Opmerkelijke huizen te koop

Als ik zie aan wat het onze verkocht is tegenover wat we er 8 jaar geleden voor betaald hebben, crazy gewoon.
pure grondwaarde was iets van een +40%, los van de uitgebreide renovatie idd
Wat is er dan zo crazy aan?

Allez, als ik het in de andere thread correct lees, heb je verkocht voor ~€355k dit jaar. Dus dat zal dan €255k geweest zijn in 2017?
€255k in 2017 gecorrigeerd voor inflatie de dag van vandaag is al €327.500 (wat in de buurt kwam van je vraagprijs, wederom als ik de andere thread correct lees).

Ongeacht wanneer die uitgebreide renovatie gebeurd is, vermoed ik dat dat wel de meerwaarde verklaart? Of het nu een hedendaagse renovatie is die dus €27.500 meerwaarde gecreëerd heeft, of een renovatie uit 2017 die toen €21.500 meerwaarde creëerde en dan mee geïnflateerd is of iets tussenin; dat lijken mij geen crazy bedragen.

Wat is er dan zo crazy aan?

Allez, als ik het in de andere thread correct lees, heb je verkocht voor ~€355k dit jaar. Dus dat zal dan €255k geweest zijn in 2017?
€255k in 2017 gecorrigeerd voor inflatie de dag van vandaag is al €327.500 (wat in de buurt kwam van je vraagprijs, wederom als ik de andere thread correct lees).

Ongeacht wanneer die uitgebreide renovatie gebeurd is, vermoed ik dat dat wel de meerwaarde verklaart? Of het nu een hedendaagse renovatie is die dus €27.500 meerwaarde gecreëerd heeft, of een renovatie uit 2017 die toen €21.500 meerwaarde creëerde en dan mee geïnflateerd is of iets tussenin; dat lijken mij geen crazy bedragen.
verkocht aan 455, geen 355. Gekocht aan 230 indertijd.

Een wokpan of een grote braadpan heeft wel een bovengemiddelde grote pompbak nodig wilt ge die comfortabel kunnen afwassen.

Wij hebben indertijd de "grootste" RVS pompbak genomen, en die is nét groot genoeg...
Klopt wel maar beter 1 grote dan zo twee aparte vind ik.
Wat ik niet begrijp is dat er zo veel mensen in het eiland een kookvuur steken, ik zou altijd de pompbak in het eiland steken en koken tegen de muur met uiteraard langs weerszijden plek. In mijn laatste 3 woningen was dat telkens zo, 2x nieuw gezet en bewust gekozen. Zo koken op een eiland is toch steeds meer onderhouden.

Wat ik niet begrijp is dat er zo veel mensen in het eiland een kookvuur steken, ik zou altijd de pompbak in het eiland steken en koken tegen de muur met uiteraard langs weerszijden plek. In mijn laatste 3 woningen was dat telkens zo, 2x nieuw gezet en bewust gekozen. Zo koken op een eiland is toch steeds meer onderhouden.
Tsjah, hier bewust zo gedaan wegens:

- niet met de rug naar de mensen/je gezin als je kookt. Ik vind het wel een voordeel met (hele) jonge kinderen dat ik geen ogen op mijn gat moet hebben om te zien wat ze aan het uitspoken zijn

- het eiland staat in onze uitsprong met glas zijwaarts en aan de voorkant. Je kan dus in de tuin kijken ipv op een muur.

- de vuile vaat staat "uit het zicht" als je volk hebt. Op een eiland alles opstapelen terwijl je ernaast zit te eten is lastiger dan als het tegen de muur zit.

Ik volg je wel qua meer onderhoud, maar hier was het gewoon een afweging 🤷‍♂️

Hier geen kookvuur noch pompbak in het eiland. De helft van het eiland is men mise en place, staat men snijblok.

Ik verkies koken op een kookeiland met mijn gezicht naar de eetplaats. Dat was zo in ons vorig huis (gigantisch kookeiland met kastenwand in de rug tegen de muur). In onze nieuwbouw is het zoals jij beschrijft. En ik stoor mij vaak dat ik met mijne rug naar de mensen in de eetplaats sta te koken. Ik vind het gwn gezelliger om met ons bezoek te kunnen praten en aperitieven terwijl ik aan het koken ben. Nu moet ik mij ook constant omdraaien voor de mis en place te nemen en terug omdraaien naar de kookwand.

Hola, speciaal is nog een zacht woord. Op zich wel leuk gedaan, maar soms wat té. Die misvormde ramen bv - wat gaat dat kosten als die ooit vernieuwd moeten worden?
idd, zal dure zaak zijn.
Maar waar ik dan weer op afknapt is die 'blote muur' stukken, precies of de plaaster eraf is gevallen en dan niet meer hersteld is. Zo op verschillende plekken in het huis. In de living, in de gang, boven het bad, in de slaapkamers.. waar er zelfs al 1tje is overgeschilderd.

idd, zal dure zaak zijn.
Maar waar ik dan weer op afknapt is die 'blote muur' stukken, precies of de plaaster eraf is gevallen en dan niet meer hersteld is. Zo op verschillende plekken in het huis. In de living, in de gang, boven het bad, in de slaapkamers.. waar er zelfs al 1tje is overgeschilderd.
Idd, ook niet mijn stijl. En al zeker niet bij die badkamer waar ze rond die plek getegeld hebben :wtf: Dat kan toch geen goed idee zijn qua vocht en stevigheid van de tegels.
Ik zou trouwens ook even snel een schone lamp gehangen hebben ipv dat peertje aan een losse draad. In de badkamer dan nog.

90093fccdf444610977c32ce28d6a394.jpg

Ik verkies koken op een kookeiland met mijn gezicht naar de eetplaats. Dat was zo in ons vorig huis (gigantisch kookeiland met kastenwand in de rug tegen de muur). In onze nieuwbouw is het zoals jij beschrijft. En ik stoor mij vaak dat ik met mijne rug naar de mensen in de eetplaats sta te koken. Ik vind het gwn gezelliger om met ons bezoek te kunnen praten en aperitieven terwijl ik aan het koken ben. Nu moet ik mij ook constant omdraaien voor de mis en place te nemen en terug omdraaien naar de kookwand.
Tgo ja ik kook niet als er volk rond mij is want daar word ik zenuwachtig van haha. Als we eens volk hebben zien we gewoon dat alles goed voorbereid is. Keuken ligt ook niet met zocht op de living maar achter de hoek, vind ik ook een voordeel. Een keuken waar je u kinderen kan zien wil al meestal zeggen dat ze te dicht bij de living ligt. Nu ieder zen goesting daar in natuurlijk, ik weet dat ik meer atypisch ben maar heb die plekken liever wat gescheiden. Niet met een deur zoals vroeger uiteraard.

Terug
Bovenaan