Opmerkelijke huizen te koop

Daar zal dus wel een bedrijf gevestigd zijn, maar stel dat je dat koopt als particulier, wat moet je dan eigenlijk doen om dat zomaar te mogen gebruiken? Of maakt dat dan niet meer uit? Als je dat zou leggen als particulier, zit je toch met een hele procedure dacht ik.
je moet jezelf als zelfstandige registreren zodoende dat je uw injectie aangeeft en dan hierop belastingen betalen. link

mooi domein, maar vind de doorgang naar de grote achtertuin nogal klein? ofwel kunnen die dan via de loods?

Deze is fantastisch. Lintkasteelbebouwing.

Untitled.jpg

Hier nog wat verdere foto's:

Zijn we akkoord met de beoordeling van het immokantoor?

image.png

Untitled.jpg

image.png
Heeft de charme van een kasteelruïne zonder alle moeilijkheden zoals bij andere erfgoedrenovaties.

Untitled.jpg

image.png
Amai wat een architectuur is me dat. Misschien dat je nog een verborgen zolder vind waar een nicht van Anne Frank geleefd heeft.
Staat: 'goed' :laugh: niet eens 'renoveren' of op zijn minst 'matig'. Om dan in de beschrijving te zetten:

"Bent u op zoek naar een ruime herenwoning boordevol potentieel en met een karaktervolle gevel? Dan is deze te renoveren eigendom in het hart van Denderleeuw beslist iets voor u. Met een royale bewoonbare oppervlakte van circa 330 m² biedt deze woning eindeloze mogelijkheden voor wie op zoek is naar ruimte, charme én een centrale ligging."
'Royale oppervlakte', ok maar 50% ervan is gang omwille van de smalle vorm
'Karaktervolle gevel', alstublieft zeg.
'Herenwoning', omdat er 2 ruimten zijn met een hoger plafond? Duivenmelkers woning lijkt me beter passend
'Charme', als je een rottend lijk charmant vind

"Wordt u de nieuwe eigenaar van deze topper?" :rofl:

Gigantische woning voor 1,7 miljoen (met knappe enorme tuin):

En u krijgt nog meer:
Deze is zeer mooi. Prachtig ingericht gigantische grond en toch centraal gelegen. Tegenover sommige andere gedrochten waar ze vaak meer voor vragen lijkt me dit een zeer goede prijs.

Dat die tegel niet perfect in het midden ligt :rofl:.
Het is dom, ik weet het, maar kan er niets aan doen :unsure:
Dat heb ik dus nu voor met onze renovatie op sommige plaatsen. We hebben eindelijke onze nieuwe badkamer, wat blijkt, ze hebben de wand waar de regendouche uit komt, een centimeter breder gemaakt dan gepland (en dus ook een cm breder dan de douchebak) waardoor de glazenwand bij plaatsing een extra kleine insprong maakt van een cm ipv mooi doorlopen :angry:

Ook in de badkamer hebben de plakkers rap rap gewerkt, waardoor er een vrij grote glooing in de wand zit. Gevolg? Het doorlopend blad met de ingewerkte lavabo's zit iets meer van de rand en lichtjes schuin. Hierdoor is de oversteek aan de rand verdwenen op het einde en komt het gelijk met de kast er onder.

Untitled.jpg

image.png
325.000 euro met als opties:

- Erfdienstbaarheid voor een doorgang met de wagen aan de achterzijde van de woning: 20.000
- Aangrenzend perceel bijkopen voor een grotere tuin: 60.000

En dat voor Denderleeuw, niet bepaald de duurste gemeente uit die regio. Tussen twee spoorwegen en vlakbij het drukke station van Denderleeuw. In een drukke smalle straat.

Prijs is compleet zot. 20 jaar geleden kocht je in die regio een te verbouwen herenhuis (die naam waardig) voor de helft tot een derde van die prijs.

325.000 euro met als opties:

- Erfdienstbaarheid voor een doorgang met de wagen aan de achterzijde van de woning: 20.000
- Aangrenzend perceel bijkopen voor een grotere tuin: 60.000

En dat voor Denderleeuw, niet bepaald de duurste gemeente uit die regio. Tussen twee spoorwegen en vlakbij het drukke station van Denderleeuw. In een drukke smalle straat.

Prijs is compleet zot. 20 jaar geleden kocht je in die regio een te verbouwen herenhuis (die naam waardig) voor de helft tot een derde van die prijs.
Ja goed maar wat je 20 jaar geleden voor een appel en een ei kocht, kost u nu een nier en de ziel van uw eerstgeborene. Dat is overal zo, dat kan je moeilijk als argument gebruiken.

Uitzonderlijk niet echt en over stijl etc. kan je discussiëren, de ligging is ook niet echt residentieel. Maar toch wel veel huis/grond voor iets dat je wellicht kan kopen voor 1 miljoen.

Toch weer een aantal rare keuzes gemaakt hier. Zoveel ruimte en toch zo'n vrij stijle trap die tegelijk 90° draait (foto 26).
Geen fan van de badkamer gecombineerd in de slaapkamer.
En waarom zou je in godsnaam een hoogteverschil van 1 trede willen in je woning? (foto 20) Dat is zoiets dat misschien mooi lijkt op het eerste zicht maar wat uiteindelijk gewoon een hoop miserie geeft. Struikelgevaar zeker voor kinderen of oudere mensen. Zelf wordt je dat wel gewoon waarschijnlijk maar bezoekers niet. Het is beperkend voor de plaatsing van meubilair, het is een blokkage voor alles op wielen bv robotstofzuiger of rolstoel moest je ooit invalide worden.

Deze is zeer mooi. Prachtig ingericht gigantische grond en toch centraal gelegen. Tegenover sommige andere gedrochten waar ze vaak meer voor vragen lijkt me dit een zeer goede prijs.
Die oranjerie op foto 22 is echt helemaal mijn ding. Dat lijkt me echt geweldig om in te zitten in de winter. Koud buiten maar binnen lekker warm in de zon opwarmen.

Uitzonderlijk niet echt en over stijl etc. kan je discussiëren, de ligging is ook niet echt residentieel. Maar toch wel veel huis/grond voor iets dat je wellicht kan kopen voor 1 miljoen.

Ik denk dat ze nog lang mogen zoeken naar een zot met die ligging. Het betreft een straat met blinde bochten en lange rijen geparkeerde wagens, waardoor je 9/10 ruzie hebt met een tegenligger. Ik zou nooit tot rust kunnen komen op die locatie. Mensen zonder auto misschien wel.

Wow hier krijg je toch enorm veel voor het geld!
Ja ok een woning van 1976 maar wel alles piekfijn in orde en zoveel ruimte overal. Ideaal voor een zelfstandige in de bouw met zo een hangar

Ik denk dat ze nog lang mogen zoeken naar een zot met die ligging. Het betreft een straat met blinde bochten en lange rijen geparkeerde wagens, waardoor je 9/10 ruzie hebt met een tegenligger. Ik zou nooit tot rust kunnen komen op die locatie. Mensen zonder auto misschien wel.
Ik heb daar nog niet veel probleem gehad met tegenliggers eigenlijk, passeer er niet dagelijks maar wel soms eens.
En langs hun kant mogen ze niet parkeren he, is altijd andere kant dus eigenlijk weinig last van waar je komt of naar waar je moet als je de parking afgaat.
Ik zou eerder niet tot rust komen van de school die er vlak naast ligt 😅

Terug
Bovenaan