Opmerkelijke huizen te koop

Die wijk is al eens in het nieuws gekomen met PFAS-waarden nog hoger dan rond 3M, ze hebben daar een sanering moeten uitvoeren, net toen de eerste bewoners gingen intrekken:

EDIT: De sanering van het terrein heeft de meest acute gevaren weggenomen.

Het feit blijft dat iets dieper in de grond nog vervuiling zit en blijft:
Onder de leeflaag en in het grondwater is er nog steeds verontreiniging met PFAS aanwezig. Daarom adviseert de deskundige om geen grondwater te gebruiken en de aangebrachte leeflaag intact te houden. Er is ook nog verder onderzoek nodig.

En nog wat minder aantrekkelijk voor die specifieke woning, er staat (of hopelijk voor de koper stond) een rood bodemattest op:
m83gWSW.png

Volgens de fiche is er ontheffing van saneringsplicht (en die grond was wss onderdeel van die grotere sanering van OVAM).

Laatst bewerkt:
Dat kan ook niet vergund zijn toch?
Dat zijn vragen die ik me vaker stel.
Ik kreeg geen vergunning voor men verbouwingen zonder de helft van men oprit op te breken en tuin van te maken.
Zodat er meer water in de grond gaat.
(Aangenaam detail dat ik recht over de rupel woon en dus water genoeg in de grond heb. Iedereen in de straat heeft zelfs bijna continu water in de kelder)

Ondertussen in de nieuwbouwwoning 2 straten verder hebben ze net een zwembad van 7x3m gestoken in een tuin van 10x5 (met een grote kraan over de huizen gezet)

Zwembad boven de grond moet toch geen vergunning hebben? Lijkt mij een gewoon opzetzwembad met houtwerk rond.
Dat lijkt mij toch een permanente constructie te zijn. Anders kan je ook gewoon een dubbele garage aanbouwen en zeggen dat het gewoon wat planken zijn die daar toevallig in die vorm neergezet zijn. Het staat ook echt tegen de erfgrens zo te zien.

Gigantisch groot en prachtig domein, binnen de rode cirkel, niet normaal. Redelijk dichtbij voor mij en is ooit eens op telefacts geweest. Was toen vraagprijs van 8 cijfers.

Dit wordt gekocht door type oligarchen, diamantairs en andere ultrarijken die een uitvalsbasis zoeken vlakbij een grote stad.
Die wonen daar zelfs niet permanent.

1752579375289.png

Gigantisch groot en prachtig domein, binnen de rode cirkel, niet normaal. Redelijk dichtbij voor mij en is ooit eens op telefacts geweest. Was toen vraagprijs van 8 cijfers.

Dit wordt gekocht door type oligarchen, diamantairs en andere ultrarijken die een uitvalsbasis zoeken vlakbij een grote stad.

Bekijk bijlage 42477
Zeer opmerkelijk wel. Schoon dingen. :drool:

Ik herinner me dat nog, die maakte dan specifiek een video met Russische acteurs om de woning aan te prijzen. Zelfs toen was de prijs al exorbitant en idd voor mensen die er nooit zijn maar het wel kunnen showen. De praktische indeling of gemak van voorzieningen zijn minder van belang. Het was ook enkel nuttig voor mensen in petrochemie of diamant want dat genre mensen buiten die sectoren heeft liever Londen, Parijs en Côte d'Azur.

Met het wegvallen van die geografische doelgroep is er geen clienteel voorhanden met de lange verkoopperiode. Nu zijn er nog meer panden in die streek die vaak opnieuw verschijnen met een frisse advertentie maar al jaren onbewoond blijven (ook die zijn al eens de revue gepasseerd in Telefacts of de miljoenenweek van Huizenjagers).

Bekijk bijlage 42477
Zoveel moeite gedaan om te censureren terwijl de naam van het domein er gewoon bijstaat in de advertentie en je het adres bijgevolg op de eerste pagina van google vindt :P
Samen met het grondplan van de tuinarchitect, wat een heel mooi overzicht geeft!
Tpf8qWp.png

Mooie stijl vind ik persoonlijk, maar gigantisch veel werk om dat wat up to date en wat praktischer/onderhoudsvriendelijker te maken.

Ik begreep de prijs eerst niet, tot ik zag dat een deel van de tuin verkaveld kan worden als bouwgrond.

De foto's zijn wel zeer amateuristisch voor die prijs. Gordijnen niet volledig open, tegen het licht in genomen, meubels her en der in plaats van ze te gebruiken om de leegtes op te vullen. En het ergste van al is dat je geen goed overzicht krijgt van die tuin. Enkel via satellietbeeld kwam ik erachter dat die vol staat met grote bomen, wat dan weer positief is.

Typisch een Boomer die denkt/weet goud in handen te hebben en nog te gierig is om marge te verliezen aan een makelaar.

Bekijk bijlage 42477
Hoeveel kapitaal zou je nodig hebben om hier werkelijk in te leven? Ik denk dan aan tuinmannen, poetspersoneel, klusjesmannen, administratief werk?

Daarnaast onderhoud door verslijting zoals elk gebouw.

Hoeveel kapitaal zou je nodig hebben om hier werkelijk in te leven? Ik denk dan aan tuinmannen, poetspersoneel, klusjesmannen, administratief werk?

Daarnaast onderhoud door verslijting zoals elk gebouw.
Die vraag heb ik mezelf ook al gesteld.
Je zal toch minstens 1 tuinier + 1 poetshulp + 1 concierge voltijds in dienst moeten hebben. En in het seizoen hulp inschakelen van extra tuiniers.
Dat zijn wel veel dienstencheques dan ;-)

Bekijk bijlage 42477
KI van "maar" €5.170. Is toch een spotprijs. :lol:

Er is een promofilm van dat pand in Kapellen van 20 minuten lang:

Het werd oorspronkelijk aangeprezen voor 20 miljoen euro:
mVJu3RN.png

De eigenaar vermeldt expliciet dat hij dacht aan Aziatische (= Chinese) of Oost-Europese (= Russische) kopers. Die zijn 3 jaar later nog niet opgedaagd.

En de Telefacts-reportage waar het pand in voorkomt:

De butler die daar meeloopt op het domein schat zelf al in dat er 5 tot 10 mensen nodig zijn om alles piekfijn in orde te hebben.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan