Opmerkelijke huizen te koop

Ik word hier toch niet heel enthousiast van....

Op een gegeven moment was het geld voor vloer en plinten op precies... Ook op de slaapkamers geen plinten.
Vind de binnenkant precies wel mooi. Maar er lijken ruimtes te ontbreken op foto.
Waarom de kranen in de badkamer moeten lopen voor de foto is ook een raadsel. Werken andere kranen dan niet, of...? :D

Met dat adres is het wel ideaal voor Hyacinth Bucket types :p
?? Lochristi is nu niet de arbeidersrijtjeswoninggemeente...
520px-Stoke_aldermoor_terrace_28n06.jpg

Ik zie daar echt geen probleem in.
Dat is gewoon de inrit tot aan de loods en de garage die men verhard heeft.
Ik zie echt niet in waarom je dat niet zou doen. Kiezelsteentjes is niet zo praktisch om met een remork of zo te manoeuvreren.

Uiteraard is het praktisch. Maar je koopt geen bedrijfspand, je koopt een woning. En dan telt (volgens mij) ook het esthetische aspect.

Het gevolg van die typisch Vlaamse, lange smalle percelen, in het wilde weg rondgestrooid in het landschap. Dan moet je je groot uitgevallen garage achter je woning zetten, en dan is het "praktisch" om alles te verharden.

Dus ja, het is lelijk. Zowel het huis zelf, alsook de inplanting ervan in het gemassacreerde landschap.

Het huis zelf vind ik nog aanvaardbaar, voor wie van moderne minimalistische stijl houdt. Te weinig contrast, maar dat is persoonlijk.

Waar ik mij meer aan stoor is dat daar dergelijke moderne gebouwen mogen neergepoot worden, in een "kasteeldreef" met "beschermd dorpszicht". Dat is toch een compleet anachronisme?

Er is toch niemand die volgende woorden in de mond zou durven nemen?
Het minimalistisch en excellent ontwerp van de villa is in perfecte harmonie met de elegante groene dreef.
Behalve de adverteerders van dit stuk vastgoed dan.

Op zich vind ik het eigenlijk nog zeer modern/fris ogen voor iets gebouwd in 1993. Veel van de interieurs van die villa's uit de jaren 90 voelen vandaag zeer gedateerd (soms wat kitch) aan, maar dit valt in dat opzicht imo heel goed mee. (alé, ik zou er wel kunnen wonen eigenlijk :))
Maar met andere kleurkeuzes had het gewoon meer bij de tijd geweest (maar misschien was dat de mode-trend toen?). Vandaag zou zoiets vermoed ik een veel wittere gevelkleur krijgen, zwarte alu ramen, etc.
Ook binnen ziet het er snel een pak frisser/moderner uit als het beige herschilderd wordt naar wit.

Dat er op sommige punten inderdaad gewoon plinten missen (nu ik er op let) is wel gewoon raar. Dat is onafgewerkt voor een huis als dit en was eigenlijk zo makkelijk te fixen.

De kleurkeuzes zijn idd jaren 90, de constructie was voor op zijn tijd. Dat is immo eigen aan álle huizen in Vlaanderen. Er is altijd wel iets dat je zegt wanneer het gebouwd is. Huizen in moderne bouwstijl van nu en van 15 jaar terug zijn ook al duidelijk verschillend.

Wtf die voordeur. Het lijkt wel of de originele gesneuveld is en dat ze er een houten constructie ingetimmerd hebben. Heel on trend anno 1990, maar past compleet niet in het geheel.

Wanneer het avond en donker is en ge twijfelt tussen alweer een herhaling van de kampioenen bekijken, of uw huis te koop zetten, en ge besluit dan het tweede te doen want tis die aflevering met Carmen die een gesprek afgeluisterd heeft en het verkeerd begrepen heeft.

Wanneer het avond en donker is en ge twijfelt tussen alweer een herhaling van de kampioenen bekijken, of uw huis te koop zetten, en ge besluit dan het tweede te doen want tis die aflevering met Carmen die een gesprek afgeluisterd heeft en het verkeerd begrepen heeft.

En dan nog van een immokantoor. 🤯

Op zich vind ik het eigenlijk nog zeer modern/fris ogen voor iets gebouwd in 1993. Veel van de interieurs van die villa's uit de jaren 90 voelen vandaag zeer gedateerd (soms wat kitch) aan, maar dit valt in dat opzicht imo heel goed mee. (alé, ik zou er wel kunnen wonen eigenlijk :))
Maar met andere kleurkeuzes had het gewoon meer bij de tijd geweest (maar misschien was dat de mode-trend toen?). Vandaag zou zoiets vermoed ik een veel wittere gevelkleur krijgen, zwarte alu ramen, etc.
Ook binnen ziet het er snel een pak frisser/moderner uit als het beige herschilderd wordt naar wit.

Dat er op sommige punten inderdaad gewoon plinten missen (nu ik er op let) is wel gewoon raar. Dat is onafgewerkt voor een huis als dit en was eigenlijk zo makkelijk te fixen.

Nog niet op gelet dat dat huis van 1993 is. In dat geval vind ik het zelfs een heel positieve verrassing.

Blijkbaar moet je teruggaan tot 1993 om nog een blokvormig huis te vinden met een ander kleur ramen. Want de originaliteitsprijs ga je vandaag toch ook niet snel meer winnen voor het witte huis met de zwarte ramen. Ok, je kunt spelen op safe, maar je moet ook niet overdrijven.

Iemand moet toch gedacht hebben: "Van de hoeveelheid daglicht die hier binnen komt, wordt toch niemand blij... Dus geef ze de illusie dat je met verlichting veel kan doen!"

Ochja. En we noemen het instapklaar! Want de bomma leefde ook altijd zo. :fingerguns_r:

Weer een boomer die denkt op een goudmijn te zitten omdat die een (archilelijke) loods heeft, alsook een proper onderhouden woning die weliswaar compleet verouderd is (toch voor mensen met zo'n budget). EPC C? Ja, tuurlijk.
:laugh:

Je moet ook wel speciaal in elkaar zitten om bijna de helft van een 17 are groot perceel te verharden, hoofdzakelijk met klinkers. Komt zo in aanmerking voor een vermelding hier: https://www.instagram.com/onderhoudsarmoe/

En de "achtertuin" zit dan ook verstopt achter die loods. Zelden zo'n troosteloze aanblik gezien voor een OB op het platteland.
Tja zo mensen die wonen daar al 30-40 jaar. Snappen niet dat als iemand daar in wil gaan wonen, dat daar eigenlijk 100k kosten aan zijn om up te graden naar de huidige normen. Dat is "instapklaar" voor hen (en de immo).
Zijn loods is wel een mooie plus, maar zo veel is dat idd niet waard lijkt me. Gewoon opgetrokken in betonblokken met een polyester lichtstraatje dat helemaal geel is. Daar zal 200-250k af moeten.
Mensen met paarden, zelfstandigen - die redeneren geheel anders hoor - die zoeken geen huis met loods of weiland, die zoeken een loods of weiland (of beiden) waar toevallig ook een huis op staat.

Probleem is dat een loods niet meer vergund wordt - hoort op een KMO terrein thuis - bijgevolg zijn die bij een beperkte groep zeer gegeerd.

Iemand moet toch gedacht hebben: "Van de hoeveelheid daglicht die hier binnen komt, wordt toch niemand blij... Dus geef ze de illusie dat je met verlichting veel kan doen!"

Ochja. En we noemen het instapklaar! Want de bomma leefde ook altijd zo. :fingerguns_r:

De taal en inhoud dateren ook nog uit de tijd van de bomma... Ze spreken van moderne accenten maar ik zie daar precies niets dat recenter is dan de jaren '80 en dat is waarschijnlijk al optimistisch :p

En dat haalt nog een EPC D... shocking.

Terug
Bovenaan