Opmerkelijke huizen te koop

Prachtig prachtig prachtig vind ik het. En zelfs nog aanvaardbaar ver van Kessel-Lo ( ;) ). Maar zelf zou ik wel even mijn gevel hebben laten reinigen, zeker met die vraagprijs.
Droomhuis, amai.
Helaas het verkeerde beroep gekozen.

Ik zie het niet.
Een blok beton met daarin een minimalistisch en bijzonder onuitnodigend interieur.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten.

Vochtproblemen in de kelder, en twee van de drie kinderkamers zijn verrassend klein (toch op de foto's). Voor de rest wel een tof huis IMHO, maar ik heb persoonlijk wat meer kleur en speelsheid in de buitenbekleding gestoken van mijn huis. Binnen is het hier qua muurbekleding voorlopig ook zwart/wit, dusja, modern cheapskate binnenafwerking house present!

Prachtig prachtig prachtig vind ik het. En zelfs nog aanvaardbaar ver van Kessel-Lo ( ;) ). Maar zelf zou ik wel even mijn gevel hebben laten reinigen, zeker met die vraagprijs.
Das wel prijzig hoor, dat is 13km van hier, even groot als ons huis, in dezelfde stijl, zelfde bouwjaar, ...
Oke, de grond is veel groter, maar hun verkoopprijs is het dubbel van wat wij incl BTW betaald hebben om het te zetten.

Het is veel groter dan de nieuwbouw, volledig instapklaar en voorzien van de laatste nieuwe technieken, dus zeker vergelijkbaar. Ik vind het een correcte prijs.

Vandaag is 750-850k voor een kleinere nieuwbouwwoning zelf de vanafprijs :sarcastic: :

Er is een 2-3 tal weken terug een gelijkaardig aan het onze verkocht aan 875k (bouwjaar 2019).

Het is dan al niet heel groot en dan nog een inpandige garage voorzien... Dat stuk ijzer kan gerust buiten staan :D.

Ik zie het niet.
Een blok beton met daarin een minimalistisch en bijzonder onuitnodigend interieur.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
second that - mis warmte, gezelligheid, charme, ook wat privacy, geen fan van beton ... maar smaken verschillen.

Benieuwd hoe zo een woning klinkt als je tegen elkaar praat - lijkt een akoestische ramp

Het is dan al niet heel groot en dan nog een inpandige garage voorzien... Dat stuk ijzer kan gerust buiten staan :D.
Ik vind een garage toch wel handig ze, ben blij dat we er één hebben. Wordt niet voor de wagens gebruikt. Wel voor stalling fietsen/buggy, algemeen bergruimte, handig om na wandeling snel met de hond langs daar binnen te komen en hem daar te laten drogen alvorens in huis te laten, handig om langs daar met boodschappen binnen te komen etc.

:drool::drool:

Mooie woningen!
Maar hoe langer hoe meer begin ik een "degout" (beetje te sterk geformuleerd maar vind even geen beter woord) te krijgen van die witte kubussen (en afgeleiden).

En ja hoor, je ziet al eens wat verschil in afwerking met een strookje hout bij de ene en een stuk aluminium bij de andere.
En ja hoor, bij de ene is het een echte kubus en bij de andere springt er een kamer wat uit. In 99% van de gevallen is dat omdat men sowieso een stukje overdekt terras wenst, en daar dan maar een slaapkamer boven laat hangen. Zoals ook mooi te zien bij dat huis in Schilde. Maar ik vind dat echt een bizar concept. Die slaapkamer kijkt daar neer op de volledige tuin met een gigantisch raam, met zo'n maximale exposure op de omgeving dat het mij eerder doet denken aan de plaats voor een DJ booth of een VIP-ruimte in het voetbalstadion dan aan een slaapkamer. Met die dingen creëer je misschien éénmalig een wauw-effect aan de bezoekers van dat huis, maar voor de rest van uw leven wil je dat raam zoveel mogelijk dichthouden en verduisteren omwille van de warmte en omwille van privacy.

En als EPB-verslaggever begrijp ik de beweegredenen allemaal perfect hoor: als je vandaag aan de normen wil voldoen moet je al bijna verplicht in kubus-vorm gaan bouwen om maximale compactheid na te streven. Maar dat is misschien ook de reden waarom ik er een degout van begin te krijgen: de wetenschap dat het allemaal zal evolueren naar deze eenheidsworst.

Laatst bewerkt:
Zoveel nutteloze open ruimte in dat huis in Rotselaar en die ene kleine met zijn boksbal moet dan letterlijk in een kast slapen :unsure:

Ziet er uit als een scheiding waar 1 van de twee al met de helft weg is. Kijk ook naar de bureaus in 1 van de kinderkamers.

Ik vind een garage toch wel handig ze, ben blij dat we er één hebben. Wordt niet voor de wagens gebruikt. Wel voor stalling fietsen/buggy, algemeen bergruimte, handig om na wandeling snel met de hond langs daar binnen te komen en hem daar te laten drogen alvorens in huis te laten, handig om langs daar met boodschappen binnen te komen etc.

Je kan dan ook opteren voor een tuinhuis, kleinere berging en meer leefruimte (in dat huis dat gelinked is). Jou huis ken ik nu niet, maar dat 850k huis is zeer slecht ingedeeld.

Voor 850k (basisafwerking wss) verwacht ik wel meer dan 50m2 woonruimte beneden.
Als je de garage split tot berging en leefruimte en evt de trap in de woonruimte integreert (ook geen heel grote fan van) krijg je meer woonruimte beneden.

Voor velen is dat toch belangrijker dan een garage.

Je kan dan ook opteren voor een tuinhuis, kleinere berging en meer leefruimte (in dat huis dat gelinked is). Jou huis ken ik nu niet, maar dat 850k huis is zeer slecht ingedeeld.

Voor 850k (basisafwerking wss) verwacht ik wel meer dan 50m2 woonruimte beneden.
Als je de garage split tot berging en leefruimte en evt de trap in de woonruimte integreert (ook geen heel grote fan van) krijg je meer woonruimte beneden.

Voor velen is dat toch belangrijker dan een garage.
Wij hebben een tuinhuis (12m2) en een garage (18m2). Beiden staan vol, ik zou niet zonder kunnen. Enkel al een tuinlounge vraagt massa's bergruimte voor de kussens :sop:.

Over de indeling van dat huis spreek ik mij niet uit. Weet enkel dat realistische prijzen in onze regio zijn.

Wij hebben een tuinhuis (12m2) en een garage (18m2). Beiden staan vol, ik zou niet zonder kunnen. Enkel al een tuinlounge vraagt massa's bergruimte voor de kussens :sop:.

Over de indeling van dat huis spreek ik mij niet uit. Weet enkel dat realistische prijzen in onze regio zijn.

18m3 is nu ook niet zo heel groot. Zeker niet als je daar wat kasten in wilt enzo. Onze berging beneden is niet veel kleiner, al staat daar een douche en badkamermeubel in (samen met wasmachine/droogkast en vriezer.
We hebben een 2de berging boven, zonder die zouden we wel stockageproblemen hebben.

Tuinhuis is 14m2, krap met 5 fietsen, springkasteel, weber BBQ, benzine maaier, grote ladder en 2 rekken+wat tuingerief. Maar doenbaar, vooral in de hoogte werken. Mijn fiets bvb staat bovenop het springkasteel. Wordt trouwens tijd om dat eens van de hand te doen, de kinderen worden daar wat oud voor.

We hebben een overdekt en afsluitbaar terras, dat kan dus heel het jaar blijven staan. Scheelt idd wel wat als je ook dat nog (deels) moet wegzetten.

Kan me niet voorstellen om 300k+ extra te betalen voor een veel kleiner huis puur omwille van locatie. Daar kan je wel wat reistijd van 'betalen'. Zeker aangezien ik maar 1-2 dagen per week naar kantoor ga. Gelukkig maar, als de huizen overal zo duur waren kon ik veel minder andere dingen doen.

Laatst bewerkt:
Mooie woningen!
Maar hoe langer hoe meer begin ik een "degout" (beetje te sterk geformuleerd maar vind even geen beter woord) te krijgen van die witte kubussen (en afgeleiden).

En ja hoor, je ziet al eens wat verschil in afwerking met een strookje hout bij de ene en een stuk aluminium bij de andere.
En ja hoor, bij de ene is het een echte kubus en bij de andere springt er een kamer wat uit. In 99% van de gevallen is dat omdat men sowieso een stukje overdekt terras wenst, en daar dan maar een slaapkamer boven laat hangen. Zoals ook mooi te zien bij dat huis in Schilde. Maar ik vind dat echt een bizar concept. Die slaapkamer kijkt daar neer op de volledige tuin met een gigantisch raam, met zo'n maximale exposure op de omgeving dat het mij eerder doet denken aan de plaats voor een DJ booth of een VIP-ruimte in het voetbalstadion dan aan een slaapkamer. Met die dingen creëer je misschien éénmalig een wauw-effect aan de bezoekers van dat huis, maar voor de rest van uw leven wil je dat raam zoveel mogelijk dichthouden en verduisteren omwille van de warmte en omwille van privacy.

En als EPB-verslaggever begrijp ik de beweegredenen allemaal perfect hoor: als je vandaag aan de normen wil voldoen moet je al bijna verplicht in kubus-vorm gaan bouwen om maximale compactheid na te streven. Maar dat is misschien ook de reden waarom ik er een degout van begin te krijgen: de wetenschap dat het allemaal zal evolueren naar deze eenheidsworst.

die blokjes die nu overal staan (ik laat deze villa in Schilde wel nog even buiten beschouwing) is dan ook niets anders dan de fermette van deze tijd.

Uiteraard wel een efficiënte manier van bouwen, dus ik begrijp het ook wel.

Echt reclame voor witte crepi dit.

Immo toch echt een zeer slechte keuze om een gevel af te werken. Cheap maar het ziet er niet uit bij het minste vuil.

die blokjes die nu overal staan (ik laat deze villa in Schilde wel nog even buiten beschouwing) is dan ook niets anders dan de fermette van deze tijd.

Uiteraard wel een efficiënte manier van bouwen, dus ik begrijp het ook wel.

Ook energiezuiniger. Wil je een energie zuinigere vorm hang je vast aan een bol…

Echt reclame voor witte crepi dit.

Immo toch echt een zeer slechte keuze om een gevel af te werken. Cheap maar het ziet er niet uit bij het minste vuil.
Cheap? Ik denk niet dat je ooit offerte daarvoor gevraagd hebt?

Ik vind het persoonlijk nog altijd veel knapper dan donkere stenen vol met witte vlekken van de mortel. Die Crepi kan je voor 1000€ laten reinigen en dan ziet die er als nieuw uit, itt gevelsteen.

Terug
Bovenaan