Opmerkelijke huizen te koop

Enkel voor mensen die geven om het feit dat het interbellum is. Of die aangetrokken worden door ligging met stijl.

Ik zou daar nooit 800k aan geven.
Uiteraard, maar smaken verschillen uiteraard.

Maar er zijn wel degelijk mensen die de meerwaarde van die gevel erkennen en belangrijk vinden in hun keuze voor een woning.

Uiteraard, maar smaken verschillen uiteraard.

Maar er zijn wel degelijk mensen die de meerwaarde van die gevel erkennen en belangrijk vinden in hun keuze voor een woning.

Maar dat is iets helemaal anders als gegarandeerd stellen dat het een serieuze meerwaarde is.
Het kan voor de juiste koper zo gezien worden. En sommigen zullen stellen dat dit dan die zot is. Belangrijker zal zijn of de verkoper kan wachten op de persoon die hiervoor bereid is en de mogelijkheid heeft om een meerkost te betalen. En indien die de ruimte hebben om bij wijze van spreken 1 miljoen€ te betalen er dan toch geen voorkeur is om dat geld te spenderen aan een nog andere type van woningen of een andere locatie. Het blijft uiteindelijk een rijwoning. En mijn vooroordeel is dat bij dergelijke bedragen een rijwoning toch niet direct op de wenskaart staat.

Uiteindelijk heb je andere mogelijkheden die ook charmant zijn:

of als je wat meer geld kan bijeen schrapen : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/puurs-puurs-sint-amands/2870/11027212

Maar dat is iets helemaal anders als gegarandeerd stellen dat het een serieuze meerwaarde is.
Het kan voor de juiste koper zo gezien worden. En sommigen zullen stellen dat dit dan die zot is. Belangrijker zal zijn of de verkoper kan wachten op de persoon die hiervoor bereid is en de mogelijkheid heeft om een meerkost te betalen. En indien die de ruimte hebben om bij wijze van spreken 1 miljoen€ te betalen er dan toch geen voorkeur is om dat geld te spenderen aan een nog andere type van woningen of een andere locatie. Het blijft uiteindelijk een rijwoning. En mijn vooroordeel is dat bij dergelijke bedragen een rijwoning toch niet direct op de wenskaart staat.

Uiteindelijk heb je andere mogelijkheden die ook charmant zijn:

of als je wat meer geld kan bijeen schrapen : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/puurs-puurs-sint-amands/2870/11027212

Maar ik vind 1 miljoen ook te veel voor dat huis hé.

Maar ikzelf zou wel voor hetzelfde geld liever dat hebben met een knappe architecturale gevel dan die doorsnee stijl rijwoning die je daar ook post. En er zullen echt nog wel zo kandidaten zijn, niet gewoon "die ene zot".

Wat de doorslag geeft in de keuze voor een huis is voor velen gewoon anders hé. Dat kan het EPC zijn, de ligging, de grootte van het huis of het perceel, de stijl, de gebruikte materialen,... Dus al die zaken gaan voor veel mensen een andere meerwaarde betekenen.

Maar ikzelf zou wel voor hetzelfde geld liever dat hebben met een knappe architecturale gevel dan die doorsnee stijl rijwoning die je daar ook post. En er zullen echt nog wel zo kandidaten zijn, niet gewoon "die ene zot".

Wat de doorslag geeft in de keuze voor een huis is voor velen gewoon anders hé. Dat kan het EPC zijn, de ligging, de grootte van het huis of het perceel, de stijl, de gebruikte materialen,... Dus al die zaken gaan voor veel mensen een andere meerwaarde betekenen.
Maar er is wel 200k verschil in vraagprijs tussen die knappe architecturale gevel en dat doorsnee stijl rijwoning. En ik verwacht dat er op die laatste ook nog wel een stukje vanaf zal gaan. Dus het gaat hier niet echt om voor hetzelfde geld.

Maar de rest klopt wel dat de doorslag in de keuze van een huis gewoon anders is.

Hier in de buurt staat er ook zo eentje: een nieuwbouw met twee dichtgemetste ramen op de verdieping. Heb het sindsdien nog op een aantal plaatsen gezien.

Kan iemand eens uitleggen waarom mensen dat doen?
Je ziet dat alleen bij “landelijkere” stijlen.

Bij zo een stijlen ben je niet zo vrij met raamindelingen en kan leeg vlak vreemder ogen. Om dat dan te breken lossen ze het zo op.
Dat is mijn gedacht telkens als ik dat zie :unsure:

Zou het zelf ook niet kiezen hoor.

Ramen zijn slechter geïsoleerd dan een muur. Dus kan zijn dat je op die locatie geen zin hebt voor inkijk of omdat dit een stuk van uw berging of dressing is.

Ik persoonlijk ben geen grote fanaat van ramen en zal die er ook eerder buitenbonjouren toch als het een ruimte is die ik anders toch de verlichting zou gebruiken. Andere ruimtes waar voor mij slaapkamers geen meerwaarde (of niet noodzakelijk) hebben zijn slaapkamers, berging, dressing, technische ruimte, badkamer, toilet, etc...

Ramen zijn slechter geïsoleerd dan een muur. Dus kan zijn dat je op die locatie geen zin hebt voor inkijk of omdat dit een stuk van uw berging of dressing is.
Allicht, maar het gaat om een nieuwbouw dus je kunt even goed meteen een effen muur metsen.

Maar uit de andere reacties leid ik af dat een dichtgemetst raam mooier kan zijn. Oké dan :unsure:

Allicht, maar het gaat om een nieuwbouw dus je kunt even goed meteen een effen muur metsen.

Maar uit de andere reacties leid ik af dat een dichtgemetst raam mooier kan zijn. Oké dan :unsure:
Is geen nieuwbouw, is totaalrenovatie. Dus een raam dat ze hebben dichtgemetst ipv vervangen door een nieuw raam met dubbel of trippel glas.

Hier in de buurt staat er ook zo eentje: een nieuwbouw met twee dichtgemetste ramen op de verdieping. Heb het sindsdien nog op een aantal plaatsen gezien.

Ik kan de link niet openen dus kan niet zeggen waarom het hier werd gedaan.

Maar bij landelijke (nieuwbouw)woningen zie je dat soms, om de symmetrie te behouden én omdat je dat vroeger bij landelijke, vaak statige manoirwoningen of herenhuizen zag en men dat dus bij die nieuwe woningen wil nadoen.

Vroeger werden die ramen dichtgemaakt omwille van de raambelasting. Veel van die statige heren- en stadswoningen hadden veel ramen in de gevels. Toen men de woningen ging belasten op het aantal ramen en deuren in de woning (dus de zogenaamde raambelasting) heeft men bij veel van die woningen enkele ramen dichtgemetst.

Het kan, wanneer je dus de symmetrie wil bewaren, mooier zijn om dat te doen bij een nieuwbouw dan daar helemaal niks te steken.

is hier om de hoek van mij. oogt op straat vrij klein (ik dacht eigenlijk dat het studio's waren, bijgebouwd bij het gebouw ernaast waar ze gewone appartementen hebben gemaakt), ligt naast de VDAB die zelf naast een daklozenopvang ligt. aan de overkant van de straat is er kinderopvang.
gemiddelde aankoopprijs voor een woning hier in de buurt is iets van een 400-500k.

dit is 1.3M. het enige dat ongeveer dezelfde prijs is is één gebouw met een doktorswoning + 3 appartementen.
ik vraag mij af of iemand met dat geld hier gaat willen komen wonen?

Is geen nieuwbouw, is totaalrenovatie. Dus een raam dat ze hebben dichtgemetst ipv vervangen door een nieuw raam met dubbel of trippel glas.

Heb net de link kunnen openen (ging gisteren niet op te telefoon), maar dit is wel degelijk een nieuwbouw hé. En het werd puur voor de stijl gedaan, hoewel ik het hier sowieso niet echt geslaagd vind, past beter bij echt statige landelijke woningen.

Terug
Bovenaan