Mijn ouders wonen daar ook in de buurt. Ik ken het wel een beetje daar.Ik ben ook van Zutendaal, en ik heb familie in die blok wonen.
1. Zutendaal is erg duur. Goede centrale (naar Limburgse normen) ligging en zeer dicht bij de natuur. Ik woon daar op een paar 100m vandaan.
2. Veel geld ja, want ik vind de kwaliteit van dat gebouw niet geweldig. Al zeker niet de afwerking, maar ik vermoed dat in het pand dat je linkt er wel gekozen is voor een véél hogere afwerkingsgraad dan de standaard appartementen in die blok.
3. In de kelder van dat pand ligt ook een Carrefour. Op -2 staan dan alle koel-units van de frigo en die blazen in een grote schacht naar buiten 24/7.. als je gevoelig bent aan geluid moet je daar wegblijven. Ik hoor het zelfs zeer lichtjes en woon er toch wel een stukje vandaan.
De prijzen in Zutendaal zijn met momenten echt wel van de pot gerukt. Ik ben blij dat wij nog aan een schappelijke prijs een deftig huis hebben kunnen kopen.
Wat natuurlijk ook niet helpt is dat veel boomers hun huizen ondertussen te groot aan het worden zijn, en die willen dan liefst hun huis verkopen, verhuizen naar een appartement en dan nog wat centen overhouden. Alléé, dat is mijn mening.
En die denken allemaal dat hun huis het van het is.
Ik ben nog nooit in die blok geweest, maar ik weet wel dat je niet aangenaam op je terras kan zitten aan de kant van de Vonderstraat met die koeling. Absurd dat ze dat zo gedaan hebben in toch wel een "recente" blok.

maar idd wel knap.