Opmerkelijke huizen te koop

Gekocht door een havenarbeider in het drugsmilieu voor 20 goudstaven en nu van Financiën:
Gazet van Antwerpen - Villa met 5 slaapkamers en zwembad van veroordeelde drugscrimineel wordt geveild: "Bieden kan vanaf 499.000 euro"

De FOD Financiën verduidelijkt nog dat bieden in euro's is en niet in goudstaven.

Ook wel raar, die garage die gewoon niet bruikbaar is om een auto te parkeren door de afwerking buiten.
Lijkt mij vrij duidelijk dat het de bedoeling was dat alles buiten nog opgehoogd ging worden. De steentjes rondomrond zien er mij ook tijdelijk uit. Lijkt mij dat ze tussen die border en het huis nog tegels wouden aanleggen. En dat is niet het enige dat nog niet afgewerkt is, en wordt meestal tot het laatste gehouden.

Zie ook de putten die nog uitsteken + onafgewerkte strook onderaan de gevel.
fCrDkJg.png

Dat er daar mag gebouwd worden snap ik al niet

Kans is groot dat er daar een heel oude herberg stond ofzo die ze afgebroken hebben.

Voor de mensen die graag in the middle of nowhere willen wonen.

Natuurlijk wel tikkeltje ambtenant dat je een bootje nodig hebt voor je postbus te legen :p.

Lijkt mij vrij duidelijk dat het de bedoeling was dat alles buiten nog opgehoogd ging worden. De steentjes rondomrond zien er mij ook tijdelijk uit. Lijkt mij dat ze tussen die border en het huis nog tegels wouden aanleggen. En dat is niet het enige dat nog niet afgewerkt is, en wordt meestal tot het laatste gehouden.

Zie ook de putten die nog uitsteken + onafgewerkte strook onderaan de gevel.
fCrDkJg.png

Die "boordsteen" rondom (zou dat hout of staal zijn?) lijkt me toch wel definitief en het is net deze die het probleem vormt voor de poort.

Die putten staan allemaal veel te hoog, deze komen allemaal een stuk hoger uit dan de vloerpas van het huis. Tenzij ze daar een plantenbak rond gaan maken krijgen ze dat nooit deftig afgewerkt.
De strook onderaan de gevel is effectief afgewerkt, dat zijn stroken blauwe steen of iets in die aard die daar onde dat hout zitten.

Die "boordsteen" rondom (zou dat hout of staal zijn?) lijkt me toch wel definitief en het is net deze die het probleem vormt voor de poort.

Die putten staan allemaal veel te hoog, deze komen allemaal een stuk hoger uit dan de vloerpas van het huis. Tenzij ze daar een plantenbak rond gaan maken krijgen ze dat nooit deftig afgewerkt.
De strook onderaan de gevel is effectief afgewerkt, dat zijn stroken blauwe steen of iets in die aard die daar onde dat hout zitten.
Ziet er een cortenstaal border uit, en het plan lijkt mij zo te zijn tussen border en huis, rondomrond, tot de hoogte van de gevelafwerking. Dat oner de gevelafwerking ziet er mij eerder beton uit dan blauwe steen...
fwSroGi.png

UhbsT7A.png

yGUToGA.jpeg

En dan buiten het pad rondom het huis ophogen tot hoe hoog die border komt, vermoed ik. Of gewoon een helling aan de garage en de rest niet ophogen; al zou ik alles ophogen met grond.

Verder is er veel gezichtsbedrog door de hoek van de foto's, vermoed ik. Ik gok dat de 2 putdeksels dichtst bij de perceelgrens (dus linksons op de voorgaande foto, aan die driehoek) tot de hoogte van die border komen. Net als de dorpel aan de garage & deuren.
Zie ook deze foto, daar is het iets duidelijker; zowel voor die 2 putdeksels als de dorpel van de achterdeur:
P48f16K.png

Het zou mij raar lijken dat ze dat aan de achterdeur zo laten doen hebben als het plan niet was om dat op te hogen en tegels te leggen...

Op zimmo staat ook : De woning is vergunbaar, mits functiewijziging, als vakantiewoning!

Ja dat zal wellicht toch niet de bedoeling zijn als ge de indeling van de woning leest :unsure:

Pittige prijs voor een casco die nog volledig afgewerkt dient te worden...
De woning staal al een lange tijd te koop. Eerst met een andere makelaar en vroegen toen meer dan €500.00 denk ik.

Ja, vroeger een gewoon huis. Was al eerder verkocht toen er een auto tegen reed. Stond daarna leeg en dan is ook nog een deel afgebrand.

Maar het is letterlijk die driehoek stuk grond... Dan is het wel veel geld voor daar toch.

Waar ik woon wordt het geheel gevormd door 6 percelen - daar zitten ook rare vormen tussen, een mens vraagt zich oprecht waar dergelijke zaken zijn ontstaan en waarom in godsnaam - in mijn geval liggen die stukjes grond dan ook nog eens in agrarisch gebied - ik vermoed omdat landbouwers fan zijn van exotische vormen - makkelijk om te bewerken, minder kans op misverstanden, ...

en wat ook schering en inslag is: rechthoekige percelen die dan op 1 of 2m na even diep zijn - en vergis u niet: er zijn al oorlogen uitgevochten voor die 1a2m verschil in the middle of nowhere.

Ook de toegangsweg naar de woning is volgens elk plan recht - in de praktijk liggen daar 2 flauwe bochten in die de toegang voor vrachtwagens sterk bemoeilijken - daar weet ik wel de oorsprong van: de goede metsers van 150 jaar terug zijn wat afgeweken van de bouwplannen - bijna 1,5m weliswaar, ik vermoed dat er veel gedronken is tijdens de bouw ervan.

Het perceel van mijn ouders is een vierkant behalve dat er achteraan een hap uit is. Dat heeft mijn vader ooit 40 jaar geleden laten vastleggen en de reden is dat de buurman een historisch recht van doorgang had via het terras van mijn ouders. In ruil voor het verzaken aan dat recht heeft de buur een hap achteraan het perceel van mijn ouders gekregen.
En door dat soort koehandel krijg je dus vreemdgevormde percelen.

Jezusmina de ruimtelijke ordening in Vlaanderen :mad:
Inderdaad. Een gans stuk van die baan zou gewoon vrij van huizen moeten zijn, maar neen. Kijk eens op Google Maps. Wat voor een zever is me dat. Vooral deze vier huizen: https://www.google.com/maps/place/Lokerseweg+39,+8970+Poperinge/@50.8012476,2.7692346,661a,35y,158.65h,44.75t/data=!3m1!1e3!4m7!3m6!1s0x47dcdb2f156c5713:0xc6144fb0dc9d0d70!8m2!3d50.803838!4d2.7700313!10e5!16s/g/11c4ff95wn?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTExNi4wIKXMDSoASAFQAw==
De woning staal al een lange tijd te koop. Eerst met een andere makelaar en vroegen toen meer dan €500.00 denk ik.

Ja, vroeger een gewoon huis. Was al eerder verkocht toen er een auto tegen reed. Stond daarna leeg en dan is ook nog een deel afgebrand.
Compleet belachelijk. Het had gewoon grond moeten blijven. Spijtig dat de gemeente dit niet heeft opgekocht.

Laatst bewerkt:

Het oude huis is afgebrand en beschadigd door een auto of het nieuwe?

Als ik zo kijk met Google waar het staat, gezien het lijkt door dat er landbouw wordt bedreven zou ik eerst willen weten welk gif men spuit en hoe vaak. Als er alleen veeteelt in de omgeving is, zou ik daar niet zo bang voor zijn. De foto op Google maps toont eerder een brute botte doos op een stukje grond. De fotos van de makelaar suggereren nog dat het wat eleganter is.

Inderdaad. Een gans stuk van die baan zou gewoon vrij van huizen moeten zijn, maar neen. Kijk eens op Google Maps. Wat voor een zever is me dat. Vooral deze vier huizen: https://www.google.com/maps/place/Lokerseweg+39,+8970+Poperinge/@50.8012476,2.7692346,661a,35y,158.65h,44.75t/data=!3m1!1e3!4m7!3m6!1s0x47dcdb2f156c5713:0xc6144fb0dc9d0d70!8m2!3d50.803838!4d2.7700313!10e5!16s/g/11c4ff95wn?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTExNi4wIKXMDSoASAFQAw==

Compleet belachelijk. Het had gewoon grond moeten blijven. Spijtig dat de gemeente dit niet heeft opgekocht.
Die vier huizen zijn van die dingen die ontstaan zijn uit boerderijen die worden stopgezet en overgenomen, maar enkel voor de landerijen. Dan krijg je tussen de velden plots hier en daar een huis waarvan je denkt: "wat doet dat hier nu?". Die kleinere huizen gaan stallingen geweest zijn die men afbreekt en een huis op zet, want er is een bouwvergunning. Die grote zijn gewoon hoevewoningen die nu particulier zijn. Tegenwoordig is men gelukkig wel veel strenger daarin. Een vergunning voor een vrijstaande stal af te breken en een woning op te zetten ga je niet meer krijgen. Een oude hoeve naar woning omzetten lukt ook niet altijd meer.

Terug
Bovenaan