus stuk lager plafond gaat hebben.

Echt wel grote woning, maar ik veronderstel dat de prijs laag is omwille van de interessante ligging, namelijk naast een waterzuiveringsinstallatie
Ik denk eerder aan de E17 (op 400 meter) en de E40 (op 700 meter) die het gezellig maken in de tuin, met meer dan 250.000 voertuigen per dag die het knooppunt passeren. Volgens de geluidsbelasting op Geopunt is dat overdag tussen de 60 en 64 decibel, zijnde een draaiende wasmachine die je continue hoort. :crazy:

Slim gezien van de makelaar om een muziekje onder het filmpje te monteren! :laugh:

Terug
Bovenaan