Renegadexxripxx
Well-known member
Enkel voor mensen die geven om het feit dat het interbellum is. Of die aangetrokken worden door ligging met stijl.
Ik zou daar nooit 800k aan geven.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Uiteraard, maar smaken verschillen uiteraard.Enkel voor mensen die geven om het feit dat het interbellum is. Of die aangetrokken worden door ligging met stijl.
Uiteraard, maar smaken verschillen uiteraard.
Maar er zijn wel degelijk mensen die de meerwaarde van die gevel erkennen en belangrijk vinden in hun keuze voor een woning.
Maar dat is iets helemaal anders als gegarandeerd stellen dat het een serieuze meerwaarde is.
Het kan voor de juiste koper zo gezien worden. En sommigen zullen stellen dat dit dan die zot is. Belangrijker zal zijn of de verkoper kan wachten op de persoon die hiervoor bereid is en de mogelijkheid heeft om een meerkost te betalen. En indien die de ruimte hebben om bij wijze van spreken 1 miljoen€ te betalen er dan toch geen voorkeur is om dat geld te spenderen aan een nog andere type van woningen of een andere locatie. Het blijft uiteindelijk een rijwoning. En mijn vooroordeel is dat bij dergelijke bedragen een rijwoning toch niet direct op de wenskaart staat.
Uiteindelijk heb je andere mogelijkheden die ook charmant zijn:
![]()
Uitzonderlijk vastgoed te koop in Ruisbroek Puurs-Sint-Amands - € 725.000 - 5 slaapkamers - 336m² - Immoweb
Ontdek dit te koop uitzonderlijk vastgoed en Ruisbroek Puurs-Sint-Amands. Prijs: € 725.000. Adres: Schoolstraat 16 2870 — Ruisbroek Puurs-Sint-Amandswww.immoweb.be
![]()
Huis te koop in Puurs-Sint-Amands - € 795.000 - 4 slaapkamers - 360m² - Immoweb
Ontdek dit te koop huis en Puurs-Sint-Amands. Prijs: € 795.000. Adres: 2870 — Puurs-Sint-Amandswww.immoweb.be
of als je wat meer geld kan bijeen schrapen : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/puurs-puurs-sint-amands/2870/11027212
Maar er is wel 200k verschil in vraagprijs tussen die knappe architecturale gevel en dat doorsnee stijl rijwoning. En ik verwacht dat er op die laatste ook nog wel een stukje vanaf zal gaan. Dus het gaat hier niet echt om voor hetzelfde geld.Maar ikzelf zou wel voor hetzelfde geld liever dat hebben met een knappe architecturale gevel dan die doorsnee stijl rijwoning die je daar ook post. En er zullen echt nog wel zo kandidaten zijn, niet gewoon "die ene zot".
Wat de doorslag geeft in de keuze voor een huis is voor velen gewoon anders hé. Dat kan het EPC zijn, de ligging, de grootte van het huis of het perceel, de stijl, de gebruikte materialen,... Dus al die zaken gaan voor veel mensen een andere meerwaarde betekenen.
Dat staat toch ook al jaren te koop, bij verschillende immo kantoren en is al een hele hoop in prijs gezakt.
Wat is dat dicht gemetst raam?Prijzen lopen hier de spuitgaten uit in regio Brugge:
Allemaal niet meer normaal..

Hier in de buurt staat er ook zo eentje: een nieuwbouw met twee dichtgemetste ramen op de verdieping. Heb het sindsdien nog op een aantal plaatsen gezien.Wat is dat dicht gemetst raam?![]()
Je ziet dat alleen bij “landelijkere” stijlen.Hier in de buurt staat er ook zo eentje: een nieuwbouw met twee dichtgemetste ramen op de verdieping. Heb het sindsdien nog op een aantal plaatsen gezien.
Kan iemand eens uitleggen waarom mensen dat doen?

Beeld u in dat daar geen raam had gestaan, dat had evengoed lelijk geweest...Wat is dat dicht gemetst raam?![]()
Allicht, maar het gaat om een nieuwbouw dus je kunt even goed meteen een effen muur metsen.Ramen zijn slechter geïsoleerd dan een muur. Dus kan zijn dat je op die locatie geen zin hebt voor inkijk of omdat dit een stuk van uw berging of dressing is.

Is geen nieuwbouw, is totaalrenovatie. Dus een raam dat ze hebben dichtgemetst ipv vervangen door een nieuw raam met dubbel of trippel glas.Allicht, maar het gaat om een nieuwbouw dus je kunt even goed meteen een effen muur metsen.
Maar uit de andere reacties leid ik af dat een dichtgemetst raam mooier kan zijn. Oké dan![]()
Ik kan de link niet openen dus kan niet zeggen waarom het hier werd gedaan.Hier in de buurt staat er ook zo eentje: een nieuwbouw met twee dichtgemetste ramen op de verdieping. Heb het sindsdien nog op een aantal plaatsen gezien.
Is geen nieuwbouw, is totaalrenovatie. Dus een raam dat ze hebben dichtgemetst ipv vervangen door een nieuw raam met dubbel of trippel glas.
Als die prijs all-in is valt dat toch reuze mee?Prijzen lopen hier de spuitgaten uit in regio Brugge:
Allemaal niet meer normaal..
Is wel nieuwbouw. Die totaalrenovatie is een andere link in dezelfde post.Is geen nieuwbouw, is totaalrenovatie. Dus een raam dat ze hebben dichtgemetst ipv vervangen door een nieuw raam met dubbel of trippel glas.
Ja, had het gezien na stungunner zijn post. Mi scusi.Is wel nieuwbouw. Die totaalrenovatie is een andere link in dezelfde post.