contextbinder
Well-known member
Dat zal niet ver van 60.000 € zitten, mss zelfs iets meer.En wat zouden steenstrips gekost hebben...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat zal niet ver van 60.000 € zitten, mss zelfs iets meer.En wat zouden steenstrips gekost hebben...
Ik heb toch ook al verschillende offertes gezien voor crepi en dat is toch een stuk goedkoper hoor.Ik denk dat je daar nog van zou kunnen verschieten. Hier kostte de crepi 30000€ voor 3 gevels.
Rotselaar, Moderne villa - Moderne en instapklare BEN-villa, midden in het groen van de Heikantberg te Rotselaar, op een groot perceel van 19 are 55 centiare ! - Immo Jan Stas
Deze hyper-moderne BEN-villa is gelegen op de Heikantberg te Rotselaar, temidden van een oase van rust en groen. De woning is gebouwd met hoogwaardige materialen en omvat op de gelijkvloerse verdieping een ruime inkomhal voorzien van een afzonderlijk gastentoilet en vestiaire en een bureau /...immojanstas.be
Prachtig prachtig prachtig vind ik het. En zelfs nog aanvaardbaar ver van Kessel-Lo (). Maar zelf zou ik wel even mijn gevel hebben laten reinigen, zeker met die vraagprijs.
.Tel daar dan nog de werkuren bij, lijm of mortel met voegen. Isolatie, werkuren voor de isolatie te plaatsen. Geveldragers.m en de werkuren om deze te plaatsen.Crépi is doorgaans duurder dan een eenvoudige, gemetste en gevoegde gevelsteen in M65, M50, WF of WFD, de standaardformaten zowat. Eenvoudig als in gebakken handvormstenen in de standaardkleuren (roodachtigen, geelachtigen, donkere bijna zwarte kleuren,...) die op +- 30€ à 40€/m² komen.
Tel daar dan nog de werkuren bij, lijm of mortel met voegen. Isolatie, werkuren voor de isolatie te plaatsen. Geveldragers.m en de werkuren om deze te plaatsen.
Als je crepi pakt zitten die zaken daar allemaal eigenlijk al in.
Op hoeveel kommen jullie dan ongeveer de m2 uit?
Cheap? Ik denk niet dat je ooit offerte daarvoor gevraagd hebt?
Ik vind het persoonlijk nog altijd veel knapper dan donkere stenen vol met witte vlekken van de mortel. Die Crepi kan je voor 1000€ laten reinigen en dan ziet die er als nieuw uit, itt gevelsteen.
Waarom wil je een badkamer met zo'n gigantisch raam?
Waarom willen mensen eigenlijk een badkamer die zo groot is als tweepersoonsslaapkamer?
Waarom willen mensen eigenlijk een terras aan hun slaapkamer terwijl je een open bebouwing met vrij ruime tuin?
Waarom ziet de crepi eruit als een witte autowrak die 5 jaar buitengestaan heeft?
Dat huis is niet logisch voor mij.
Eerder waarom moet er 1 kleine in een kruipkotje slapen. Er is zelfs geen plaats voor een kast en/of bureau. Terwijl daar langst alle kanten met ruimte gegooid wordt.
.Ik ga ervan uit dat de 3e een ongelukske wasEerder waarom moet er 1 kleine in een kruipkotje slapen. Er is zelfs geen plaats voor een kast en/of bureau. Terwijl daar langst alle kanten met ruimte gegooid wordt.

In de beschrijving staat er dat de woning 4 slaapkamers heeft, waarvan 3 beschreven worden als "ruime kinderkamer" naast de master bedroom. Dus die kamer met boksbal wordt als "ruim" omschreven, ook al is die onhandig vanwege de langwerpige vorm.Ik ga ervan uit dat de 3e een ongelukske was
Of in elk geval pas beslist nadat het huis al gebouwd was.
Dus hopelijk hebben ze niet nog een ongelukske want dat kind gaat echt in de bezemkast moeten slapen.Hobbyruimte 7 m²
Afzonderlijke ruimte die tevens als slaapkamer gebruikt kan worden.

Ik verschiet er van dat het dan toch nog vaak voor komt dat er enkel crepi geplaatst wordt? Zeker bij een nieuwbouw.Ik heb het wel puur over de prijs van crépi, geplaatst, tov de prijs van metselwerken, gemetst. Dus zonder de isolatie, want die spouwisolatie moet je bij gevelsteen ook plaatsen natuurlijk.
Weet niet exact wat de m² prijs geleverd en geplaatst is, hangt ook sterk af van de oppervlakte en moeilijkheid van het project, het zal doorgaans vermoedelijk ergens rond de 60€/70€ zijn zonder isolatie.
Voor een gemiddelde, doorsnee woning komt crépi, tov een echte standaard gevelsteen, vaak tussen de 2000€ en 5000€ duurder uit.
Het hangt ook wel af van het ontwerp van de woning. Heb je bijvoorbeeld grote raampartijen of oversteken, dan zal crépi vaak goedkoper zijn, gezien daarbij geen L-ijzers nodig zijn en vaak naar stabiliteit toe er ook kan bespaard worden.
In onze badkamer staan ook 2 douches en een 2-persoonsbadje weet nooit met hoeveel mannen/vrouwen je in de badkamer tegelijk moet zijn natuurlijk ....![]()
. Dat plan heeft ook niet uitgepakt zoals verwacht 
Er wordt effectief altijd isolatie geplaatst hé. Maar bij crépi is dat doorgaans enkel de EPS isolatie, dus niet én spouwisolatie én nog eens EPS om de crépi tegen te bevestigen. Dus moet je wel de prijs van de crépi zonder isolatie vergelijk met metselwerken zonder isolatie. Of uiteraard beide met. Maar de prijs voor plaatsing crépi met EPS vergelijken met enkel plaatsen metselwerk zonder spouwisolatie is niet correct.Ik verschiet er van dat het dan toch nog vaak voor komt dat er enkel crepi geplaatst wordt? Zeker bij een nieuwbouw.
Zelf kom ik dat enkel tegen als "totaal pakket". EPS isolatie met daarop crepi. Dan zit je ineens met een geïsoleerde afgewerkte buitengevel.
Het is zoals je zegt; Het hangt nog wel wat van verschillende zaken ook af. Hier zou crepi toch een serieus stuk van de prijs hebben gedaan. Was dan ook 1 van de goedkoopste keuzes.
Daarmee dat ik de prijs vergelijk met al die werken samen. Lijkt mij correcter.Er wordt effectief altijd isolatie geplaatst hé. Maar bij crépi is dat doorgaans enkel de EPS isolatie, dus niet én spouwisolatie én nog eens EPS om de crépi tegen te bevestigen. Dus moet je wel de prijs van de crépi zonder isolatie vergelijk met metselwerken zonder isolatie. Of uiteraard beide met. Maar de prijs voor plaatsing crépi met EPS vergelijken met enkel plaatsen metselwerk zonder spouwisolatie is niet correct.
Die slaapkamer kijkt daar neer op de volledige tuin met een gigantisch raam, met zo'n maximale exposure op de omgeving dat het mij eerder doet denken aan de plaats voor een DJ booth of een VIP-ruimte in het voetbalstadion dan aan een slaapkamer. Met die dingen creëer je misschien éénmalig een wauw-effect aan de bezoekers van dat huis, maar voor de rest van uw leven wil je dat raam zoveel mogelijk dichthouden en verduisteren omwille van de warmte en omwille van privacy.
Waarom willen mensen eigenlijk een terras aan hun slaapkamer terwijl je een open bebouwing met vrij ruime tuin?
Not sure if serious? Die hebben hoogstwaarschijnlijk nog nooit een cent aan verwarmingskosten betaald...Wordt waarschijnlijk verkocht omdat ze de verwarmingskosten niet meer kunnen betalen![]()