Opmerkelijke huizen te koop

Sommige makelaars gaan voor kerst de AI-toer op maar er is helemaal geen dik pak sneeuw in Vlaanderen, het gaat er wat over.

b9f121c6bbe54c39a2f96714590089cc.jpg

dc48e6bb5473412084829b3bfd588e81.jpg

08828486-1-jpg.webp

08826733-1-jpg.webp

De mooie foto's zijn virtueel na een eventuele verbouwing he :p
Welke mooie foto's? Bedoel je de keuken+living in het woongedeelte (wat niet in de toren zit)? Dat zijn gewone foto's hoor...

Als ik het goed zie:
Gelijkvloers: garage in de toren + polyvalente ruimte & technische ruimte in het woongebouw.
+1: Bureau in de toren; keuken + living in het woongebouw. Doorgang door een raam waar ze een deur van gemaakt hebben...
+2: Lege ruimte in de toren (met dressoir, 2 stoelen, sta-lamp & 2 radiatoren) + slaapkamers en badkamers in woongebouw.
+3 - +6: lege ruimtes in de toren.

Huis met karakter. Ligt het aan mij of valt dat voor zoiets nog wel mee qua prijs?

Moeilijk in te schatten, maar je zit wel met renovatieverplichting in combinatie met een beschermd monument, EPC 'F', de last van die ronde muren, weinig grondoppervlakte (niet persé een nadeel maar speelt een grote rol in de prijs).
M.a.w. ik denk dat je verrassend veel geld kwijt bent om die renovatie binnen alle regels van een beschermd monument.

Wel een uitzonderlijk gebouw!

Moeilijk in te schatten, maar je zit wel met renovatieverplichting in combinatie met een beschermd monument, EPC 'F', de last van die ronde muren, weinig grondoppervlakte (niet persé een nadeel maar speelt een grote rol in de prijs).
M.a.w. ik denk dat je verrassend veel geld kwijt bent om die renovatie binnen alle regels van een beschermd monument.

Wel een uitzonderlijk gebouw!
Een beschermd monument is normaal vrijgesteld van de renovatieverplichting.

Wat een lelijk buitenschrijnwerk. Het is mij ook compleet onduidelijk wat er in die garage moet kunnen passen. Het is alleszins interessant om er meerdere binnenpandige ramen op te richten.

Wat een lelijk buitenschrijnwerk. Het is mij ook compleet onduidelijk wat er in die garage moet kunnen passen. Het is alleszins interessant om er meerdere binnenpandige ramen op te richten.
Damn... Inderdaad een gigantische verspilling van ruimte door die enorm hoge garage. Lijkt mij dat het de bedoeling was om hier een mobilhome of iets dergelijks in kwijt te kunnen, hoewel de garage zelfs daarvoor onnodig hoog lijkt.

Damn... Inderdaad een gigantische verspilling van ruimte door die enorm hoge garage. Lijkt mij dat het de bedoeling was om hier een mobilhome of iets dergelijks in kwijt te kunnen, hoewel de garage zelfs daarvoor onnodig hoog lijkt.
Een mobilhome zou idd kunnen, of een lift plaatsen om meerdere auto's boven elkaar te zetten (en er misschien ook te werken).
De hoge poortopening is dan wel weer overdreven.

Ik he ook wel een groot sporthal gevoel met al die muren die gewoon in snelbouw blokken zijn, niks van afwerking.

Bouwheer is koning maar deze heeft toch wel iets laten ontwerpen dat niemand anders makkelijk verteerbaar vindt. De palletballustrades en kale bakstenen geven een bricoleurgevoel.

Hoeveel geld zou je er nog in moeten steken om het met "de laatste afwerkingen volledig naar eigen wensen in te vullen" 😬

Maar zou dat initieel echt de bedoeling zijn geweest die kale bakstenen en paletten? Of was het geld gewoon op en hebben ze maar zo goedkoop mogelijk nog afgewerkt en een keuken in gegooid om het leefbaar te maken.

Terug
Bovenaan