Opmerkelijke huizen te koop

1ne zot met geld is genoeg.

Alhoewel ik wel denk dat het goedkoper is als je het geld hebt om dit te doen om dit te kopen, uw kinderen daar 8 jaar (of x) in te laten vertoeven (optimaal gezien achter mekaar niet tegelijkertijd) en als er wat meer tijd tussen zit het dan als studio te verhuren. Om eens als ze afgestudeerd zijn het te verlappen of hen er te laten vertoeven tot ze al wat verdiend hebben en een woning van hun eigen willen.
Ik denk dat de prijs niet zo heel overdreven is voor de ligging.

gaat er bij mij niet in hoe je op 38m2 een keuken, badkamer, leefruimte, slaapkamer kan inplannen?
Groothoeklens ook...
2m² hal, 22m² living+open keuken, 8m² slaapkamer en 6m² badkamer?

Dat lijkt me toch zo. Op zich voor een single leefbaar, niet echt (op lange termijn) voor een koppel.

Duur, da's zeker. Maar nu ook niet gigantisch overdreven als alles pas gerenoveerd is

De makelaar die deze prijs oprecht kan uitspreken zonder in de lach te schieten verdient een Oscar. Waanzinnig duur voor een minieme opp.

Stevig doorgerekend voor 38 vierkante meter. Hoe staat dit in verhouding per vierkante meter tot de rest van Gent?

Ik denk dat de prijs niet zo heel overdreven is voor de ligging.

Dat lijkt me toch zo. Op zich voor een single leefbaar, niet echt (op lange termijn) voor een koppel.

Duur, da's zeker. Maar nu ook niet gigantisch overdreven als alles pas gerenoveerd is
Het mag dan wel Gent zijn, maar die prijs is toch totaal van de pot gerukt.
Een goede vriend van mij heeft een 1 slaapkamer appartement in Hasselt (Runkst), net achter het station (80 m²) met parkeerplaats en berging in de kelder. Nieuw gekocht (in 2014 op plan), kwam op 230.000 euro.
Onlangs stond er een 2 slaapkamer appartement in die blok te koop (87 m²) voor 289.000 euro.

Een goede vriend van mij heeft een 1 slaapkamer appartement in Hasselt (Runkst), net achter het station (80 m²) met parkeerplaats en berging in de kelder. Nieuw gekocht (in 2014 op plan), kwam op 230.000 euro.
Onlangs stond er een 2 slaapkamer appartement in die blok te koop (87 m²) voor 289.000 euro.
Tja, Hasselt VS Gent natuurlijk. Serieus verschil.

Nog afgezien dat ik die mening deel dat de prijs van de pot gerukt is.

Epc 450 🙈🙈🙈 en zo "gerenoveerd" ziet dat er voor mij dus ècht niet uit....

Epc 450 🙈🙈🙈 en zo "gerenoveerd" ziet dat er voor mij dus ècht niet uit....
EPC 450 komt door electrische verwarming, maar voor zo'n klein app kan dat een logische keuze zijn.

@knight-rider Hasselt is gemiddeld 25% goedkoper dan Gent volgens dit: https://www.google.com/url?sa=t&sou...gwAHoECAMQAg&usg=AOvVaw2dPpFH9yrg48MSbp5IyDXR

Betaal je veel minder dan 170.000 euro voor zoiets in centrum Hasselt (binnen de ring)? Ja, je zal vlug voor een klein beetje meer veel meer m² krijgen, wat logisch is. Maar elk appartement in Gent heeft sowieso al een 'basiswaarde' die hoog is, het aantal m² is daar minder van belang.

Ik zou voor dat app 200k een correcte waarde vinden als je de prijzen ziet in Gent. Dan is een VRAAGprijs van 235 duur, maar geen gigantisch overdreven prijs.

't gaat over de visserij, he, niet gewoon langs een drukke steenweg. Die buurt in Gent lijkt me goed om in te wonen (niet druk qua auto's) en toch vlot overal naar toe. Ik heb altijd de indruk dat men de waarde van ligging zwaar onderschat hier.

Dat zal zo'n 100.000 tot 130.000 euro zijn in Hasselt.
Voor 170.000 hebt ge in Hasselt al iets dat dubbel zo groot is, maar dan wel geen nieuwbouw en geen parkeergarage zoals dat van 230.000 wat ik hierboven vermelde.

Zijn Agences werkelijk dom? Als een woning 6 maanden te koop staat en de verkopers kiezen nadien een andere Agence, waarom dan nog eens de vraagprijs verhogen met 20000?

"Unieke villa met traditionele bouw" en dan volgen de foto's van een 13 in een dozijn fermette :rofl:

De makelaar die deze prijs oprecht kan uitspreken zonder in de lach te schieten verdient een Oscar. Waanzinnig duur voor een minieme opp.
Heheheeeeeeee, hoe vaak zou ge uw kop stoten aan die boiler boven de wc? 😹

Ja, als je je blind staart op enkel m², maar geen enkel van die appartementen komt in de buurt van dat in Gent.
Dan heb je gewoon al Gent vs Hasselt. En binnen Hasselt heb je ook nog eens buurten die duurder zijn dan andere, en dat app in Gent ligt in zo'n duurdere buurt :p
Dat zijn dus justificaties hé...

Als ik wil vind ik er ook die duurder zijn : https://www.investr.be/nl/investere...it&utm_medium=CPC&utm_campaign=premium-trovit

Maar dat wil daarom niet zeggen dat ze niet overprijst zijn voor wat ze zijn. Maar ze hebben maar 1ne zot nodig die vindt dat het het waard is.

Mijn idee zou eerder zijn om dan 1 van 80k te kopen. Daar 30k verfraaiing in te steken (al moet dat echt niet...). Hasselt is bij wijze van spreken een scheet groot...

Want dan kun je evengoed zeggen van jama hasselt is pokkeduur want in de blauwe boulevard stond een appartement (allez penthouse) van 160m2 te koop met zwembad op het xste verdiep voor 1miljoen+ (al kan het ook 2 miljoen geweest zijn, ik doe het vanuit het geheugen van 7+ j geleden...) met zicht op de jachthaven. (Clijsters heeft er zo 1 gekocht). En die waren allemaal al verkocht voordat men aan de verkoop van de rest begon...

Dat zijn dus justificaties hé...

Als ik wil vind ik er ook die duurder zijn : https://www.investr.be/nl/investere...it&utm_medium=CPC&utm_campaign=premium-trovit

Maar dat wil daarom niet zeggen dat ze niet overprijst zijn voor wat ze zijn. Maar ze hebben maar 1ne zot nodig die vindt dat het het waard is.
Justificatie? Barbarisme/vernederlandsing van justification? Kwestie dat ik hier correct op antwoord...
Ja, dat zijn rechtvaardigingen voor de prijs. Wat is daar mis mee? Dat is net het punt hé, dat er meerdere factoren de prijs bepalen. Als je niet alle factoren mee in rekening brengt, kan je geen correcte vergelijking maken natuurlijk :thinking:
Mijn idee zou eerder zijn om dan 1 van 80k te kopen. Daar 30k verfraaiing in te steken (al moet dat echt niet...). Hasselt is bij wijze van spreken een scheet groot...

En daar gaat ook een markt voor zijn, gewoon een andere markt ;)

Want dan kun je evengoed zeggen van jama hasselt is pokkeduur want in de blauwe boulevard stond een appartement (allez penthouse) van 160m2 te koop met zwembad op het xste verdiep voor 1miljoen+ (al kan het ook 2 miljoen geweest zijn, ik doe het vanuit het geheugen van 7+ j geleden...) met zicht op de jachthaven. (Clijsters heeft er zo 1 gekocht). En die waren allemaal al verkocht voordat men aan de verkoop van de rest begon...
Dus exact wat ik zei i.v.m. prijsverschil van buurten :p Zoals @JPV ook al aankaartte wordt locatie hier vrij veel onderschat, zelfs binnen 1 stad.

Justificatie? Barbarisme/vernederlandsing van justification? Kwestie dat ik hier correct op antwoord...
Ja, dat zijn rechtvaardigingen voor de prijs. Wat is daar mis mee? Dat is net het punt hé, dat er meerdere factoren de prijs bepalen. Als je niet alle factoren mee in rekening brengt, kan je geen correcte vergelijking maken natuurlijk :thinking:
Eh ?

On topic : Het is niet omdat andere mensen irrationeel zijn, dat je die irrationaliteit als normaal moet achtten hé.
Maar zoals gezegd, je hebt maar 1ne zot nodig.

En daar gaat ook een markt voor zijn, gewoon een andere markt ;)
De normale markt :p

Dus exact wat ik zei i.v.m. prijsverschil van buurten :p Zoals @JPV ook al aankaartte wordt locatie hier vrij veel onderschat, zelfs binnen 1 stad.
Dat is het juist. Ik ken mensen die daar juist niet gekocht hadden, ook al hadden ze het geld, omdat ze in een ander stukje van Hasselt voor een fractie van de prijs een volledige woning met tuin konden krijgen. Of überhaupt een appartement konden krijgen dat ook voldeed aan de wensen en omdat hasselt zo groot is als en scheet ;). Het is niet omdat je die prijs wilt dat die prijs daarom rationeel te verklaren is. Veel daarvan is gewoon : als ik die prijs niet krijg dan verkoop ik niet. Maar dan zeggen dat het dat echt waard is, is nonsens ;).

Wat je wel kunt zeggen is dat het dat waard is voor de verkoper of de uiteindelijke koper. Maar rationeel gezien op basis van de alternatieven kun je gewoon zeggen dat het duur is voor wat je ervoor krijgt.

Runkst is nu ook niet de duurste wijk van Hasselt he

en zoals eerder aangehaald Hasselt is Gent niet

On topic : Het is niet omdat andere mensen irrationeel zijn, dat je die irrationaliteit als normaal moet achtten hé.
Maar zoals gezegd, je hebt maar 1ne zot nodig.
Als alle andere mensen in uw ogen irrationeel zijn, wie is er dan irrationeel? ;)

De normale markt :p
Zie hierboven, voor u de normale markt misschien; maar als alles verkocht geraakt valt alles binnen de normale markt.

Dat is het juist. Ik ken mensen die daar juist niet gekocht hadden, ook al hadden ze het geld, omdat ze in een ander stukje van Hasselt voor een fractie van de prijs een volledige woning met tuin konden krijgen. Of überhaupt een appartement konden krijgen dat ook voldeed aan de wensen en omdat hasselt zo groot is als en scheet ;). Het is niet omdat je die prijs wilt dat die prijs daarom rationeel te verklaren is. Veel daarvan is gewoon : als ik die prijs niet krijg dan verkoop ik niet. Maar dan zeggen dat het dat echt waard is, is nonsens ;).

Wat je wel kunt zeggen is dat het dat waard is voor de verkoper of de uiteindelijke koper. Maar rationeel gezien op basis van de alternatieven kun je gewoon zeggen dat het duur is voor wat je ervoor krijgt.
En dat is persoonlijke keuze. Je gaat mensen hebben die andere zaken belangrijk vinden. Dat is geen bewijs dat iets te duur staat. Als het verkocht raakt, staat het niet te duur; zeer simpel.

En ja, rationeel kan je bepaalde zaken vergelijk. Maar wederom, enkel als je alle variabelen meetelt. En daar hoort locatie nu eenmaal wel bij. Of dat voor u belangrijk is, doet er niet toe. Voor andere mensen misschien wel.

Terug
Bovenaan